Hulp gezocht bij samenstellen buggy

Ik heb een nieuwe auto voor dit seizoen Ferdi.

Aan de tandwielen in het difhuis doe ik altijd wat vet aan. Dit zorgt voor een soepelere loop en een betere koeling van de tanden.

Aan de spur(middendiff) / clutch (motor) moet/mag je geen vet aandoen! Hier zouden dan vuil etc zich in vastzetten.
 
We rijden elk seizoen met een nieuwe auto. De auto is na een seizoen nog heel goed maar we gebruiken toch een nieuwe. Wij bouwen dan ook wel graag :D.

De overbrenging tss motorpinion en spur blijft idd droog omdat je alleen maar viezigheid onder je kap en een slippende koppeling kunt veroorzaken.
Maar deze in het diffhuis (zoals op je foto) smeren we vet aan. Dat kan black grease van asso of een andere variant zijn.
Andere koppelingen waar een klein beetje vet aankomt zijn de busjes die je in de assen steekt omdat deze bij droogloop veel herie kunnen veroorzaken.

Vet is soms nodig maar overdrijf niet, alles wat vettig is blijft ook goed vuil aankleven.
 
Top heren! Bedankt!

Tja, bouwen heb ik ook wel erg veel schik in idd :)

De busjes had ik conform tekening al ingevet.
Vet in het koppelingshuis lijkt me idd een no go. ;)

Ga de tandwielen nog even smeren!

Bedankt!
 
Bart, je bent een topper kerel!!
Heel erg bedankt!

Heb ze er direct op gemonteerd.
Hopelijk kom ik je ergens tegen bij een race zodat ik je de hand kan schudden met een biertje o.i.d. :)


2pyx66q.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bakkie koffie is ook goed, Ferdi!
We zien elkaar vast wel want ik doe mee aan vrijwel alle Buggy Cup wedstrijden dit jaar...
 
Afgesproken Bart! Koffie it is. Lijkt me leuk!!

Nog even een vraag.
Ben weer even alle theorie mbt de set up aan t doorlopen / opfrissen om de techniek van de MBX7 nog beter te begrijpen.
Over de front end.
Hoe wordt daar de camber bepaald?
Wordt dat alleen door de upper en lower arm posities bepaald?
Aan de rear end ziet t er duidelijk en logisch uit op de MBX7.
Echter op de front end ziet t er in mijn ogen minder logisch uit.

Bedankt weer!
;)
 
Bedankt Stewie!
Dat klinkt vrij logisch.
Maar is t niet de bedoeling dat ze sowieso helemaal in de arm gedraaid zijn tot het randje?

Bedankt voor de link!
Ga is even grondig lezen :)
 
De onderste hebben volgens mij een shim en die draai je mooi tegen.
Je regelt de camber dus enkel met de bovenste, deze hoeven dus niet perse helemaal ingedraaid zijn (zijn ze op een normale afstelling ook niet).

Als hij af is en je wil hem eens op een hudy afstelbank zetten geef je maar eens een gil :p.
 
Helemaal duidelijk! Bedankt voor de uitleg.

Dat zou mooi zijn Stewie :)
Bedankt!

Komt een shitload aan karma punten jullie kant op :) whaha ;)
 
Hahaha, die punten trek je weer in na een paar uur onder hun tent... :-P
Dan ben je helemaal dol gedraaid en ren je gillend over de track :-D
 
Hahaha, nou, ik kom zeker even op bezoek ;)

Zojuist de motor besteld bij rc speedhouse.
Toch maar wel voor een o.s. speed spec2 + 2090 uitlaat gegaan.
Bedankt voor de super service Bjorn!

Nu nog verder oriënteren voor een zender.

foto's volgen z.s.m.
 
Ik denk t ook Kurt, langzaam aan begint t al wat te worden ;)

Kan Rc speedhouse trouwens bevestigen dat o.s. de spec 2 uit het assortiment gaat halen en er een nieuwe voor in de plaats komt?
 
Zojuist bij de Lidl een infrarood temp gun gekocht voor 24,95 Eur.
Wellicht dat iemand er interesse in heeft.
Is alleen deze week in het assortiment opgenomen.

2ldhcaq.jpg
 
Om even terug te komen op de geruchten over een nieuwe speed motor; ik denk dat op het internet hierover wat ruis is ontstaan. Ben er namelijk achter gekomen dat er wel een nieuwe o.s. max (vers. 2) aankomt ( MAX-21XZ-B VERII )
Geen speed spec 3 dus zo te zien ;)

Any way, excuus voor de verwarring. ;)
 
Ach, fabrikanten borduren altijd voort op successen, dus het zou best kunnen dat er binnenkort een nieuwe OS komt. Of die in plaats van, of naast een huidig model komt bepaald de marketing afdeling van het bedrijf.
Een nieuwe motor is vaak niet langer dan een jaar het 'nieuwste' model. De marketing zorgt altijd voor 'vernieuwing'...
 
Back
Top