Kds-450s

Hallo allen,

Na mijn heli afgelopen week tegen een muur gevlogen te hebben,(muur heeft gewonnen :() en er dus een hek servo en mixer armen en bladen besteld konden worden waarop het wachten op de postbode begint..

Nu had ik een mini servo over uit mijn vliegtuig tijd en die in de heli gezet waarna ik gisteravond laat de rest van de gisteren binnen gekomen onderdelen heb gemonteerd, en vanmorgen vol zelfvertrouwen de boel op straat heb neergezet om de giro af te gaan stellen.

Wel ik heb vroeger wel eens getolt met een tol maar mijn heli kan het ook en kan er dan ook nog mee vliegen ook8-O8-O8-O:nooo: aardig wat spannende momenten gehad om dat goed geland te krijgen, en alle testten daarna.
Maar voordeel is wel dat je hand oog coördinatie met sprongen vooruit gaat:rolleyes::rolleyes: elk nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen.

En de draai richting deugde ook niet maar reverse op de zender maakte ook niet uit?? dan de giro reversen en dan deed die het wel maar reageerde de giro ook niet, na bijna twee keer mijn heli ritueel verbrand te hebben, toch te handleiding van de Giro maar eens gelezen (Goh nu al :hammer::hammer::hammer::hammer:) daar staat in, dat van een analoge servo de reactie tijd ingesteld dient te worden (maar er was niets verandert dacht ik) wel de reactie tijd van mijn nieuwe servo is wat trager en moest nogal versterkt worden, en dat gedaan hebbende bleek het beest ineens getempt te zijn, was alleen wat hard op de staart die ik op de zender een beetje minder heb gezet en daar vliegt ie weer.:D:D:D

Kortom, :rtfm::rtfm::rtfm::rtfm:

Groeten,

Jan.:sleepy:

Heb zojuist een KDS alu versie bekeken, qua setup etc., en uiteindelijk gehoverd samen met David.
Was gezellig :)
Stevig en mooi spelingsvrij materiaal, eigenlijk gewoon een Trex in opbouw.
De KDS 2,4 Ghz zender heeft behoorlijk wat instelmogelijkheden en ligt best fijn in de hand, kon alleen geen Expo vinden maar wel dualrates.
De heli hovered prachtig rustig, laat zich goed besturen en de KDS gyro werkte ook prima.
Best een fijne beginners heli !

Grt,
Eric

Heb zojuist een KDS alu versie bekeken, qua setup etc., en uiteindelijk gehoverd samen met David.
Was gezellig :)
Stevig en mooi spelingsvrij materiaal, eigenlijk gewoon een Trex in opbouw.
De KDS 2,4 Ghz zender heeft behoorlijk wat instelmogelijkheden en ligt best fijn in de hand, kon alleen geen Expo vinden maar wel dualrates.
De heli hovered prachtig rustig, laat zich goed besturen en de KDS gyro werkte ook prima.
Best een fijne beginners heli !

Grt,
Eric

En natuurlijk hardstikke bedankt nog voor de uitleg en de tips, en natuurlijk ook voor de gastvrijheid. Nu flink oefenen bij mij beneden in de parkeergarage!! Ik houd je op de hoogte van mijn vorderingen....

Heel veel plezier met oefenen David!
Ik hoor graag hoe het gaat :).

Eerste hoover is een feit:p. 's Avonds eerst kruis eronder gemonteerd. Toen eens ff in de parkeergarage geprobeerd. Ging wel oke. Kon hem zo af en toe eventjes in een hoover houden...Dan kwam de heli snel weer in een swung, waar ik hem dan natuurlijk niet uit krijg. Kruis heeft in ieder geval paar keer redding gegeven;). Moet nog ff wennen aan de kleine knuppel bewegingen. Is ook al weer even geleden dat ik met een coax gevlogen heb. Plan is nu om eerst een SIM aan te schaffen, dan krijg ik de kleine knuppel bewegingen wat beter onder de knie. Intussen kan ik dan eens mijn heli nalopen met wat locktite. Het initialiseren waar wij bij jou zo problemen mee hadden gebeurd nu wat sneller, maar duurt toch nog wel zon 15 a 20 tal seconden . Is dit oke?

Mooi, gefeliciteerd David!
Alles nog heel dus tijdens de maiden :)
Het automatisch maken van kleine correcties kost gewoon oefentijd, en iedereen heeft last van overcorrigeren in het begin, een sim is daar een ideaal hulpmiddel voor.
15 sec om te initialiseren vind ik ook vrij lang, maar hij doet het dan wel goed, misschien is dat normaal...
Weet niet wat andere gebruikers van de KDS hier van denken?
Succes met sleutelen :) !

Grt,
Eric

Heb het forum een klein beetje door gespit, maar niet veel kunnen vinden. Zijn er mensen die simmen met phoenix en een kds zender hebben? Hoor ik het graag. Zal de vraag ook ff stellen op de phoenix site. Ik zou natuurlijk graag mijn eigen zender willen gebruiken...Op de phoenix site zelf staat niets over de KDS zender.

Hoi Eric,

Die 15 sec om te initialiseren vind ik ook lang en dat doet dus ook mijn KDS maar het werkt allemaal wel goed dus het zal wel normaal zijn.

Maar na drie a vier seconden werkt alles wel en kun je gewoon starten, als de Giro maar tot rust is gekomen.

Het verdere gepiep is de ESC die kennelijk wat testen of instellingen doorgeeft.

Groeten,

Jan.

Hoi Eric,

Die 15 sec om te initialiseren vind ik ook lang en dat doet dus ook mijn KDS maar het werkt allemaal wel goed dus het zal wel normaal zijn.

Maar na drie a vier seconden werkt alles wel en kun je gewoon starten, als de Giro maar tot rust is gekomen.

Het verdere gepiep is de ESC die kennelijk wat testen of instellingen doorgeeft.

Groeten,

Jan.

He Jan,

Heb jij ook momenten gehad dat je heli maar bleef piepen? Bij mij waren alle servo's in orde en kon ik bewegen maar mijn heli bleef maar piepen. Ik kon tijdens het piepen de heli niet optoeren. De motor deed het gewoon niet. De heli kwam ook niet uit de piep. Tijdje uitgezet en toen weer aangezet en toen was het piepen naar 15 sec wel weg, is toch vreemd.

Hoi,

Waarschijnlijk had je op dat moment geen verbinding met je ontvanger, want daar moet een rode led gaan branden anders gaat ie om de seconde piepen en dat blijft ie dan doen ook en je kunt dan ook verder niets.

Ik heb dat heel regelmatig en dan even de accu los en weer vast en dan doet de ontvanger het.

Kennelijk een beetje kritisch met contact maken met de zender en ontvanger.

Maar wat wil je voor die centen..

groeten,

Jan.

Hoi,

Waarschijnlijk had je op dat moment geen verbinding met je ontvanger, want daar moet een rode led gaan branden anders gaat ie om de seconde piepen en dat blijft ie dan doen ook en je kunt dan ook verder niets.

Ik heb dat heel regelmatig en dan even de accu los en weer vast en dan doet de ontvanger het.

Kennelijk een beetje kritisch met contact maken met de zender en ontvanger.

Maar wat wil je voor die centen..

groeten,

Jan.

Vlieg jij ook met een sim jan? Wil phoenix aanschaffen maar ik weet niet of dat gaat met mijn KDS zender. Blijkbaar zijn er te weinig KDS vliegers die het wel weten...

Deze zender kent geen aansluiting voor de pc.
kijk ff op Phoenix model flight simulator | Support.
Als ik het goed begrijp hebben ze een aparte interface waar je je eigen zender op aansluit. USB zenders werken in het geheel niet.

Heb je al eens gekeken naar fms of helisimrc, het zijn mischien niet de beste maar ze kosten dan ook niets.

Een esky simulator zender van nog geen 20 euri en klaar.

Mvg,

Werner

Deze zender kent geen aansluiting voor de pc.
kijk ff op Phoenix model flight simulator | Support.
Als ik het goed begrijp hebben ze een aparte interface waar je je eigen zender op aansluit. USB zenders werken in het geheel niet.

Heb je al eens gekeken naar fms of helisimrc, het zijn mischien niet de beste maar ze kosten dan ook niets.

Een esky simulator zender van nog geen 20 euri en klaar.

Mvg,

Werner

Inderdaad, Heb een mailtje van Phoenix terug gehad met de melding dat dit niet mogelijk is met deze zender. Je zou het wel compatible kunnen maken maar dan moet je echt zelf aan de slag. Ga ik niet aan beginnen, te veel risico. Koop ik het pakket wel met een goedkope zender erbij...Dank je Wdj voor je reactie..

na de crash vorige week de juiste onderdelen nog niet binnen. Althans wel wat binnen gekregen, maar het cruciale onderdeel zat er niet bij, wel een ander onderdeel met een bijna gelijke art.nummer.

Kan gebeuren zou je zeggen, maar ik krijg het idee dat ze daar (mag naam niet noemen geloof ik) erg gemakzuchtig zijn. Na verschillende mails die kant opgestuurd hebben nog steeds geen antwoord/oplossing. Jammer zulke bedrijven die eigenlijk niet meer zijn dan dozenschuivers. Ook het leveren van de juiste connectoren blijkt een probleem te zijn.

Ideal is niet alleen geweldig voor de klant, maar ook voor dit soort lieden. Snel het geld binnen zonder ook maar garantie op service!

Gelukkig snel een andere webshop gevonden die het onderdeel vandaag opgestuurd heeft. En binnenkort gaat ook mijn favo webshop ook kds leveren!

Kortom waar ik de heli gekocht heb zien ze mij niet terug.

Maar goed, als het goed is heb ik morgen onderdelen binnen om mijn lama en kds te repareren. Ja, ook de lama was een beetje kaduuk, motortje compleet vastgelopen.

He Eric,

Ben nu aan het simuleren geslagen, en lukt al aardig!! Binnenkort toch maar weer eens met de heli proberen in het echt:D. Mijn vraag is de volgende: In Phoenix kun je de transmitter instellen. Ik denk dat het de knuppeltjes zijn. Deze staan allamaal op honderd procent. Moet ik dit laten staan, of moet ik dit verminderen teneinde het mezelf makkelijker te maken. Mijn gevoel zegt eigenlijk dat ik ze op honderd procent moet laten staan, als het dan hiermee goed lukt moet het met mijn echte heli makkelijker gaan toch vanwege de dual rates...Heb ik dit goed of niet? Ik hoor het wel;)

Gr David

Hey David,

Ik zou zowiezo alle bereiken in de Phoenix controller setup op 100% laten staan.
Als je een heli in phoenix iets gemoedelijker zou willen maken, dan kan je beter het model "editen" en daarna opslaan als je eigen voorkeursmodel (onder Favourites).
In het Model edit gedeelte kan je veel parameters afstellen.
Hoverstability, expo etc.etc.etc.

Zie ik je misschien wel een keer online verschijnen :D

grt,
Eric

Hey David,

Ik zou zowiezo alle bereiken in de Phoenix controller setup op 100% laten staan.
Als je een heli in phoenix iets gemoedelijker zou willen maken, dan kan je beter het model "editen" en daarna opslaan als je eigen voorkeursmodel (onder Favourites).
In het Model edit gedeelte kan je veel parameters afstellen.
Hoverstability, expo etc.etc.etc.

Zie ik je misschien wel een keer online verschijnen :D

grt,
Eric

Dank je voor je antwoord Eric, maar klopt het wat ik zei? Als ik deze op 100% laat staan is de heli inprincipe moeilijker te besturen (want je hebt het volle bereik) dan als je die waardes veranderd toch? Dus zou mijn echte heli straks net wat eenvoudiger moeten zijn?

Ja, met hoveren wel...
Als je de standaard modellen vliegt dan.
Maar het is zowiezo praktischer om niet aan de zender bereiken te zitten.
Op een ander model wil je misschien juist een fellere instelling..
Je kan beter met de expo waarden expirimenteren in de model setup.

Zodra je kunstvlucht en 3D gaat trainen op een sim dan is het weer een stuk eenvoudiger dan in het echt vind ik persoonlijk.
Het is toch anders, en je kan het niet 100% vergelijken met elkaar, het is en blijft toch een simulatie van de werkelijkheid.
Het allerbelangrijkste wat je er mee bereikt, is het opbouwen van je automatische reflexen, trainen van je orientatievermogen (je heli rondsturen waar jij hem wilt hebben zonder na te denken hoe), en je ruimtelijk inzicht.
Omdat je in een virtuele 3D wereld rondvliegt, met beperkt zicht, is het extra moeilijk om je inschattingen te maken, dat wordt alleen maar makkelijker als je naar buiten gaat.

Ja dat heb ik ook,
netjes hoveren op één plek vind ik veel moeilijker op de sim dan in het echt,
en het inschatten gaat een stuk moeilijker

Ja dat heb ik ook,
netjes hoveren op één plek vind ik veel moeilijker op de sim dan in het echt,
en het inschatten gaat een stuk moeilijker

Dan hoop ik dat dit ook voor mij geldt...Ben nu aan het oefenen met de SIM en lukt al aardig. Nu nog met de heli in het echt, maar met deze kou zal het wel parkeergarage worden:D.

Back