Kds-450s

Snipes...............ik denk dat hij bedoeld om gaatjes te gaan boren in het frame op een net iets andere plaats (naar voren) zodat die mount staafjes dan wel op de juiste plek komen te zitten voor die canopy van een Trex450.
Heb ik dat correct??
Vr GR E

ik heb de mounting staafjes ook verplaatst voor de standaard canopy omdat het met een dikke accu niet goed past...
ik heb het zo gedaan:
--> schroefjes losgemaakt.
--> aan een kant kan je gewoon een schroefje naar voren verplaatst in het gaatje van een open gebleven servo mount.
--> aan de andere kant heb ik de servo schroef losgemaakt, en een langere schroef er vanaf de andere kant ingedaan.

en zo zijn de mounting staafjes naar voren verplaatst zonder te boren...

ik heb de mounting staafjes ook verplaatst voor de standaard canopy omdat het met een dikke accu niet goed past...
ik heb het zo gedaan:
--> schroefjes losgemaakt.
--> aan een kant kan je gewoon een schroefje naar voren verplaatst in het gaatje van een open gebleven servo mount.
--> aan de andere kant heb ik de servo schroef losgemaakt, en een langere schroef er vanaf de andere kant ingedaan.

en zo zijn de mounting staafjes naar voren verplaatst zonder te boren...

Yep zo heb ik het ook gedaan

Heren,

Ik wil mijn KDS ontvanger laten werken met mijn nieuwe Futaba T7C zender.
Al het een en ander geprobeerd maar geen succes.
Dit hele 2.4GHz gebeuren is nog niet zo bekend bij mij.
Ik neem aan dat het wel kan toch een KDS koppelen aan Futaba???

Wie kan me helpen???

Normaal zijn 2,4 Ghz zenders en ontvangers merk gebonden.
Dus alleen futuba ontvangers zijn te koppelen aan futuba zenders..
Bij sommige merken zit er zelf nog type verschillen in..

Nu zijn er ondertussen zoveel verschillende types dat het soms toch gaat.
De 2 hoofd verschillen die gebruikt worden zijn de fhss en dsss.
die 2 kunnen zeker niet met elkaar praten.
Futuba gebruikt fasst. wat een fhss afgeleide is.
dsss is een veel gebruikte modulatie bij goedkope types..

Dus ik geef je weinig kans..

35Mhz pcm is ook merk gebonden echter 35Mhz ppm is wel merk onafhankelijk..

Benno

Thnx Benno,

Ik denk niet dat het gaat werken!!!
Nu paar keer geprobeerd en geen succes...
Moet nog even verder zoeken in de gebruiksaanwijzing welk type systeem KDS gebruikt met hun 2,4GHz.
Jammer maar het is niet anders.
Dan maar andere ontvanger voor de heli kopen...

zowel Futaba met FASST en Spektrum / JR met DSM2 gebruiken zo hun eigen systemen om hun marktaandeel gewaarborgd te houden en de ontwikkelings kosten terug te verdienen, en om die reden zijn de twee ook te combineren met elkaar of andere systemen.

Logisch, maar stront vervelend.

Als je een Futaba zender heb met een module achterin zou je een goedkope 2,4ghz module kunnen kopen die werkt met je KDS ontvanger, anders zul je een Futaba zender moeten aanschaffen.

Laatst bewerkt:
...anders zul je een Futaba zender moeten aanschaffen.

correctie, je bedoeld zeker ontvanger ;) ?

Volgens mij is dit echt wel de beste- en goedkoopste oplossing, bovendien is anders ook meteen de meerwaarde van de goede Futaba zender weg (wanneer je deze zou vervangen door een goedkope 2.4 module).

correctie, je bedoeld zeker ontvanger ;) ?

Volgens mij is dit echt wel de beste- en goedkoopste oplossing, bovendien is anders ook meteen de meerwaarde van de goede Futaba zender weg (wanneer je deze zou vervangen door een goedkope 2.4 module).

yup, ontvanger.

En inderdaad het Futaba / Spektrum spul is ook stukken beter qua storingsgevoeligheid.

Hey allemaal,

Ik ga binnenkort ook een KDS 450S bestellen alleen zit ik met de vraag voor ontvanger.

Ik ga mijn eigen DX6i gebruiken en nu is mijn vraag of het slim is om er een AR6110 ontvanger bij te gebruiken. het is een micro parkflyer ontvanger maar heeft een bereik van zo'n 300m. en ik denk niet dat je met een heli zo ver weg vliegt toch ?

Of is het echt serieus aan te raden de AR6200 te gebruiken ?

Back