En als je onze hobby niet serieus neemt...het zijn maar RC helikoptertjes..
beetje relativeren ,en realisme in een verhitte discussie kan geen kwaad
mijn align is ook gewoon made in taiwan
en mits je zelf je heli op een draaibank ontwerpt ,lijkt me de reactie op het uitbrengen van een kopie,kloon of afgekeken model ,zwaar over de top bij velen
na crashes en onderzoeken van bijvoorbeeld de sterkte van carbonfiber parts en blades
is het mogelijk ,verschillende merken te vergelijken ,maar als die argumenten niet worden aangenomen ,terwijl het bewijs gemeten is ,,ja dan houd een discussie op en wordt het zinloos
tuurlijk zijn er verschillen in de efficientie en nauwkeurigheid tussen verschillende merken
maar het segment waar het hier overgaat verschilt niet wereldschokkend
en alle kwaliteits argumenten die ik gebruik zijn uit eigen ervaring
we hebben dus beide verschillende ervaringen.
en dat is prima .
voor de vooral sport en scaleflights die ik doe voldoet het prima ,maar kan me voorstellen dat een hardcore 3d piloot andere eisen stelt
om in de auto metafoor te blijven,,een ferrari is een supercar ,,maar als rally auto waardeloos ,,mischien beter ,,met een toyota kun je prima verplaatsen en zelfs redelijk snel en veilig verplaatsen voor fun ,,om te racen kan je beter een ferrari nemen,,maar dat maakt de toyota niet slecht voor mensen die pas hun rijbewijs hebben ,of gewoon van toeren houden ,,veel merken autos uit verschillende prijs sementen komen uit dezelfde fabriek (audi,skoda ) en delen onderdelen .
mischien dan eerlijker om het zo te beoordelen ,als het compleet als rommel weg te zetten
als ik een t-rex sport had ,zou ik er een kds titan head op zetten ,omdat ik die persoonlijk goed ,en ook mooi vind ,titan tailboom is zelfs iets sterker als de align ,,kan je zelf testen als je me niet geloofd .
kwalitatief prima in orde ook
iemand anders bouwt zn kloon om met align onderdelen ,,heb ik ook wel gedaan ,,ook leuk
kom op de hobby mag toch hewoon leuk zijn zonder een merken fetish
kan overal van leren ,en dat is leuker als dat anderen het wiel voor je uitvinden
en je die pret ontnemen .
dat mag ook wel gezegd op een heliforum .