Vorige week op mijn gemak door deze thread gegaan, en bij Quartel er toch maar eentje meegeomen

Na een avondje knutselen ben ik al aardig onderweg.. tips natuurlijk altijd welkom.
Van hobbycity zit erop: 10gr brushless motor, turnigy 6A esc en HXT500 servo's.
2S 360Mah lipo's zijn onderweg, dus let niet op de 25-gram zwaardere lama-lipo.. die is om te testen.
Voorlopig zit de motor vast en het richtingsroer. CG zonder lipo bijna goed.
De servo's zitten vastgeklemd, voelt stevig genoeg aan...
Verhip! Nog even die linker stang omdraaien..
Ontvanger en ESC met minimale uitsparingen erin gewerkt.
De servokabeltjes halen het nét.
Stukje balsa op de neus gelijmd om motor op te kunnen schroeven; 6x4 propje.
Ziet er wel een beetje 'lang' uit zo.. moet ook nog kleine imbus sleuteltjes hebben om de propsaver erop te kunnen zetten. (en ik ben kampioen in die holle schroefjes mollen)
De hoogteroeren zitten nog met plakband vast, het verbindingsstangetje moet ook nog gelijmd worden.
1mm servo stang past precies in het gaatje.. 0.5mm had dus 0.5mm speling.
Richtingsroer met gehalveerde CA scharnieren en lijm vastgezet. Uitslag lijkt me ruim voldoende
(linker hoogteroer ging niet helemaal mee omdat het nog wat speling heeft zonder lijm; hij geeft wel wat meer up dan op het rechtse plaatje)
Voor alle bedrading e.d. moet ik nog wat sleufjes maken, de lipo komt in een uitkeping onder de vleugel denk ik.
Zit nu zonder lipo op 101 gram.. heb ik dan 'een zware'? Er kunnen natuurlijk nog wat grammen aan schuim e.d. vanaf.
Daarnaast wil ik in een later stadium nog ailerons erop gaan zetten.
groRten,
Bas.