Afgelopen 2 weken druk bezig geweest met de tube.
Nadat de eerste matjes erop aangebracht waren en de tube zijn juiste vorm had aangenomen, de tube van het dek gehaald.
Daarna ook de onderzijde in de hars gezet + nog een laagje keeperdoek eromheen.
Toen dit droog was de tube goed glad geschuurd (de aanzettingen van het weefsel in het bijzonder) en nogmaals een laagje 80 grams eroverheen gezet.
Daarna de tube in de plammuur gezet, en schuren maar weer.
Toen kon het plakken beginnen met de 2 componenten lijm (speciaal voor hypalon doek). Nog bedankt voor de lijm Frank !!!!!!
Voordeel en gelijk nadeel van de lijm is dat zodra het plakt je het eigenlijk niet meer los krijgt en je ook het doek niet meer kan positioneren/verschuiven.
Dus tube en doek markeren en in 1x goed plakken.
Dit alles heeft nogal wat tijd in beslag genomen om alles er goed en netjes op te krijgen.
Vanavond het laatste stukje op de neus van de tube geplakt.
De deelnaatjes van de diverse stukken moeten nog afgeplakt worden.
Tevens een start gemaakt met het maken van de rubberen stootrand.
Vanmiddag het profiel in een stuk plexiglas gefreesd dat goed in de lossingswas gezet en gevuld met rubber.
Nu even afwachten tot het rubber uitgehard is en dan het resultaat bekijken.
Als het lukt kan ik hiermee ook de andere "zwarte" delen van de boot mee maken.
gr.
Leo






Nadat de eerste matjes erop aangebracht waren en de tube zijn juiste vorm had aangenomen, de tube van het dek gehaald.
Daarna ook de onderzijde in de hars gezet + nog een laagje keeperdoek eromheen.
Toen dit droog was de tube goed glad geschuurd (de aanzettingen van het weefsel in het bijzonder) en nogmaals een laagje 80 grams eroverheen gezet.
Daarna de tube in de plammuur gezet, en schuren maar weer.
Toen kon het plakken beginnen met de 2 componenten lijm (speciaal voor hypalon doek). Nog bedankt voor de lijm Frank !!!!!!
Voordeel en gelijk nadeel van de lijm is dat zodra het plakt je het eigenlijk niet meer los krijgt en je ook het doek niet meer kan positioneren/verschuiven.
Dus tube en doek markeren en in 1x goed plakken.
Dit alles heeft nogal wat tijd in beslag genomen om alles er goed en netjes op te krijgen.
Vanavond het laatste stukje op de neus van de tube geplakt.
De deelnaatjes van de diverse stukken moeten nog afgeplakt worden.
Tevens een start gemaakt met het maken van de rubberen stootrand.
Vanmiddag het profiel in een stuk plexiglas gefreesd dat goed in de lossingswas gezet en gevuld met rubber.
Nu even afwachten tot het rubber uitgehard is en dan het resultaat bekijken.
Als het lukt kan ik hiermee ook de andere "zwarte" delen van de boot mee maken.
gr.
Leo





