M
Matthias
Guest
Soms zeggen ze ook; Ik heb 3.5m/s rond. wil zeggen dat ze een (bijna) constante klim hebben van 3.5m/s in een thermiekbel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
val zei:a zo. :wink:
het is nu zomer en bloedheet de laatste 4 dagen, maar der zit geen zuchtje thermiek in die wolkenloze lucht.![]()
Bart zei:Verder vermoed ik dat modelzwevers veel gunstiger daalsnelheden hebben dan de grote jongens, dus heb je aan lichte thermiek voldoende.
Eigenlijk meer van de trim dan van het hoogteroer... 8)knikvleugeltje zei:Wat betreft daalsnelheid en hoek: dat hangt natuurlijk af van de stand van het hoogteroer.
Ik heb eerder ook al eens op het forum gepleit voor meer gegevens bij nieuwe vliegtuigen.(zweef)
Wat een gedoe...knikvleugeltje zei:In de praktijk komt het er op neer dat je met je zwever moet uitproberen wat de geringste daalsnelheid is en wat de snelste gang is met het geringste dalen. Hiervoor zet je bij 'stil' weer een stok neer, bijv. 4 meter lang. Je vliegt ruim aan en laat vanaf de stokhoogte de zwever uitzweven tot aan de grond. De afstand dan opmeten. En de tijd. Dit doe je steeds weer, maar nu steeds weer een tandje 'down' geven. En maar weer noteren.