Kds-450s

Had al mijn verbindingen van mijn KDS 450C met locktite behandeld. Alleen iets te letterlijk genomen;) en ook de bewegende delen niet helemaal goed aangepakt. Met als gevolg dat de staart helemaal vast zat. Nu heel de staart uit elkaar moeten halen en ook weer verkeerd in elkaar gezet. Met als gevolg dat de heli ging spinnen...Maar ook dat weer verholpen en de winst is...Ik weet nu precies hoe de staart in elkaar steekt:-D. En hij doet het weer als tevoren!!

Mensen,

Ik heb een klein probleempje met mijn staart. Mijn KDS450C heeft er nu 5a6 vluchtjes op zitten (vanwege slechte weer veel simmen:-D) maar ik merk nu dat tijdens het hooveren de staart continu langzaam 1 kant op draait, ik moet dus die staart continu corrigeren als ik hoover. Kan me niet herrinneren dat dit eerder ook al zo was. Wat zou dit kunnen zijn?

Wou gistermiddag snel nog even vliegen. Alleen maar piepen en weinig actie verder.. moest ik hem opnieuw binden. Was even zoeken maar viel mee achteraf. Hij doet het weer, maar niet meer gevlogen helaas.

Er zijn volgens mij 2 afstellingen op je gyro. De ene zorgt ervoor dat de tailrotor netjes in het midden is afgesteld. Jou probleem denk ik. De andere is er voor om te zorgen dat de staart van de helikopter stabiel blijft. Ik heb zelf (nog) geen KDS, dus kijk even in je handleiding.
Groeten
Martin

Je hebt niets veranderd David?
loopt de staart aansturing nog lekker soepel?
kan je checken door even het linkje van de staartservo los te gooien en met de hand het stangetje heen en weer te bewegen.
Ga je van een warme huiskamer gelijk de vrieskou in?
Kan wel eens zo zijn dat de gyro geen tijd krijgt om aan de tempratuur te wennen, moet je hem even 10 min. laten wennen voordat je hem opstart.
Je kan als ook even proberen de gevoeligheid iets omhoog te gooien.

grt,
Eric

hoi

na al dat lezen hier weet ik hetzeker. ik wil er ook een.
zijn er hier misschien ook mensen die bekent zijn met MikeysRC Store - 450 "T-Rex" Clones Heli Kits

scheeld weer een mooi aantal centjes.
of hebben jullie en beter advies

gr
Roy

Zolang "ze" je niet betrappen bij de douane is het idd een schappelijke prijs... de kans is echter groot dat je extra (belasting) moet betalen aan de deur :mrgreen:. Wordt het ineens minder interessant vrees ik (los van het garantie-verhaal).

Heb je gelijk in. Denk dan toch maar dat ik voor de 450S moet gaan i.v.m. mijn budget.

Nu zit ik nog wel met een vraag. Ik ben al een mooi tijd je op het forum van alles aan het lezen, nu lees ik heel vaak niet buzuinigen op je zender.
Is het dan niet verstandig om de kit versie te kopen en dan zelf een losse zender/ontvanger.

of is die zender die erbij zit goed genoeg zodat ik hem ook straks voor meer kan gebruiken of wil ik straks toch meer mogelijkheden.

stel dat ik de kit versie koop kan ik hem toch gewoon aanvullen met precies dezelfde electronica als de RTF en dan een losse zender en onvanger kopen. eventueel tweedehands

nou een boel vragen maar ik vind het zonde om straks de boel op de plank te zien liggen
gr Roy

Tja het blijft altijd de vraag der vragen… wat is wijsheid, verschillende mensen hebben verschillende meningen. Wat wil je ‘later’ met je hobby. Wil je ook met andere modellen serieus verder, dan zou ik je aanraden een goede programmeerbare zender aan te schaffen. Vaak kunnen ze 10 of zelfs meer modellen in het geheugen aan, dus hoef je later naast een nieuw model (vliegtuig of helikopter) er alleen nog maar een bijpassende ontvanger bij aan te schaffen (scheelt ook een hoop zenders op de boekenplank).

Ook zul je merken dat de instelmogelijkheden, met name de mix programma’s beter toegankelijk zijn dan de standaard meegeleverde zenders… die zijn immers op het specifieke model toegespitst.

Enfin… budget, ambitie, visie, het speelt allemaal een rol bij jouw eigen keuze. Als je er nog niet uit bent zul jij je (wil je het op veilig spelen) verder moeten verdiepen in de materie of eens bij een club langs kunnen gaan. In een 10 minuten gesprek weet je vaak al meer dan 3 dagen spitten op het forum…

Succes met je keuze en hou ons op de hoogte!

Je hebt niets veranderd David?
loopt de staart aansturing nog lekker soepel?
kan je checken door even het linkje van de staartservo los te gooien en met de hand het stangetje heen en weer te bewegen.
Ga je van een warme huiskamer gelijk de vrieskou in?
Kan wel eens zo zijn dat de gyro geen tijd krijgt om aan de tempratuur te wennen, moet je hem even 10 min. laten wennen voordat je hem opstart.
Je kan als ook even proberen de gevoeligheid iets omhoog te gooien.

grt,
Eric

Eric,

De staart loopt heel soepel, dit heb ik na gekeken. De staart schudt ook niet of zo, is erg stabiel, maar hij loopt gewoon weg naar links toe, hierdoor moet ik tijdens het hooveren continu corrigeren...Zal de goevoeligheid eens wat omhoog gooien, eens kijken of dat helpt.

Heb je niet per ongeluk aan je rudder trim gezeten?

Ja dit is natuurlijk ook een mogelijkheid:).Eerlijk gezegd nog niet naar gekeken, is een goeie Eric. Als het dit niet is zal ik eens met de gevoeligheid van de Gyro spelen. Kan me indenken dat alles wat soepeler begint te draaien omdat ik er een aantal vluchtjes op heb zitten...Ben nu niet thuis dus morgen weer ff prullen als familiebezoek voorbij is;). Alvast beste wensen voor vanavond en een goed heli jaar! Dat ik het maar snel mag leren!:)

Jij (en iedereen die dit leest natuurlijk) ook een fijne jaarwisseling en veel leuke vlieguurtjes in 2010!.

Grt,
Eric

oh ja nog wat.
als ik nou met mijn zender van de lama v4 ga simmen mel helisimrc.
is dat dan te vergelijken met oefenen voor de nog komende KDS

goede jaarwisseling allen.

oh ja nog wat.
als ik nou met mijn zender van de lama v4 ga simmen mel helisimrc.
is dat dan te vergelijken met oefenen voor de nog komende KDS

goede jaarwisseling allen.

Ligt natuurlijk aan het model dat je met je simsoftware uitzoekt. De zender van de Lama is 4 kanaals dus daar kom je wel mee weg. Zoek dus een 450 size collective pitch model uit, in plaats van een coaxiaal.

Ligt natuurlijk aan het model dat je met je simsoftware uitzoekt. De zender van de Lama is 4 kanaals dus daar kom je wel mee weg. Zoek dus een 450 size collective pitch model uit, in plaats van een coaxiaal.

bedankt ga ik vast oefenen.
verder nog weer wat vraagjes.(wordt het al vervelend????)

ik zat nog weer even te surfen en nou kwam ik de
CopterX CX 450SE V2 CP rtf voor 300 euro tegen bij romafira.

wat is nou het verschil tussen de AE en de SE.
en is het dan wat mindere kwaliteid of zo
300 euro rtf is natuurlijk niet heel duur.

weet nou niet zo goed meer wat ik moet aanschaffen een copperX
of een KDS 450-C
de kds is wel weer wat duurder

kwam ook nog de Walkera Creata 400 CP tegen. op de zelfde site.
die zender diet er ook wel goed uit volgend mij.
alleen denk ik dat de onderdelen voor coperx en Kds weer ruimer verkrijg baar zijn.

wie kan me helpen.
mijn max budget is wel 369

Hoi.
Ik hou het effe kort.Ben druk.
Maar ik zou als ik jou was die Walkera Creata links laten liggen.
Niet omdat het van het merk Walkera is, maar vooral om hoe die heli is opgebouwd en hoe de zaken dmv servo's worden aangestuurd.
Dan kun je echt 10 keer beter die KDS of CopterX nemen.
Zelf vlieg ik met 3 stuks KDS450SV's en ze bevallen super.
Maar............CopterX is ook goed.
Dus je zult met beidde machines geen buil vallen.
Met die Creata wel.............niet doen dus.Echt!!
Vr GR E

Back