ok.. daar is wat bijzonders aan de knikker..
paar cellen compleet geploft of zoiets? of de gehele aandrijfaccu letterlijk overleden?
ik neem aan dat de ontvangerstroom vanaf de aandrijfaccu's komt..
de regelaar met ingebouwde bec maakt er 6 volt van..
in principe ongeacht de ingangsspanning.
maar als jouw aandrijfpakket die 6 volt niet meer kan halen..
de optiguard schakelt op 5,5 of 5 volt bij?
En persoonlijk heb ik met zippy's ook geen beste ervaringen..
prijs is leuk. levensduur niet. ik had 3s 2200 van ze.. duurde 3 maanden, toen kwam het begin van het eind al in zicht.
de hyperion tegenhangers waren in no time bol, maar hebben het gewoon goed volgehouden.
gens ace houdt het ook erg goed vol.. blijft ook plat.. alleen bij gens kapt meestal gewoon 1 cel compleet.
Opti schakelt bij 5,5 volt.
Meet bij de opstart machine de bec spanning en trekt er dan 0,5v vanaf.
2 cellen van de zippy's zijn ver onder peil ( weet zo ff de waarde niet meer uit m'n hoofd ), kwam geen aandrijving meer af omdat de regelaar de low voltage natuurlijk in had staan. Sturen kon ik dus nog wel, en of die spanning van de accu kwam of de opti kan ik moeilijk zeggen, maar de opti was in ieder geval actief toen de machine op de grond stond.
Hoe dan ook, die zippy's waren dus gewoon weer een domme aanschaf.
Ik had al 2 SLS pakketten, en die blijven keihard en super strak in de cellen onderling.
De Zippy's had ik als probeersel erbij gekocht..... afijn, weer een wijze les.
Opzich vlogen ze voor een looping en een roll ( mild 3d ) best redelijk. Maar stick-bangen a la tic tocs en full pitch rainbows e.d.... nee dat vinden ze toch niet zo grappig blijkbaar, 't was in ieder geval plots stil in de lucht hehe.
Ga wel weer sparen voor een setje SLS 5000 40c erbij, die bevallen uitstekend.