hulp gevraagd bij het uitkiezen van een goede 1e offroader/crawler/trail auto

Het probleem van jouw stuurstang/servo arm is makkelijk op te lossen door een gedeelte van de cross brace waar de servo arm op blijft klemmen weg te schuren.
Je zou ook nog een chassis mounted steering servo kunnen doen; RC4WD Chassis Mounted Steering Servo Kit with Panhard Bar for Axial SCX10
RC4Z-S0923-5.jpg

Of een BTA conversie, Behind The Axle steering;
IMG_7566.jpg

Zonder de elektronica "waterproof" te maken moet je erg goed uitkijken dat het niet nat word.

Ik ga alle electronica (ontvanger esc) in ballon stoppen (is het slim om hier vochtvreters bij de doen? In de ballon)

Voor de servo wil ik van een ballon de onderkant een stuk afknippen, dat het een soort trechter wordt. Dan over de servo heen doen met de servohorn door het "staartje/tuitje/blaasgat" en dan op servo vastplakken met goede tape en tyrap erom heen. En bij de servohorn ook tape+tierap (tierap/tyrap van dat plastic spul wat je vast trekt en niet meer normaal loshaalt)(zou ik hierbij ook vochtvreters stoppen? Wel zo dat de horn ze niet kapotmaakt/word geblokkeerd. )

ventileren

Vocht en electronica is nooit een goede combinatie . Om de electronica te beschermen, tijdelijk , zal een ballon afdoende zijn.
Na het rijden zal je toch wat o.h moeten doen , de ontvanger uit de ballon halen en laten drogen is het advies , ook de ballon " luchten " is goed .Doe je dat niet zal het een kwestie van tijd worden dat de esc en ontvanger worden aangetast door de vocht wat ontstaat binnen in de ballon .

suc6

En vochtvreters?

Hoelang zou ik met een ballon kunnen doen? Ervan uit gaand dat ik niet in het water rijd en in de sneeuw niet constant vol gas rijd, plassen, natte sneeuw, pekelsneeuw enzovoorts ontwijk.

En vochtvreters?

Hoelang zou ik met een ballon kunnen doen? Ervan uit gaand dat ik niet in het water rijd en in de sneeuw niet constant vol gas rijd, plassen, natte sneeuw, pekelsneeuw enzovoorts ontwijk.

Ligt natuurlijk aan hoe goed jij die ballon dicht. Als het helemaal waterdicht is, dan kan je voor altijd mee rijden. Maar dat lukt je nooit, dus er komt altijd vocht erin. Gewoon na elke rit die ballon eraf halen en alles goed laten drogen.

Hier een foto van hoe hij er nu uitziet na waterproof gemaakt te hebben:

i5yarr.jpg

Op een hoop van zegen dat dit het tot de laatste dag houd, terug in Nederland koop ik meteen waterproof servo en als niet te duur ook nog een waterproof ESC en ik wil ook nog een 3+ kanaals zender kopen en daarbij zoek ik ook een waterproof ontvanger (zijn zenders waterproof?)

En kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor zorg dat een Duitser begrijpt welk type/formaat/model servo ik nodig heb? Auto meenemen gaat waarschijnlijk niet. Dus hoe vertel ik het als hij de Axial SCX10 trail Honcho of gewoon heel axial niet kent welke servo ik nodig heb.

lol, wilde je een zender onderwater gaan gebruiken?

Haha nee maar ik ken mezelf wel wat langer dan vandaag... zo kunnen telefoons niet in de wasmachine. Breek ik mijn duim als ik probeer te vliegen enz enz enz

Ik zie mezelf al de sloot in kieperen ofzo niet nadenkende over dat mijn zender dat niet waardeerd. Maar aan je antwoord kan ik opmaken dat er niet echt veel waterproof zenders zijn? En regen?

En over hoe ik goede servo koop?

Laatst bewerkt door een moderator:
spetters kunnen ze wel tegen. maar of ze het doen als js in de sloot ligt....

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer ik maximaal links of rechts stuur en gas geef (wanneer de auto rijd maar ook als de wielen los zijn van de grond) dan komt er uit de schanierpunten bij de stuurwielen een soort kgkgkgkg geluid. Kan dit kwaad? En zo ja/nee alleen wanneer ik vol gas ga of ook wanneer ik vooruit "kruip" stel nu de stuuruitslag zo in dat het geluid net weg is maar beetje extra scherp kunnen sturen zou zeer handig zijn tijdens het crawlen/trailen.

En door/in sneeuw rijden is GEWELDIG!!!
Ik zal zo foto laten zien.
Was alleen zo stom om mijn accus vergeten op te laden.
(Iemand nog tips om kracht verlies door afkoeling tegen te gaan, of te verminderen?)

En is een lier van 3racing waterproof?

deze lier klikklikklik

Hier een foto. Heb ongeveer 2 minuten kunnen rijden met 3 accus (heb er 3 mee en alle 3 waren leeg 0_0 stomme ik)

20140217_164455_zps7i9rrn8c.jpg

En hier nog wat foto's van het waterproof maken (doorzichtige plastic gaat er elke keer af is als soor paraplu)

20140217_140532_zpsb1cbvctk.jpg

20140217_140536_zpsulp4zapt.jpg

20140217_144109_zps4if8sqqi.jpg

20140217_144104_zpstyr4ddyb.jpg

20140217_144058_zpsqrxmwesb.jpg

Laatst bewerkt:
ligt eraan komt het niet bij je ophanging vandaan? aandrijfassen? dat die niet goed op elkaar afgestemd zijn

Het is alleen wanneer ik scherp stuur, dus op zender met stelknopje stuuruitslag (of hoe het ook heet, dat waarmee je in stelt hoe ver je max naar links en rechts kan sturen) helemaal op max en dan stuurknop max links of rechts draaien en gas geven.

Het komt uit dit dinges (volgens mij links en rechts)
zie rode pijltje

20140217_204937_zpsggariof_edit_1392667352833_zpsqssk9f3p.jpg

Het lijkt we lof je de stuuruitslag te groot hebt staan, waardoor het rechte gedeelte van de as tegen de kom aan komt.

Je ziet zelfs al een lichte af tekening waar je met je peil wijst.

Stel je stuuruitslag dus maar eens iets terug op je zender, heel scherp stuurt een scx-10 nu eenmaal niet.

Het lijkt we lof je de stuuruitslag te groot hebt staan, waardoor het rechte gedeelte van de as tegen de kom aan komt.

Je ziet zelfs al een lichte af tekening waar je met je peil wijst.

Stel je stuuruitslag dus maar eens iets terug op je zender, heel scherp stuurt een scx-10 nu eenmaal niet.

Dit is met de hand zover mogelijk gestuurd dus ja dit is erg scherp

Maar kan het kwaad?

Hier een foto. Heb ongeveer 2 minuten kunnen rijden met 3 accus (heb er 3 mee en alle 3 waren leeg 0_0 stomme ik)

20140217_164455_zps7i9rrn8c.jpg

En hier nog wat foto's van het waterproof maken (doorzichtige plastic gaat er elke keer af is als soor paraplu)

20140217_140532_zpsb1cbvctk.jpg

20140217_140536_zpsulp4zapt.jpg

20140217_144109_zps4if8sqqi.jpg

20140217_144104_zpstyr4ddyb.jpg

20140217_144058_zpsqrxmwesb.jpg

Leuke foto in de sneeuw. Dat doorzichtig plastic lijkt mij wel een gedoe. Nu heb ik bij mij alle electronica in doosjes zitten (1 doosje voor ontvanger en 1 doosje voor de regelaar) en vervolgens de naden van het doosje afgewerkt met plastidip.

Ook de servo heb ik behandeld met plastidip.

Je zou ook zoiets kunnen overwegen. Of voor een wat simpelere oplossing je electronica in ballonnen doen (regelaar en ontvanger).

Dat kan je dan gewoon laten zitten ipv zo'n grote rol plastic.

Leuke foto in de sneeuw. Dat doorzichtig plastic lijkt mij wel een gedoe. Nu heb ik bij mij alle electronica in doosjes zitten (1 doosje voor ontvanger en 1 doosje voor de regelaar) en vervolgens de naden van het doosje afgewerkt met plastidip.

Ook de servo heb ik behandeld met plastidip.

Je zou ook zoiets kunnen overwegen. Of voor een wat simpelere oplossing je electronica in ballonnen doen (regelaar en ontvanger).

Dat kan je dan gewoon laten zitten ipv zo'n grote rol plastic.

Plastidip ja staat op de planning als keuze of plastidip of een waterproof servo.

Onder plastic zit alles in ballonnen alleen heb ik er een soort tent omheen gebouwd als extra bescherming zit namelijk in Duitsland en heb nog geen winkel gevonden waar ze servo's/ESC's of andere onderdelen verkopen dus ik neem een beetje extra zekerheid.

Back