Kds-450s

Net een KDS 450 s gekocht nadat ik vele maanden met een fp heb gevlogen en ik moet zeggen hij is erg stabiel en ik vlieg er zo meer weg. Alleen vind ik niet dat hij absurd meer vermogen heeft dan mijn honey bee fp 11.1 volt? Klopt dit of moet ik nu heel erg snel mijn instellingen bekijken? :) Ook heb ik een vraag over het 3d vliegen is hij capabel om op de kop te vliegen en (figuurlijk) het gras te maaien? M.A.W. heeft hij daar genoeg kracht voor?

M.V.G.

Willem:p

Heb je hem dan al in IDLE up opgetoerd? Met de juiste bladhoekinstelling i.c.m. de juiste pitch- en throttle curves kun je hem idd 3D (inverted) vliegen. Heb je al geoefend op de sim? Is wel een aanrader, aangezien midstick meestal 0 graden is.... en dat ben je wellicht nog niet gewend??

Hieronder wat richtlijnen, het e.e.a. is uiteraard naar smaak in te stellen.

Throttle Curve
Normal mode:

1. 000,0%
  2. 050,0%
  3. 070,0%
  4. 085,0%
  5. 100,0%
------------------------
Pitch Curve
Normal mode:

1. 050,0%
  2. 062,5%
  3. 075,0%
  4. 087,5%
  5. 100,0%
------------------------
Throttle Curve
IDLE1 mode:
  1. 090,0%
  2. 085,0%
  3. 080,0%
  4. 085,0%
  5. 100,0%
------------------------
Pitch Curve
IDLE1 mode:
  1. 025,0%
  2. 050,0%
  3. 075,0%
  4. 087,5%
  5. 100,0%

Bedankt Mondiaan heb na 2 minuten de eerste vlucht meteen IDLE up ingebracht en hij wordt stabiel bij het hoeveren en best snel maar persoonlijk had ik nog iets meer oempf verwacht :) Het is zeker ook een must om hem met de Screw-pitch gauge af te stellen ik vlieg hem nu nog uit de verpakking maar inderdaad met de instelling die jij gaf in de zender!

IIG bedankt

@Mustang

Nog niks hersteld, maar de schade valt mee; bladen, mainshaft en nog wat onderdeeltjes in de rotorkop. Moet nog ff onderdeeltjes bestellen. Beetje druk de komende week, dus zal nog ff duren voordat ie weer airborne is. Misschien dat ik de boel meteen alu maak, haal ik de onderdelen van m'n Copterx af (die heeft toch nog geen electronica). Ik twijfel nog.

@Mustang

Nog niks hersteld, maar de schade valt mee; bladen, mainshaft en nog wat onderdeeltjes in de rotorkop. Moet nog ff onderdeeltjes bestellen. Beetje druk de komende week, dus zal nog ff duren voordat ie weer airborne is. Misschien dat ik de boel meteen alu maak, haal ik de onderdelen van m'n Copterx af (die heeft toch nog geen electronica). Ik twijfel nog.

Gaat vast goed komen met de heli.
Alu of titanium is wel erg mooi op een heli.
Wel weer duur als je een crash hebt.

Succes met de keuze!

Tja lastig he. Kan ook de electronica van de KDS overzetten op de Copterx. Is toch ook een mooie heli. Maar vind de KDS gewoon lekker vliegen en zo met die plastic onderdelen blijven de crashkosten ook laag. Echt 3D vliegen ben ik voorlopig toch nog niet aan toe... Keuzes, keuzes :D

Tja lastig he. Kan ook de electronica van de KDS overzetten op de Copterx. Is toch ook een mooie heli. Maar vind de KDS gewoon lekker vliegen en zo met die plastic onderdelen blijven de crashkosten ook laag. Echt 3D vliegen ben ik voorlopig toch nog niet aan toe... Keuzes, keuzes :D

Zou dan nog geen alu er op zetten en eerst vereder vliegen met de kunstof onderdelen.
Maar ja het oog wil ook wat en dan is alu ook mooi! :-)

De andere kant is dat het wat steviger is. Ik heb nu behalve kromme assen alleen een bladhouder kapot in de kop. Grote kans dat die van alu wel heel was gebleven.
En die alu onderdelen van de copterx zien er wel gelikt uit! Misschien maar snel beide vliegend maken :D

Hallo allemaal!!
Mag ik vragen hoe het ervoor staat met jullie KDS'een??
Ik vermoedt dat een ieder van jullie nu inmiddels al wel de broodnodige vlieguurtjes achter de kiezen hebben met de KDS450.
Is er nog behoeft aan om zijn/haar praktijkervaring te willen delen in dit Topic?
Vooral als het gaat om slijtage van bewegende en draaiende onderdelen vind ik dat altijd erg interessant.
Momenteel zit ik Azie, en kan dus niet met mijn KDS'een vliegen.
Maar zit af en toe wel te lezen op het Forum.
Ben nu zover dat toen ik vanochtend wakker werd, zwaar zit te denken aan het gaan kopen van een KDS500II.
Zo jammer dat er weinig piloten zijn die vliegen met de KDS500II.
Het gros vliegt met een Trex500 of met een Protos.
Hoor graag van jullie.
Vr GR Erwin

Hallo allen,

Ik zal mij even voorstellen ik ben Jan heb 20 jaar gevlogen en ben zins een aantal jaren nogal actief op het onder water forum en wat korter op het Heli forum, ik heb een Lama 4 wat leuk is binnen huis maar minder leuk buiten.
Dus nu heb ik een HBFP wat nogal wat anders is dan een Lama, en veel leuker en nog uitdaging genoeg.

Echter daar zou het niet bij blijven want de techniek en de mogelijkheden van een volwaardige CP heli trekken mij behoorlijk aan, en was ik al wat aan het rond kijken naar een CP heli bv de e-sky belt v2 of de KDS 450 S en via de zoek functie in dit draadje beland van Mustang, die ik weer kan van de onderzee boten (wereld is klein soms).

Waar ik in dit draadje op een gegeven moment las dat hij afstand wou doen van zijn KDS450S

Wel ik ben dus de nieuwe eigenaar van de KDS van Mustang.:D:D:D

Ik had een RTF Heli verwacht (was mij niet beloofd dus dit is GEEN aanklacht) Maar dat pakte een beetje anders uit en heeft mijn afstel kwaliteiten wat Heli's betreft (niet aanwezig) danig op de proef gesteld, maar ik kan nu zeggen,:p ik heb afgelopen weekend met de KDS (met knikkende knieën) wat hupjes gemaakt en daarna wat heen en weer gehovert wat toch wel erg vet was.

Dus een RTF is leuk maar om te leren wat nu waar voor is en hoe het in vredesnaam werkt kun je beter een ARF nemen maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik ga wel binnenkort nog naar een ervaren Heli vlieger om het een en ander te laten controleren / afstellen en voor morele steun ;)

Want dit was wel een indrukwekkende ervaring want er komt nogal wat geweld van deze Heli af en reageert nogal wat directer maar ook strakker en gecontroleerd.
Maar het speelgoed karakter ben je nu echt wel voorbij met dit spul (al zullen daar de meningen wel over verdeelt zijn) Mijn persoonlijke mening.

De staart reageert bv ontzettend strak, ophouden met sturen en gelijk stil staan, schud af en toe nog wat, maar soms ook niet.

De Giro zal net te krap staan denk ik, maar zo zitten er wel wat meer verbeter punten.

Ook het werkelijk rond gieren van de hoofd rotor maakt nogal wat indruk en daar kan menig bladblazer nog wat van leren:-D

Maar deze Heli komt op mij tot nu toe erg goed over.

Groeten,

Jan,

Ook ik ben na meer dan 10 jaar in de modelautoracing over gestapt op heli vliegen en heb dus ook een KDS450C gekocht, sjonge wat een power heeft dat ding, ben er gewoon een beetje bang voor, hupjes van 30 cm hoog red ik net, in verband met te weinig ruimte achter mijn huis heb ik al een paar setjes blades vernield, maar ik wordt lid van de modelvliegclub in mijn woonplaats,dus hoop daar veel van te leren maar ja de winter zit er tussen. Misschien een idee om als het weer beter is ergens in nederland samen te komen
met onze KDSen en zo ervaringen en tricks te delen en natuurlijk voor de gezelligheid.

Hallo allen..........
Ben inmiddels al weer terug van vakantie en ook al weer wat vluchtjes achter de rug met mijn KDS450SV.
Werkelijk een heerlijke machine.
Ik heb geen vergelijkings materiaal met andere CP heli's zoals bijv een Trex450, maar ben vooralsnog dik tevreden met mijn huidige KDS450SV.
Sorry.........nu zit ik een beetje te liegen...........
Ik ben meer dan dik tevreden met mijn KDS450SV.
Want ik had er namelijk al 2 stuks van, en heb na mijn terugkomst direkt een 3e aangeschaft.
Wilde er eentje gaan bouwen met een behoorlijke strakke set up.
Niet dat die andere 2 KDS'een slecht vlogen ofzo, maar die waren nog niet voorzien van echt goed spul erop.
Ik heb KDS450SV nr3 bijna af.
Mag nog de kop afstellen betreffende pitch en de Gyro moet er nog op.
Ik deel graag met jullie mijn set up van deze heli nr3.
Ben er stilletjes erg trots op.
Set up KDS450SV:

-Scorpion HK 2221-8 met een 13 tands pinion.
-Himodel 60A regelaar.
-3 stuks Hitec HS65MG (metal gears) op de Swash.
-Align GP750 head lock Gyro.
-MKS DS480 rudder servo.
-Carbon Main blades.
-Carbon heckrotor.
-Zippy 3S 2200Mah 25C Lipo pack.
-Spektrum AR6200 ontvanger.
-Spektrum DX6i zender.

Hoop er snel de maiden mee te kunnen maken.
Oja.........mijn andere 2 KDS450SV's zijn met analoge servo's op de Swash voorzien maar wel met een digitale rudder servo op de staart met een KDS800 Gyro.
Moet jullie bekennen dat ik met die andere machines inmiddels al wel meer dan 400 vluchten heb gemaakt en ze presteren groots.
Ben geen 3D vlieger, maar trek er behoorlijk aan met vliegen moet ik bekennen.
Beetje rauwdouwer zeg maar.
Tot op heden heeft nog geen van de analoge servo's op de Swash mij in de steek gelaten.
Ik gebruik HXT 9 grams analoge servo's van HobbyCity.
Af en toe begrijp ik niet hoe zulke goedkope servo's het uit kunnen houden.
Ik vlieg vaak erg hard.
Hiermee bedoel ik dus dat ik tijdens het vliegen veel abrupte input op de cyclic geef.
De Swash van mijn heli krijgt echt op z'n donder.
Ik vlieg gemiddeld 6 minuten rond.
Als ik soms echt de heli doortrek dan hou ik het op 5 minuten.
Verbruik dan ongeveer 1750Mah.

Zoals gezegd ben ik dus meer dan dik tevreden met mijn KDS'een.
Zullen ongetwijfeld andere 450 size CP heli's zijn die of nog beter vliegen of qua opbouw en ontwerp beter in elkaar steken. (Trex450 super pro bijv)
Maar voor wat ik terug krijg aan vlieggedrag met mijn KDS450SV horen jullie mij niet klagen.
Hiervoor met Walkera HM60B gevlogen...........
Dat was vaker slikken betreffende crashes die voortkwamen door problemen met materiaal van de heli.
Vr GR Erwin

-Scorpion HK 2221-8 met een 13 tands pinion.
-Himodel 60A regelaar.
-3 stuks Hitec HS65MG (metal gears) op de Swash.
-Align GP750 head lock Gyro.
-MKS DS480 rudder servo.
-Carbon Main blades.
-Carbon heckrotor.
-Zippy 3S 2200Mah 25C Lipo pack.
-Spektrum AR6200 ontvanger.
-Spektrum DX6i zender.

Mooie setup Edwin! Die Scorpion motor moet ik ook nog een keer aanschaffen. Misschien maar eens een keertje afspreken? Of kom naar de indoor meeting in Den Dolder ;)

Nou dan ik ook maar...
Jan heeft mij pas al eens gebeld en komende week moet het dan toch maar gebeuren..

En bij edwin heb ik zijn SV ook al een keer mogen bewonderen..

Ik heb dus nog een GL450Ct en das dus de voorloper van de KDS450Cb.
die T staat voor titanium wat alleen de kleur dus is..
De C is dus full alu met Glasfiber frame..
Ik heb dat ding nu ruim 14 maand en al talloze keren de grond in geragd.
Het frame is nog steeds niet minder als de dag van aankoop en de meeste onderdelen in de kop zijn ook nog orgineel..
Natuurlijk zijn er een aantal setjes bladen, assen, skids en zelfs 3 canopees door gegaan maar de basis van de heli is orgineel en bij mij is dat best wel byzonder.
Ik rag (vliegen wil ik dat niet meer noemen) ondertussen verschillende loopings en rollen achter elkaar door.
Jaag meestal in een kleine 10 minuten bijna 2100 mah uit mijn zippy's.
Als ik een slechte eigenschap van de KDS heli's moet noemen zijn het de schroefjes waar je de 1,5mm imbus kop in no time dol hebt gedraaid.
Verder maakt de maingear veel lawaai (iets met te hard plastiek)
Tenslotte heb ik in het begin 3x het tandwieltje met asje voor de staartbelt moeten vervangen.
Eigenlijk geldt voor alle 3 de problemen maar 1 oplossing.
vergeet KDS en koop dezelfde onderdelen van T-rex450SE..
identiek en probleem opgelost.
Ik heb zelfs de hoofd as nu van T-rex en die is gewoon veel harder en dus gaat die niet zo snel krom bij een hardere landing.

Maar dit geldt dus allemaal voor de C versie en niet direct de S versie...

Benno

Hoi Hoi !!......Zit helemaal vol adrealine en moet even mijn verhaal kwijt.
Vorige week zondag mijn KDS 450C gekocht via Jandeman van het forum. Helaas, zondag avond bij stilstand op de grond de rotor bladen laten draaien en daar vlogen mijn rotorbladen door de kamer. Reden, niet goed vast zitten van schroeven etc etc..
Flybar paddle kapot, rotorblad houder kapot, feathershaft stuk, servo stuk..Haha, mijn eerste crash zonder een mm van de grond te zijn geweest.

Onderdelen besteld en inelkaar gezet. Mijn KDS afgesteld via Low Cost 450 RC Helicopters. Zojuist mijn allereerste keer vliegen met een CP. Ik heb de FP overgeslagen en ben van coax naar deze CP gegaan..

In het begin wel heel eng, maar ineens, daar ging ie, hoppa, zo de lucht in...En lekker gehooverd met deze windvlagen..Leer je hem wel kennen qua gedrag..

Maar wat is ie stabiel...Helaas is mijn accu weer leeg, dus moet weer even wachten...

Zo, dus zover mijn maiden met mijn KDS450 C !

Kijk... en dat is een risico met RTF modellen, feitelijk moet je jezelf ervan vergewissen dat alle schroeven (behalve die in kunstof gaan) zijn voorzien van Loctite. Heb je de nieuwe onderdelen in ieder geval wél geborgd tegen lostrillen? Want dat is wat er na een tijdje zal gebeuren, hoe goed je ze ook hebt aangedraaid.

Indien je niet overtuigd bent dat alle schroeven in je KDS zijn geborgd, zou ik er lekker een zaterdagje aan spenderen, kosten zijn rond de drie euro, maar kan je veel leed en hoge kosten voorkomen.

Succes met het hoveren... maareh ben je ook al aan het simmen?

Hoi Mondiaan,

Je hebt helemaal gelijk...Ik heb mijn schroefjes nu idd geborgd met locktite. De rest van de schroeven ga ik inderdaad nog doen snel. Maar wilde eerst even vlug checken of mijn settings goed waren...en dat zijn ze. Met andere woorden, hij gaat de lucht in en blijft daar mooi stabiel hangen. Dus het zou erg zonde zijn om het klusje nu niet af te maken. Heb de smaak in ieder geval goed te pakken. Simmen doe ik inderdaad ook, maar de ervaringen met nose in vliegen doe ik met mijn walkera CB100. En dat gaat niet altijd even goed haha. Dus voorlopig met de KDS maar heel rustig aan doen. Merk wel dat het veel heeft gescheeld om met de walkera CB100 gevlogen te hebben. Heb de KDS goed onder controle. Ik kan het iedereen aan raden : Eerst coax, dan semi coax (zoals de cb100) om vervolgens het echte werk te gaan doen : CP !

Ik moet bekennen dat ik sinds de crash vorige maand nog steeds niet heb gevlogen met de KDS. Ding is wel weer gerepareerd, maar wil hem nu eerst echt netjes afstellen. Dus ook een pitchgauge gekocht, die een maand bij de douane heeft gelegen net zoals de carbon bladen die er nu op zitten, dus zeer binnenkort weer vliegen met dat ding. In de tussentijd ook een Walkera 4#3B gekocht en daar veel mee gevlogen. En door een gelukje ook in bezit van een Gaui EP100 met 3 blads kop. Dus ik hobby lekker door :D

Hallo allen,

Ik ben verleden week vrijdag bij Benno geweest waar ik hartelijk ontvangen werd.

Hij heeft mij goed op weg geholpen en heel veel uitgelegd over het hoe en waarom je het een en ander afstelt aan je heli, hij heeft dat op een dusdanige manier gedaan dat ik ook begreep waarom je bepaalde dingen zo afstelt zodat ik het de volgende keer zelf kan doen :D wat ook mijn insteek was.
En ik weet nu dat de Heli goed is, het is dus geen stap in het donker meer om maar een gezegde te gebruiken en dat maakt, dat je een stuk zekerder met deze hobby om gaat.

Benno bedankt:worship:

We zijn nu een week verder en ik heb zojuist drie lipo ladingen weggehovert en zelfs wat links en rechts uit gehovert en alles is nog heel ook.

Dit vliegt gewoon veel strakker en veel directer, ik moet wel alleen wennen dat ik niet het gas dicht gooi als het wat link wordt (doe ik dus bij mijn HBFP want die is zo licht en dan is er (bijna) niets stuk) maar nu moet je hem er "gewoon" uitsturen :o is wel es wat spannend:p

Maar dit is werkelijk prachtig zodra je wat gewend bent aan het geweld (vergeleken bij een HBFP dan:() en wordt het gewoon leuk om daar mee om te gaan.

Ik vlieg nu op een stuk grasland tussen de bomen in en dat is ook wat beter dan gewoon bij mij in de straat, dat moest nu nog maar even niet:(
Niet dat de Heli die ruimte nodig heeft, maar ik wel :p:p

Ik ben in ieder geval blij met deze KDS .

Groeten,

Jan.

Hoi Jan,

Goed om te lezen dat hij bevalt!
Ik hou het maar even nog op "water" niveau...
(of er onder...) ;-)
Gewoon weg te druk om dit heli vliegen er bij te doen, misschien in de toekomst weer eens.
Voorlopig gewoon weg de tijd niet. Helaas daar door schiet de bouw van de U-96 er flik bij in en wordt de boel lekker stoffig.
Gelukkig is het allemaal zo schoon na een frisse duik niet? :-)
Wel buiten het forum om met die en gene het een en ander aan het organiseren voor de U-boot maar da's een ander draadje!

Groeten,

Joris

Mooi Jan, dat het allemaal nu beter gaat.
Ik kan bijna niet meer zitten van al die veren in m'n 34&##&.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik die hulp in mijn eerste vlieg stapjes erg gemist heb.
Houd hem heel en blijf dit draadje spammen..

Benno

Back