In/op welke voertuig rijdt u?

  • Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
zes cylinders in lijn , 4100cc , 110 Pk

Een 4,1L en dan maar 110PK, t zijn geen super motorenbouwers die amerikanen. Het gaat eigenlijk nooit kapot want het wordt niet belast, maar toch is het érg weinig 110PK uit een 4,1L. Dat is per cc nog minder PK's dan er uit mn Trabant komt (600cc met 26PK) :P Wel geinig zo'n cruiser natuurlijk ;)
 
Een 4,1L en dan maar 110PK, t zijn geen super motorenbouwers die amerikanen. Het gaat eigenlijk nooit kapot want het wordt niet belast, maar toch is het érg weinig 110PK uit een 4,1L. Dat is per cc nog minder PK's dan er uit mn Trabant komt (600cc met 26PK) :P Wel geinig zo'n cruiser natuurlijk ;)

Hou wel rekening met de lpg installatie he :wink: Bij lpg verlies je een stukje aan vermogen.. maar niet zoveel dat je in een keer op 110 zit bij 4.1 liter.. mijn vader heeft 95 pk bij 2 liter.. en dat is nog maar een 4 cillindertje..
 
Inderdaad die Amerikanen bouwen niet de meest efficiente motoren. Mijn vader heeft ook een 4 cilinder lijn, 2,2L en daar komt geloof ik 135PK uit. Niet echt een harde vergelijking, een Yamaha R1 uit 2007 pompt uit een 1000CC blok 180PK :cool:
 
Hou wel rekening met de lpg installatie he :wink: Bij lpg verlies je een stukje aan vermogen.. maar niet zoveel dat je in een keer op 110 zit bij 4.1 liter.. mijn vader heeft 95 pk bij 2 liter.. en dat is nog maar een 4 cillindertje..

Que? Eigenaar heeft zelf gepost hoor, dat r 110PK uit komt.. :)
 
Inderdaad die Amerikanen bouwen niet de meest efficiente motoren. Mijn vader heeft ook een 4 cilinder lijn, 2,2L en daar komt geloof ik 135PK uit. Niet echt een harde vergelijking, een Yamaha R1 uit 2007 pompt uit een 1000CC blok 180PK :cool:

Wel een beetje reeel blijven en de boel vergelijken met ander materiaal van 1975 he! Toen kreeg Yamaha ook geen 180PK uit een 1000 blok.
 
Maar je hebt ook motoren bvb 2000cc en goed voor 300.000km met 120pk van de jaren '90.

En ik wil is zien dat je met een R1 150.000km haalt en dit ook zonder open te doen.

Ik wil maar hebben dat je duurzame motoren hebt en motoren die beetje overduwt zijn om lang mee te gaan.
 
Ik heb zelf een Dodge W200 met een V8 5.2L met 150pk dat is ook niet veel.
Maar koppelvermogen !!!!
Ik trek op 1200toeren (stationair 675) een vrachtwagen met nog 6000L stookolie die naast de weg was gereden uit de tuin.
 
en dat tegen de R1 die eerst 10.000 toeren moet draaien om er dan 110 Nm koppel uit te krijgen en tevens met een totaal gewicht met rijder van 270Kg....
 
Klopt, je hebt gelijk Mike. Koppel zal het inderdaad wel geven door de grootte cilinderinhoud, maar daar ging het verhaal niet om vanuitgaande van het verhaal van DualdudE. Het ging om het aantal geleverde PK's. Maar dan nog, dan maar weinig koppel maar je zit wel aan de 200 km/h in 7 - 7,5 seconden ;) Back on- topic..
 
Mijn nieuwe Bella:
Alfa Romeo 156 1.9 JTD M-jet. 140 pk / 305 nm Full option. bwjr: 2004. Heeft onderhand 191 dkm gelopen.

normal_autosjon.jpg


Het vrouwtje heeft een Fiat Punto 1.1 benzine 60 pk, nm???geen idee. vast niet veel... hahaha
 
Ik rijd met een renault laguna grandtour.
saai? toch wel
ruim en comfortabel? zeker en vast

de ruime koffer is ideaal om vol te stouwen met rc-materiaal :)
 
ik rijd zelf in een Golf 3 VR6, 2.8L 173pk (op de voorwielen), zwart met booskijkers :P stereotype zie ie er mischien uit, maar ik denk dat het een van de weinigen is die zich daadwerkelijk aan de snelheid houden :) ( VR6 is een V6 met maar 1 cilinderkop, met de cilinders versprongen dus, erg grappig geluid vind ik )
ok, het verbruik zou beter kunnen, mja, gemiddelt 8liter op 100 kilometer is nog helemaal niet verkeerd.
 
Inderdaad die Amerikanen bouwen niet de meest efficiente motoren.

niet echt mee akkoord ...

de eerste 6 cylinders in lijn van Chevrolet kwam uit in 1929 , die hadden dan kopkleppen , wat weinig autos in Europa toen hadden ...

deze 1929 motor diende als basis tot een evolutie van deze "straight sixes" die gebouwd werden tot 1979 .

de maximale koppel van zo'n 4.1 litres komt uit op 1200 RPM's , te vergelijken met de europese 4 pitters die hun koppel aan minimum 3000 RPM's moeten gaan halen

het vermogen van 110 PK's is te krijgen aan 3800 RPM's , weeral te vergelijken met een europese wagen die dezelfde vermogen moet gaan halen bij veel hogere toerentalen ...

je mag dus geen appels met peren vergelijken

ik heb dus deze "Chevelle" sedert 3 dagen , een echte droomauto , ik rij aan 120 op autostrade in een machtige confort , de motor draait dan ongeveer op 2000 RPM's

het is reeds mijn zevende "Chevy" van de jaren 1970-1980 , ik kan me geen leven inbeelden in een niet "US car" , de europese/japanese autos zijn maar rugzakken met wielen ;-)

de groetjes ,

Laurent
 
haha grappige uitspraak ' ik kan me geen leven inbeelden in een niet "US car" , de europese/japanese autos zijn maar rugzakken met wielen'

wij hebben thuis alfa romeo 33 1.7 ( 120 pk 900 kg) en een volvo v40 2.0 ( 170 pk 1400 kg )
 
haha grappige uitspraak ' ik kan me geen leven inbeelden in een niet "US car" , de europese/japanese autos zijn maar rugzakken met wielen'

wij hebben thuis alfa romeo 33 1.7 ( 120 pk 900 kg) en een volvo v40 2.0 ( 170 pk 1400 kg )

En ik een Alfa 147 GTA met 265pk om 1335 kg voor te duwen. Europeese autos rugzakken op wielen noemen is gewoon belachelijk. Duidelijk nog nooit in een 7, CLS of a8 gezeten. En die lopen rond de 160/170 bij 2000tpm en zijn vele malen confortabeler dan amerikaanse autos. Kan de jouwe ook alleen rechtdoor rijden? Want van sturen hebben ze meestal nooit gehoord.
 
ach, dat wat de amerikanen totaal niet beheersen (of iig, tot voor kort :P ) is auto's maken die daadwerkelijk een bocht om kunnen ;)
Amerikanen zijn altijd al goed geweest in dingen snel in een rechte lijn te laten gaan, maar voor bochtenwerk neem ik toch liever geen Chevelle of zo :P
hoewel ik eerlijk moet zeggen, die oude V8's hebben toch wel het mooiste motor geluid. Ik zou zelf wel erg graag een Shelby GT360 of 500 willen hebben.. ach ja, ooit mischien ;) mja, TVR's klinken/rijden ook erg nice. :P ach ja, zoveel keuze, zo weinig tijd/geld. ^^
 
Voor woon/werkverkeer heb ik deze ligfiets met onderstuur besteld. (in het rood, van Flevobike)

onderstuur-kl.jpg


Met deze velgen:

080424-012.jpg


(overigens, met de huidige brandstofprijzen heb ik deze fiets binnen 5 jaar terug..... Daarna zit er nog 17 jaar garantie op de versnellingsnaaf.......)
 
Laatst bewerkt:
Knappe fiets, ga je veel plezier mee hebben!

Woon/werkverkeer doe ik met een oude locomotief, m'n vriendin een dacia logan mcv, die is op zondag handig voor de vliegspullen! Verder nog een Porsche 924, momenteel ingeschreven als oldtimer wegens weinig gebruikt.
32414821d4d124b43.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top