jeroen1987's heli beslommeringen

daarom zei ik ook Worst case scenario.

Ik heb beide geprobeerd, en ben tot dusver prima tevreden over de Optiguard. Deze laad zichzelf ook op.. dus eigenlijk geen omkijken naar.

heeft z'n voor en nadelen...

wat nou als die 2s lipo nu uitfikt? ( worst case scenario ) ;-)
Een lipo met bec kan net zo goed uitfikken al heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Dat zou wel heel erg domme pech zijn. Verbruik nog geen 100mAh in ca. 5 minuten dus die lipo heeft amper een idee dat hij belast wordt ;)
Is wel heel erg zuinig die setup van jou. Ik haal 4 tot 5 keer 4 minuten uit een 2200mAh.
Zelf heb ik bij de grote heli's alles 2S HV, dus lipo rechtstreeks in de fbl unit. Geen schakelaar of iets dergelijks, gewoon stekker pluggen.

Ik heb op de X7 ook gewoon een lifepo4 receiver battery, dit werkt inderdaad prima!

Maar alle heli's met exact dezelfde systemen vind ik ook zo saai, ik hou er graag een beetje variatie in.

En inderdaad beide systemen kennen zo zijn voor en nadelen, maar nu begreep ik dat de kosmik een prima bec heeft.

En om toch nog de risico's zoveel mogelijk te beperken komt de optiguard er tussen.

Ik ben echt benieuwd hoeveel geweld er in die machine zit zodra hij klaar is, ik heb namelijk nog nooit zo'n dikke motor/regelaar gehad
Ook de HV servo's heb ik nog geen ervaring mee..

... Amai amai @easy, dat is me een mega plane!! Mooi spul hoor[emoji108]

Thanks @bones7 ik ben zelf ook erg benieuwd, maar zodra hij de lucht in geweest is schrijf ik hier uiteraard mijn bevindingen op[emoji106]

Ik heb op de 600 nitro ook 2s lipo recht op de setup.
HV.. Doe er ongeveer 7 vluchten van 8 minuten mee.

De lipo is ondertussen 4 of 5 jaar oud. En deze heeft er absoluut geen problemen mee.
Heb wel eens gemeten, mijn heli trekt 4 ampere op 8 volt, op pieken.
Voor een lipo peanuts.

maargoed, al met al was dat niet de vraag van jeroen.
Het ging om de ervaringen met de Optiguard, en die functioneren prima en betrouwbaar.

Heb er ook wel interesse voor, waar heb je hem besteld jeroen? Als ik het goed begrijp hangt er dus een 2s lipo 430 mah aan.. of kan je er eender welke 2s lipo aankoppelen.. voor wat duurdere vliegtuigen ook wel iets interessant.

Anyway, welke size bladen staan er eigenlijk op die logo? 720 ofzo?

Toch geen goblin 700 speed fusualage dan.. of komt die er ook nog bij? ;) :)

Of nee het was dat stinkende goblin ding dat je interesse nog had zeker :rofl::p

Heb er ook wel interesse voor, waar heb je hem besteld jeroen? Als ik het goed begrijp hangt er dus een 2s lipo 430 mah aan.. of kan je er eender welke 2s lipo aankoppelen.. voor wat duurdere vliegtuigen ook wel iets interessant.

Anyway, welke size bladen staan er eigenlijk op die logo? 720 ofzo?

Toch geen goblin 700 speed fusualage dan.. of komt die er ook nog bij? ;) :)

Of nee het was dat stinkende goblin ding dat je interesse nog had zeker :rofl::p

Ik heb hem uiteraard ook bij Heligear.nl besteld, echter wel de "super combo" daar zit led verlichting bij die waarschuwt zodra de optiguard ingeschakeld word (en dat er dus wat mis is met je normale voeding)

Pffff op de logo zitten dacht ik de 690 SAB bladen, maar ik heb ook nog een setje Rail Blades 716 liggen die er waarschijnlijk op gaan icm de rail tail blades.

Ik kon mijn Trex 700 ruilen voor een Goblin 630/700 Competition, maar ik had mijn zinnen gezet op deze logo nadat ik hem bij Funfly/Global3D in actie heb gezien.

2s lipo op een HV systeem of met een BEC tussen, alles o.k.,
en een ontvanger lipo, dei kapot gaat, heb ik ook nog niet gehad,
dus alles mag ... wat @Student: verder boven al schreef .

Alle electronische rommel die je ertussen frot geeft mijners inzien kwadratisch meer risico op falen dan een 2s accu alleen.

Rx lipo of rx lifepo ertussen kan inderdaad ook prima, ik heb het zowel bij de X7 als de 600N.
Punt is duidelijk, "gevoelsmatig" minder kans op falen..

Zelf heb ik ook goede ervaring met een bec, welleswaar van een castle regelaar maar dat terzijde.
Het is gewoon het gemak en de eenvoud wat mij daarin aanspreekt, enkel een vliegaccu wisselen en verder geen omkijken naar de rx voeding.

En die optiguard plaats je niet "tussen" je primaire circuit maar er "naast".
(bec en optiguard zitten beide aangesloten op een lege poort van je Fbl-unit/ontvanger)
De optiguard houd enkel de voltage in de gaten, pas wanneer de spanning (te ver) weg zakt komt de optiguard in werking.
Deze neemt dan de taak tijdelijk over van de bec, en dmv een licht signaal word je gewaarschuwd dat de optiguard in werking is getreden en dat je dus je primaire rx voeding (bec) moet nakijken.

Maar nogmaals, ik zeg niet dat dit beter of slechter is.
Dat laat ik ook gewoon in het midden.

Ik ben gisteravond nog even bezig geweest met de logo, en de regelaar heb ik inmiddels netjes gemonteerd.
Nu enkel nog de Vbar en ontvanger erop en dan gaat het leuke werk beginnen[emoji41]

Ik heb ook de Super combo op de Rex700Benz staan
De ontvanger word aangestuurd door de 2S lipo voor servo's etc etc en de Optiguard staat gewoon op een overgebleven uitgang
Geen omkijken na,laad gewoon via de ontvanger accu bij
Hahaha maar ik moet nog steeds de maiden uitvoeren met de conversie kit die ik gebouwd heb maar dat terzijde hihihi

Je hebt die heli toch al even klaar staan voor de maiden nietwaar Jeroen?
Dan word het toch wel eens tijd om het de lucht in te laten hoor.. ben je nog wel in Nederland of inmiddels al vertrokken?

...

Even wat foto's van de logo onder de Canopy:

Deze is voorzien van het "hawk frame" welke stijver is dan het orginele frame. Ook is bij dit frame meer ruimte voor de regelaar.

17f8041f316958a0c58d825945820314.jpg

480c1a1d4972013de5e965211e9ad396.jpg

da89ea3b5d20c055ac39e7176bdf2738.jpg

En dan nog wat foto's van m'n huidige helivloot:

967a1c4c628dfddc8ff2282bd37244dd.jpg
1160898247b2dd3a8eec77240a4c758f.jpg

Je hebt die heli toch al even klaar staan voor de maiden nietwaar Jeroen?
Dan word het toch wel eens tijd om het de lucht in te laten hoor.. ben je nog wel in Nederland of inmiddels al vertrokken?

Whahah JA die staat al een tijd op in me werkkamer......Toevallig vandaag weer eens ff laten draaien op de grond.........2x pompen en 2x aan de trekstarter en lopen....
Maar de maiden moet nog steeds gedaan worden....Veuls te druk op het werk (door de weeks in Rotterdam-weekends thuis)
Nee ben helaas nog niet verhuisd.....maar heb geen haast...ze zijn op het gemakje aan het bouwen,en de boerderij moet nog verkocht worden.....

Mooie vloot heb je ondertussen heur

Bedankt Jeroen[emoji4]

Aaaah dus ik ben niet de enige die zoveel voor het werk van huis is... Ik ben doordeweeks meestal 2 á 3 dagen voor het werk in het buitenland en moet het dus voornamelijk van het weekend hebben.
Maar mijn vrouw en kinderen gaan dan uiteraard voor, zodra de kinderen op bed liggen gaat papa lekker met zijn hobby aan de gang..
Het vliegen staat daardoor wel een beetje op een laag pitje..
Zodra de Logo klaar is wil ik wel weer een vliegweekend gaan inlassen hoor.

Krijg jij straks wanneer je geëmigreerd bent wel meer tijd voor jezelf/hobby?
In elk geval succes met de verkoop van je boerderij, ik zit ook al een tijd met mijn woning te kijken.. Maar ze zeggen dat het aantrekt, en er hoeft er maar één te komen die het wilt kopen
[emoji6]

Bedankt Jeroen[emoji4]

Aaaah dus ik ben niet de enige die zoveel voor het werk van huis is... Ik ben doordeweeks meestal 2 á 3 dagen voor het werk in het buitenland en moet het dus voornamelijk van het weekend hebben.
Maar mijn vrouw en kinderen gaan dan uiteraard voor, zodra de kinderen op bed liggen gaat papa lekker met zijn hobby aan de gang..
Het vliegen staat daardoor wel een beetje op een laag pitje..
Zodra de Logo klaar is wil ik wel weer een vliegweekend gaan inlassen hoor.

Krijg jij straks wanneer je geëmigreerd bent wel meer tijd voor jezelf/hobby?
In elk geval succes met de verkoop van je boerderij, ik zit ook al een tijd met mijn woning te kijken.. Maar ze zeggen dat het aantrekt, en er hoeft er maar één te komen die het wilt kopen
[emoji6]

Idd er hoef er maar 1 de juiste te zijn.....en dat komt ook wel goed,kijkers genoeg gehad maar net die ene he...
Klopt dat heb ik ook door de weeks weg en dan gaat de familie voor de hobby in het weekend......en ik ben gewoon ook te moe om dan ook te gaan vliegen,en uit veiligheid overweging laat ik de boel op de grond staan
(2 weken geleden voor het eerst dit jaar 2x lipo en 2x brandstof tankje leeg gevlogen)

Als ik straks geemigreerd ben dan heb ik zee van tijd op wat te gaan doen met de hobby,want dan werk ik nog maar 3mnd per jaar;)

S6 met je logo....wat een grote heli is dat t.o.v. je andere heli's

Mooie vloot jeroen.

Ik heb dit jaar het besluit gemaakt om het bij 1 heli te houden,.. waarom?

Omdat je op die manier veel meer feeling met een machine krijgt. Je raakt steeds meer gewend aan de vlieg-eigenschappen en het gedrag van de machine.
Zo vlieg ik dus nu continu met de logo550 en maak sinds de laatste 2 maand leuke vooruitgangen met nieuwe oefeningen die ik voorheen telkens niet aandurfde in de werkelijkheid.

Het omschakelen tussen verschillende machines vond ik zelf minder prettig omdat elke machine toch weer net ff wat anders vliegt.

Daarnaast nog even een vliegtuigje en race-quad erbij voor de fun en afwisseling.

Thanks Sven!

Ik snap jouw keuze om het bij één heli te laten heel erg goed, zeker als het gaat om je leercurve.
Je kan er tenslotte ook maar één tegelijk vliegen..

Maar voor mij werkt dat helaas niet, afstand doen van m'n heli's kan en wil ik niet.. het hebben/kopen van heli's is ook onderdeel van mijn hobby/verslaving[emoji6]

Maar ik heb wel besloten om het bij max. 3 heli's te houden.
Met de nitro vlieg je sowieso heel anders als met de elektro heli's..

Maar heb je de Oxy verkocht dan?

gr Jeroen

jep oxy is de deur uit.

machientje stond meer aan de zijkant van 't veld dan in de lucht omdat ik altijd de 550 pakte.

Vloog verder prima hoor voor z'n size, denk echt wel een van de beste mini-heli's. Maar vond het verschil te groot in vergelijk met de logo550, En gezien die echt geweldig vliegt, tja... dan zet ik gewoon wat op zij voor spare parts of wat extra lipo's.

Back