Update van de vorderingen tot zo ver:
de 2 buitenboordmotoren via een kennis van mijn zwager, die voor zijn werk enkele maanden in Amerika vertoefd besteld.
Als ik ze zelf via internet bestelde betaalde ik ongeveer Euro 50 voor transport en verzekerings kosten.
Motortjes zelf zijn 75,- dollar per stuk.
Nu alleen de prijs van de motortjes zelf.

Zoals gezegt een 2e nieuwe tube gemaakt om te bekleden met een ander materiaal.
Kegels nu centrisch en een vlak stuk in de neus gemaakt.
Na lang zoeken oranje PVC folie van 640 gr/M2 gevonden.
Tube eerst ingespoten met spuitlijm, en PVC folie met bison kit geschikt voor PVC. Even laten drogen en plakken maar.
Nadeel: 1x geplakt is vast.
Nu had ik bij het inelkaar lijmen van de tube (schuim) een stukje tape om de deelnaden geplakt om e.e.a. te centreren, later bleek iets te strak.
Het schuim kwam niet meer in zijn oorspronkelijke staat terug.
Toen ik de PVC folie erop/eroverheen lijmde onstonden er kreukels/vouwen op deze deelnaden.
Dus: NIET TE VREDEN.:snipersmile::snipersmile:
Oplossing: je raadt het al een 3e tube maken.

Weer naar de winkel, schuim en lijm halen, meten en zagen en weer lijmen.
Om nu te voorkomen dat e.e.a. er weer niet strak op zit heb ik het volgende bedacht.:idea:
Tube is rond 65 MM, van de PVC folie (rekt niet) een strook geknipt van 21 cm breed en 15 cm lang.
Deze als een cilinder inelkaar geplakt, overlappend rand van 1 cm.
Dus cilinder is een paar milimeter kleiner dan de schuimen tube.
Vervolgens duw je tube in de PVC cilinder.
Aangezien het schuim behoorlijk veerkrachtig is krijg je een mooi strak geheel.
Eerst natuurlijk een proefstukje gemaakt.
Maximum lengte is ongeveer 20 cm, dan heeft het schuim zoveel weerstand dat je hem er bijna niet meer in drukt.
Duwen en een draaiende beweging maken geeft het beste resultaat.
Aangezien er toch "bandjes" om de tube komen zie je straks niets meer van de aanzettingen.
Moet dus nu wel in fases de tube opbouwen, 2 delen verlijmen, drogen, folie eromheen, volgende deel plakken, folie eromheen, enz.
De 3e tube is nu voor 3/4 gereed.
Het rompje van de boot aan de binnenkant in de 2K verf gespoten, en de 2 delen (dek /romp) met elkaar verlijmd.
Nu straks eerst de romp plamuren, schuren, in de primer en afspuiten.
Daarna de tube erop plakken.
Foto's volgen.
gr,
Leo.