jeroen1987's heli beslommeringen

Dat zegt genoeg over hoeveel plezier je van je Logo 550 hebt..
En dat is nou precies de reden waarom
ik ook een logo wil uitproberen!!
Ik heb er nu wel zoveel positieve berichten over gelezen dat ik erg nieuwsgierig ben geworden haha..

Haha, you will love it.

Als je even goed aandacht besteed aan het afstellen, man wat een fijne machines. Zelfs al met de " basis " instellingen uit een vbar vliegen ze perfect.

Logo is voor mij wel 't merk geworden om mee te blijven vliegen.

Ook bij mij is mijn favoriete heli de Logo 600 3d. Is nog een ouder model, omdat er daarna de SE en de SX zijn uitgekomen.
Dat wil niet zeggen dat ik niet graag mijn andere zoals de Oxy3Tareq edition, Align 450pro, Align 600N, Goblin 380, 500 en 570-3blade vlieg.
Maar toch heb ik een heel andere vlieg gevoel bij de logo. Alles gaat daar meer zoals ik het wil, ik kan het niet goed beschrijven, maar ik durf ook veel meer ermee, vanwege het vertrouwen in die machine.

Heb pas nog afscheid genomen van 2 Aligns 600.
Het was de bedoeling om het bij 3 helis in totaal te houden, maar dat lukt niet helemaal goed :)

Laatst bewerkt:
Je hebt een behoorlijke verzameling helikopters zeg, wel typisch dat je de logo als favoriet boven de rest verkiest..
Weer iemand die bevestigd dat Logo een "must have" is![emoji108]

Wat is nou jouw mening over een Goblin (aangezien je hier ook genoeg van in je vloot hebt)?
Is het echt alleen het uiterlijk waar ze goed mee scoren, of vind je het vlieggedrag van deze heli's ook goed?
Hoor daar namelijk veel wisselende meningen over..

gr Jeroen

Het is zeker niet alleen het uiterlijk waar ze mee scoren.
Er is volgens mij geen enkele andere heli die deze karakteristieke heerlijke geluid heeft.
Maar ze vliegen zeker niet minder dan de anderen.
Bij kleine sizes is de Goblin 380 mijn favoriet. Met vliegtijden van tussen de 7 en 10 minuten met een 6s2700 ook genoeg sticktime.
De Goblin 500 lijkt alsof het niks weegt zoveel power zit er in die machine.
De 570 op 12S is echt een beest. Misschien dat ik daarom niet zoveel durf met deze machine als met mijn Logo.

Tijdens het leren adviseer ik ten alle tijden maar een heli.

Maar als je eenmaal kan vliegen vind ik het juist leuk dat iedere machine andere eigenschappe heeft.

ik heb 3 maand een goblin 500 gehad, mooie machines, maar kon niet wennen aan de machine.
Kon er geen " klik " mee vinden en heb 'm daarom weer weg gedaan.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ze slecht zijn, maar gewoon totaal niet mijn ding.

Het is zeker niet alleen het uiterlijk waar ze mee scoren.
Er is volgens mij geen enkele andere heli die deze karakteristieke heerlijke geluid heeft.
Maar ze vliegen zeker niet minder dan de anderen.
Bij kleine sizes is de Goblin 380 mijn favoriet. Met vliegtijden van tussen de 7 en 10 minuten met een 6s2700 ook genoeg sticktime.
De Goblin 500 lijkt alsof het niks weegt zoveel power zit er in die machine.
De 570 op 12S is echt een beest. Misschien dat ik daarom niet zoveel durf met deze machine als met mijn Logo.

Goblins zijn zeker super mooie heli's dat is gewoon een feit, en het geluid is inderdaad echt eigen!! Ook de canopy's zijn een stuk dikker/steviger dan de meeste andere heli's.. Ik heb er alleen nog nooit een gevlogen maar wie weet[emoji6]

Tijdens het leren adviseer ik ten alle tijden maar een heli.

Maar als je eenmaal kan vliegen vind ik het juist leuk dat iedere machine andere eigenschappe heeft.

Wanneer ben je uitgeleerd dan Gerard?
Volgens mij ben je dat namelijk nooit, ongeacht je nivo![emoji6]
Ook de grote jongens verzinnen steeds wat nieuws, en gaan steeds hun grenzen verleggen..
Maar ik vermoed dat jij het over de basis hebt.. daar kan ik wel inkomen inderdaad[emoji108]

Ik heb de 600N in het leven geroepen als mijn trainer, daar moet ik veel uren mee maken en de nieuwe figuren mee oeffenen.. En zodra het vertouwd aanvoelt ga ik het ook met de 700ers uitvoeren..
Nu moet ik alleen nog wat meer tijd vrijmaken om te gaan vliegen haha[emoji4] [emoji56]

Nou jeroen. Vandaag voor het eerst dankbaar gebruik gemaakt van de optiguard.

Naast mn SLS lipos had ik onlangs ook een paar zippys gehaald om te proberen. Nou een daarvan is alvast overleden. Kon de job niet meer aan van het 3d gooien.

Met als gevolg dus een low voltage cutoff van de regelaar en de ingreep van de optiguard nog een succesvolle auto rotatie.

Zippy is bol en was goed warm... prut lippo's [emoji23]

Dus de opti is zn geld al waard geweest

ok.. daar is wat bijzonders aan de knikker..
paar cellen compleet geploft of zoiets? of de gehele aandrijfaccu letterlijk overleden?

ik neem aan dat de ontvangerstroom vanaf de aandrijfaccu's komt..
de regelaar met ingebouwde bec maakt er 6 volt van..
in principe ongeacht de ingangsspanning.

maar als jouw aandrijfpakket die 6 volt niet meer kan halen..
de optiguard schakelt op 5,5 of 5 volt bij?

En persoonlijk heb ik met zippy's ook geen beste ervaringen..
prijs is leuk. levensduur niet. ik had 3s 2200 van ze.. duurde 3 maanden, toen kwam het begin van het eind al in zicht.
de hyperion tegenhangers waren in no time bol, maar hebben het gewoon goed volgehouden.
gens ace houdt het ook erg goed vol.. blijft ook plat.. alleen bij gens kapt meestal gewoon 1 cel compleet.

gens ace houdt het ook erg goed vol.. blijft ook plat..
Da's en beetje verneukeratief: die blijven uitsluitend plat omdat ze opgebouwd zijn als een sandwich van aluminium platen en cellen.... Haal je die platen er tussenuit, dan bolt een Gensace waarschijnijk net zo hard....

Dat zou ik heel erg knap vinden...
Ze zijn nl exact net zo zwaar als de hyperions.. Die dus wel extreem bolden.
De zippy's waren een tik lichter.
Ik heb nu naast de gens aces ook nog 2 andere accu's (ook 3s 2200), deze presteren tot nu toe identiek aan de gens.. En zijn ook exact even zwaar..

Reden dat ik het weet, is omdat bij mn vliegtuigen het zwaartepunt nog wel eens wil verschuiven met een nieuwe set accu's
Heli heeft hier meestal geen last van.

Als er inderdaad extra alu in de accu zit, verwacht ik dat terug te zien in het gewicht.
Op een gewicht van rond de 200 gram (dacht dat de gens, hyperions en mn andere twee accu's allemaal op een paar gram na 220 gram zijn..) verwacht ik toch een verschil van 20 of 30 gram.. Minimaal..

Nou.... ik heb twee 3S GensAce met een kapotte cel verbouwd tot 2S... je mag me gerust geloven dat die aluminium plaatjes er in zitten....

SLS LiPo's idem dito, Alu plaatjes er tussen...

ok.. daar is wat bijzonders aan de knikker..
paar cellen compleet geploft of zoiets? of de gehele aandrijfaccu letterlijk overleden?

ik neem aan dat de ontvangerstroom vanaf de aandrijfaccu's komt..
de regelaar met ingebouwde bec maakt er 6 volt van..
in principe ongeacht de ingangsspanning.

maar als jouw aandrijfpakket die 6 volt niet meer kan halen..
de optiguard schakelt op 5,5 of 5 volt bij?

En persoonlijk heb ik met zippy's ook geen beste ervaringen..
prijs is leuk. levensduur niet. ik had 3s 2200 van ze.. duurde 3 maanden, toen kwam het begin van het eind al in zicht.
de hyperion tegenhangers waren in no time bol, maar hebben het gewoon goed volgehouden.
gens ace houdt het ook erg goed vol.. blijft ook plat.. alleen bij gens kapt meestal gewoon 1 cel compleet.

Opti schakelt bij 5,5 volt.
Meet bij de opstart machine de bec spanning en trekt er dan 0,5v vanaf.

2 cellen van de zippy's zijn ver onder peil ( weet zo ff de waarde niet meer uit m'n hoofd ), kwam geen aandrijving meer af omdat de regelaar de low voltage natuurlijk in had staan. Sturen kon ik dus nog wel, en of die spanning van de accu kwam of de opti kan ik moeilijk zeggen, maar de opti was in ieder geval actief toen de machine op de grond stond.

Hoe dan ook, die zippy's waren dus gewoon weer een domme aanschaf.
Ik had al 2 SLS pakketten, en die blijven keihard en super strak in de cellen onderling.
De Zippy's had ik als probeersel erbij gekocht..... afijn, weer een wijze les.

Opzich vlogen ze voor een looping en een roll ( mild 3d ) best redelijk. Maar stick-bangen a la tic tocs en full pitch rainbows e.d.... nee dat vinden ze toch niet zo grappig blijkbaar, 't was in ieder geval plots stil in de lucht hehe.

Ga wel weer sparen voor een setje SLS 5000 40c erbij, die bevallen uitstekend.

Ik heb wel goede ervaring met de Turnigy "heavy duty" 5000mAh 60-120c packs, hier heb ik er 12 van liggen en deze vallen qua prijs behoorlijk mee en houden het bij mij aardig goed uit.
Ook heb ik 2x zippy "flightmax" 5000mAh 45c flight packs, deze hadden in het begin wel genoeg power maar naar verloop van tijd werd het inderdaad wel wat minder..

Laatst heb ik een flightpack van optipower gekocht, ben benieuwd hoe deze het gaan doen in de Logo..

Vanavond even plezier gehad met de X7, man man dat is en blijft ook een heerlijke machine om mee te vliegen zeg!

c584e3ae2deee961671ebb1a3d27decf.jpg

Laatst bewerkt:
Gens ace bolt net zo hard

Zelfs met de alu plaatjes....

Alle lipos gaan er naar verloop van tijd aan

Zeker in 6s setups waar we idiote stromen eruit rukken

m'n SLS's blijven na een half jaar nog keihard en gelijk in cellen. Ik laad ze ook maar met 1C maar laat ze wel werken tijdens vlucht

@jeroen1987 je bent idd nooit uitgeleerd

Ik bedoelde dan ook de beginners, de hoveraars.

Ik stop ermee als leerlingen iedere keer met een andere machine aan komen kakken die weer heel anders vliegt als een andere.

Dan zijn ze per lesuur een half uur aan de andere machine aan het wennen ipv heli leren vliegen.

Zonde van mijn tijd want dan duurt het allemaal veel langer.

Das vrij irritant inderdaad..
Lekker lessen,1 toestel. Daarna mogen ze zich uitleven..
Maar wel daarna pas..

Back