indoor flyer

Na het bouwen van een depron zwevertje begin ik er lol in te krijgen,nu wil ik het volgende gaan maken en later voorzien van een motortje. kunnen jullie me vertellen of het ontwerpje luchtwaardig kan zijn met electronica? en kan hij dan ook langzaam vliegen? ik zat er aan te denken om er een 2s lipo in te stoppen met 2x ds929 servo's ( die heb ik nog liggen :-) ). Motortje moet ik nog over nadenken...

ds-929
Operating speed 0.11sec/60' degree
Stall torque
2.0kg.cm / 28 oz. in
Running current 200mA/60?
no load
FDead band width ≤3mS
Operating travel 40' /one side pulse traveling 400S
Motor type cored metal brush Potentiometer type 2 slider/direct drive
Dimensions
22.5x11.5x24.6mm(0.89x0.45x0.97)" Weight 12.5g

de afmetingen zijn als volgt:
lengte romp 50 cm
span 58 cm (vleugel = 10 cm in het midden, 7 aan de tips)
achter vleugel +/- 23 cm

Ik wil de romp dubbel uitvoeren en er een carbon staafje in doen, de vleugel bol maken ala stc (Vliegtuig Modelbouw Club Rheden) of een kf profiel (http://hbfpnl.files.wordpress.com/20...criptions3.jpg). verder wil ik de romp rechter maken aan de onderkant (scheelt 1,5 cm) zodat hij wat steviger wordt

full

Als iemand tekeningen heeft van een klein vliegtuigje sta ik daar natuurlijk voor open :smile:, ik heb al rond gezocht met google maar zag alleen grote (+90cm span)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
De servo's die je wilt gaan gebruiken zijn te zwaar voor zo'n klein model. Zoek meer in de richting van 2.5g servo's. Als je een 2s lipo'tje wil gaan gebruiken moet je we een hele lichte zoeken, iets in de richting van 180mAh of iets dergelijks

nog een vraagje, het vliegtuig is klaar en zweeft erg goed met 6 wasknijpers op de neus :-). hij weegt ongeveer 18 gram. hoe zwaar mag hij worden als ik electronica wil inbouwen? vleugel is +/- 570 cm2 ik heb ergens uitgerekend dat het mag gewicht dan 70 gram mag zijn als het een slow flyer moet worden.
kan ik dan deze spulletjes gebruiken?

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5A 1S Brushless ESC
HobbyKing Online R/C Hobby Store : GWS EP Propeller (DD-3020 82x50mm) (6pcs/set
HobbyKing Online R/C Hobby Store : hexTronik 2 gram Brushless Outrunner 7700kv
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 3.7g / .4kg / .10sec Micro Servo (deze is op voorraad :-) )
ar6100 ontvanger
1s 400mah accu

en wat gebruiken jullie zoal als koppeling tussen de roeren en de servo's?
de staartvleugel zit boven op de staart, das nie zo handig met de koppeling maar als ik hem lager doe zit ik in de weg met het richtingsroer.. hebben jullie hier creatieve ideeën voor?

Je kunt wel een lichtere ESC nemen, als servo's kun je ook lineaire servo's nemen, al moet je dan wel even een ander stekkertje er aan maken.

Jesse

Back