Jörg Wonneberger Bücker Jungmeister 1/2 Schaal

Onderste vleugelhelften bespannen en "stitching" aangebracht (enkel de bovenzijde...)


645P0060-XL.jpg
 
Hallo
Erg mooi verslag van een gigantisch model, lijkt mij schitterend om te mogen vliegen.
Maar ik had eigenlijk een vraagje. Wat is de maximale grootte voor een modelvliegtuig zonder dat je die hoeft aan te melden bij een officiële instantie. Of is het echt een gewichtsgrens die dit bepaald?
Ik bedoel, als je een 1:2.5 bouwt, wat is dan (buiten de ruimte om te bouwen) het probleem om een 1:1,5 te bouwen?
 
Er is meen ik alleen een maximum gewicht, 25kg. Gemotoriseerd is deze kist denk ik wel het max qua afmetingen wil je onder de 25kg blijven, maar er zijn gigantische RC schaal zwevers die ruim onder die 25 kg blijven en wel 8 of meer meter span zijn.

Hugo
 
Nou dat ruim onder de 25 kilo met zwevers is ook lastig hoor.
Je kan het net als deze dubbeldekker wel bouwen maar je kan er dan alleen met windstil weer lekker en schaal getrouw mee vliegen.
Een grote zwever die te licht is steekt niet tegen de wind in en zakt als een baksteen.
Een te lichte motorkist fladdert ook snel in de wind.
Beide geven ze geen realistisch vliegbeeld.
Deze dubbeldekker zou eigenlijk zo'n 80 kilo moeten wegen maar helaas mag je er dan niet zonder registratie mee vliegen.
 
Benzinetank 1.5L en smoketank 1L ingebouwd met de nodige slangen.
Brandstofpomp en pomp voor de smoke onder de tanks. Mogen niet droog lopen.

PK1A3763-XL.jpg



PK1A3764-XL.jpg
 
"Oude ontsteking " uit de motor gehaald.

PK1A3766-XL.jpg



En nieuwe RainbowTronic ontsteking voorbereid: festo-leiding naar carburator onderbroken, plaatje gemaakt om de oude pick-up op het carter te vervangen, openingen in het achterste carter gedicht met hoog-temperatuur siliconen, nieuwe magneetring en pick-up gemonteerd en afgesteld. Luchtfilter ook gelijk gemonteerd.

PK1A3767-XL.jpg



PK1A3768-XL.jpg



PK1A3769-XL.jpg
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat-verlenging geplooid en gemonteerd. De modules van de nieuwe ontsteking hebben ook een plaats gekregen in de romp. Kabels en benzineleidingen mogen in geen geval de uitlaatcollector raken!

PK1A3774-X2.jpg


PK1A3775-X2.jpg



PK1A3776-X2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zijn dit ook werkende instrumenten? Op deze schaal zou dat m.i mogelijk kunnen zijn. Lijkt me mooi om daar dan een cam op te hebben staan tijdens een vlucht
 
Update: motor definitief gemonteerd, wat kleine details aangebracht. Thx Bart voor het printen en snijden van de belettering.


PK1A3799-X2.jpg



PK1A3798-XL.jpg



PK1A3800-XL.jpg
 
vandaag ondanks de vele regen op onze show in Willebroek een Duitse piloot met eenzelfde kist en motor zien vliegen.
één woord, MOOI
 
Ik heb je bouwverslag tot nu tor gevolgd rn mijn handen jeuken om er ook aan te beginnen.

Ton

P.s. Ik heb je een p.b. gestuurd.
 
Ik heb je bouwverslag tot nu tor gevolgd rn mijn handen jeuken om er ook aan te beginnen.

Ton


Handen jeuken?
Pub afbouwen..
Jeuk weg:bye:
 
Stilaan tijd om de zender en de Powerbox te gaan programmeren. Zwaartepunt komt netjes op z'n plaats zonder toevoeging van lood...
Ondertussen de gecrashte (Bidule)sleper aan het vervangen door nieuw exemplaar. Bouwkeet is wat klein geworden...
 
Back
Top