hulp gevraagd bij het uitkiezen van een goede 1e offroader/crawler/trail auto

Het zou vandaag een warme dag, heeeellllleeee warme dag worden (zijn op skivakantie en er was 17 graden voorspelt) dus ik heb bij de supermarkt wat spullen gehaald.
Plastic weggooi soepborden
Rietjes
Dubbelzijdig tape.

Al sinds ik de honcho heb zit ik met het idee om spatborden te maken. En vandaag zag ik die soepborden liggen en dacht ach waarom niet???
Ook heb ik nog wat rietjes meegenomen als paaltjes voor een trail parcours wat ik uit wil zetten. (Helaas geen echte wedstrijd met andere auto's alleen tussen mijn broertje, vader en mijzelf wie het meeste/minste paaltjes plet. Mijn moeder zit liever vanuit binnen te kijken...

Ik post zometeen als ze geupload zijn wat foto's.

Ook post ik zometeen de link naar mijn nieuwe topic want deze is een beetje achterhaald aan het raken aangezien ik nu mijn 1e heb en aan het denken aan een 2e scx10 ook lijkt een tamiya cc-01 me wel leuk om erbij te hebben, omdat die toch ietwat ggedetailleerder zijn naar mijn mening. En een zoals de traxxis slash (een baja auto snel maar nog steeds offroad)
Geen f1/of andere lage autos meer voor mij.

of e maxx ook monsters

Ja zoiets idd. Maar eer ik geld heb voor Nog een auto duurt nog wel even. Wil eerst nog wat aan de honcho 'modden' motor alu links alu steering sterkere waterproof servo 3+ kanaals zender en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Hier een foto van de onderdelen die ik gehaald heb》》

20140218_110148_zpswkzenox9.jpg

Hier tijdens het bouwen

20140218_111515_zpsu4nnc2we.jpg

20140218_113407_zpsljfz69as.jpg

Even passen

20140218_111301_zpsmlfqnnti.jpg

Ook boven de rocksliders

20140218_115604_zps8mjk2omn.jpg

20140218_140856_zpsi3ffif8v.jpg

Ook de onderkant zat vorige keer namelijk erg veel sneeuw in.

20140218_140910_zpsp0d0iie0.jpg

Camera (rechtsonder) en accu (links)

20140218_144011_zpsxmzpglke.jpg

Na vol gas door de sneeuw te hebben gescheurd

20140218_155350_zpsejhi8t4w.jpg

En vanbinnen

20140218_155658_zpsyfrk1l46.jpg

Morgen nog een filmpje/aantal filmpjes.

graag jullie reactie over de spatborden.

iemand die mij kan zeggen waar ik een soort dagboektopic kan starten? Zegmaar waar ik fotos kan posten van wat ik heb aangepast en waar ik heb gereden en vragen kan stellen enzo.

ziet er geniaal uit die soepborden. leuk bedacht!

ik denk dat je dan het beste bij bouwverslagen een topic kunt aanmaken

gr

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag regende het behoorlijk:(
Maar zijn wel even ergens gestopt om maria eck pfeningen te zoeken.
Vlakbij was een mooi beekje waar natuurlijk doorheen gereden moest worden. Paar hele mooie filmpjes geschoten.

Onderweg naar huis kwamen we langs de skipiste waar mijn broertje en ik hebben leren skiën. En ook waar ik probeerde te vliegen wat eindigde in een reisje naar het ziekenhuis waar bleek dat mijn duim gebroken was. 1e dag mocht niet meer skiën.

Maar toen we langs die piste reden kwam iemand met het idee om daar eens even te gaan rijden. Piste was dicht en er was niemand die last van ons zou kunnen hebben. Dus ik daarzo rijden....

Kwam mijn broertje met het idee om over de rubberband waar je normaal met ski's omhoog gaat, naar beneden te nemen en mijn broertje dan een tunnel vormend waar ik doorheen moest rijden terwijl hij zou filmen.
Ik reed netjes op het zwarte rubber maar mijn broertje stond net met zijn schoen op het rubber...

KLABAF

En toen reed ik achter uit stuurde ie niet meer...

Nou is mijn servo horn waarschijnlijk (hoop dat het niks ergs is) gebroken.

Nu onderweg naar huis en dan daar goed kijken hoe en wat...

Gelukkig net voor we weg gingen nog even zakje reserve horntjes gepakt.

Mijn broertje heeft trouwens niks.

Straks foto's en filmpjes zit nu in auto onderweg naar huis.

:cry::cry::cry:

ziet er geniaal uit die soepborden. leuk bedacht!

ik denk dat je dan het beste bij bouwverslagen een topic kunt aanmaken

gr

Dank voor de reactie.
Ik ga daar dan maar eens een topic aanmaken.

Mooie oplossing zo met die spatborden.

Dank voor de reactie, ik hoop dat ik anderen ermee kan helpen.

Als iemand precies wil weten hoe ik de spatborden vastgemaakt enz heb dan kan ik nog wel wat meer detailfotos maken.

Omdat ik toch nog wel wat sneeuw binnen had gekregen via de ruimte tussen de kap en het spatbordbord.

Daarom heb ik met doorzichtig tape de ruimte opgevuld.

Hier voor de verbreding van de spatbordborden

20140218_111336_zpsrx7ic7tu.jpg

En dit na gereden te hebben

20140218_155650_zpsrvwxvkei.jpg

en dit is met verbreding

20140219_221247_zpsrqyvcsck.jpg

En dit is na een uurtje vol gas door de sneeuw

20140219_205008_zpsicny01hw.jpg

20140219_205101_zpskhaspz6s.jpg

En zo zag het er binnenin uit

20140219_210930_zps8cpshg6o.jpg

Wat er nu in zit is van het afvegen, er was alleen wat via de bevestigingspunten naar binnen gekomen.

Hier een on board filmpje van gisteren
Op een gegeven moment word het beeld wazig hier moet je even spoelen

https://db.tt/RvQqIW0j

En hier alvast een voorproefje van wat ik morgen meer van zal laten zien.

https://db.tt/zr5hz7uz

Met de aanrijding was trouwens niks kapot gegaan. De servohorn zat erg los, dit had ik ook al eerder gemerkt maar omdat ie in n balon zat gwwn zin om te openen en weer opnieuw dicht te maken. Ik maakte namelijk de ballon open en plop schroefje. Dus terug op zn plek geduwd. Vast geschroefd. Ingepakt en rijden maar.

Foto's van na het verbreden met sneeuw op de auto enzo is na de reparatie.

Deze>》

20140219_204932_zpsukni58fo.jpg

Erg goed idee! Perfect voor een crawler.
Jammer dat het niet zal werken bij een snellere rc, zoals een short course ofzo.

Erg goed idee! Perfect voor een crawler.
Jammer dat het niet zal werken bij een snellere rc, zoals een short course ofzo.

Waarom zou dit bij een snellere niet werken?

En nog een vraagje, als ik een 50t of 55t motor er in zet hoe zit het dan met het gebruik? Als ik nu bijvoorbeeld op een accu 30 min vol gas kan rijden is dat met een andere motor dan ook 30 min?

Ik heb deze batterijen liggen.

20140220_092140_zpslhn0iusy.jpg

Ze zijn 1.2V en 3800mAh, als ik nou 6 van deze neem die aan elkaar aansluit zodat ik 7.2V heb. Kan ik dan op deze manier een goedkope superlichte 7.2V accu maken met 3800mAh voor in mijn auto? Ze wegen nog mijnder dan de helft dan een duracell of varta batterij weegt.

hoe meer wikkelingen hoe minder verbruik. dus met 55 kun je iets langer

Hoe veel langer is iets langer ongeveer? 5% 10% langer

ietsjes langer. weet niet precies. ligt ook waar je rijdt en hoe.

volgens mij kan dat wel ja.

Waarom zou dit bij een snellere niet werken?

En nog een vraagje, als ik een 50t of 55t motor er in zet hoe zit het dan met het gebruik? Als ik nu bijvoorbeeld op een accu 30 min vol gas kan rijden is dat met een andere motor dan ook 30 min?

Door de kracht van een snelle brushless auto, vliegen de steentjes veel harder tegen die spatborden aan. Gezien het van zwak plastic is gemaakt, verwacht ik niet dat het lang uit zal houden.

ietsjes langer. weet niet precies. ligt ook waar je rijdt en hoe.

volgens mij kan dat wel ja.

Diepe natte sneeuw vol gas berg op met +- 1 graden niet lang haha

Door de kracht van een snelle brushless auto, vliegen de steentjes veel harder tegen die spatborden aan. Gezien het van zwak plastic is gemaakt, verwacht ik niet dat het lang uit zal houden.

Aha op die manier, misschien proberen laagje dubbelzijdig (foam)tape aan de binnenkant van het bord plakken, of een stenen soepkom hahah

Misschien dat als je een stuk leer in de goede vorm buigt en vastniet/naald n draad en dan op maat knippen.
Niet aan de auto vast nietten trouwens.

Even een snel vraagje,
Als ik vol gas rijd, vooruit of achteruit kan het dan kwaad om in een keer vol de andere kant op gas te geven?

dat is in ieder geval niet goed voor de motor. ik zou dat maar laten als je de motor langer wil gebruiken dan een maand

op zich is de motor geen probleem, ik wil namelijk zo snel mogelijk een 55T motor erin plaatsen. maar een extra motor is altijd handig dus bedankt voor de info.

Ik ben nu weer thuis gisteren nog behoorlijk wat gereden, was verse sneeuw gevallen (Yippieyay eindelijk) helaas wel de laatste dag.
maar nu ben ik weer thuis en heb ik gewoon goed gereedschap en goede/betere materialen.
nu maakt mijn honcho een piepend geluid (niet dat wat ik eerder had over de motor) persoonlijk denk ik iets van vocht/wat zand oid in de tandwielen/assen. ik heb natuurlijk constant door de sneeuw geraced en daarbij zak je bijna constant tot de assen toe in de sneeuw waar weleens wat rommel op/in zit en ook was het niet echt diep dus even gas en ik zat op het moddergras.

mijn vraag is:
heeft iemand een linkje naar een beschrijving hoe je een (bij voorkeur Honcho) SCX10 (of een ander soortgelijke auto) moet reinigen. ik ga zowiezo alle "waterproofing" eraf halen maar ik bedoel echt de assen, gearing etc.

gewoon de assen los schroeven en gearbox, alles ontvetten met remreiniger ofzo dan weer goed vet erin doen mag wel wat in zou er niet te weinig in doen.
dan weer inelkaar
p.s. ik vind dat wel mooi werk sleutelen int klein haha

EDIT: over die accu kan je het beste gewoon een lipo accutje kopen met als het nodig is een buzzer erbij met 3000 mah rij ik (met een 55T ) tegen een uur aan ongeveer wat kleiner kan ook

gewoon de assen los schroeven en gearbox, alles ontvetten met remreiniger ofzo dan weer goed vet erin doen mag wel wat in zou er niet te weinig in doen.
dan weer inelkaar
p.s. ik vind dat wel mooi werk sleutelen int klein haha

EDIT: over die accu kan je het beste gewoon een lipo accutje kopen met als het nodig is een buzzer erbij met 3000 mah rij ik (met een 55T ) tegen een uur aan ongeveer wat kleiner kan ook

Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld een 3000mAh lipo en een 3000 mAh ni-cd of een 5000mAh lipo en een 5000mAh ni-cd

EDIT:

Lagervet zou dat moeten werken?

Back