hulp gevraagd bij het uitkiezen van een goede 1e offroader/crawler/trail auto

Je kunt een kleiner motortandwiel monteren, of een grotere spur, in zoverre dat de gaten in de motorplaat dit toelaten. Maar verwacht hier geen wonderen van... met tandwielen wordt eerder gespeeld ter compensatie van een snellere motor met minder koppel=> kleinere pinion, grotere spur, of indien tragere motor met hoger koppel=> grotere pinion, kleinere spur. Maar stel je hebt 23tandjes op 87tandjes, dan kan je in percenten snel zien dat een tandje groter of kleiner geen drastische snelheidsverandering zal opleveren.

Standaard zit er een 27T motor bij, een middelmaat voor de gemiddelde gebruiker die zowel wil racen/rijden als crawlen. Maar om specifiek écht traag te gaan ben je beter uit met een specifieke 50 - 65 -80 - 100T motor, allen langzamer, maar met meer koppel. Jammer dat het budget er al door is. Op conrad heb je voor een €20 een 80T motor om een idee te geven. Scroll vooraf wel even door youtube, voor sommigen is een 80 turns motor écht te traag...

Ik heb deze motor gevonden op de Axial website
KLIK

als ik deze motor in mijn auto zet gaat deze dan net zo snel (vol gas) als de auto in dit filmpje:

KLIK

zo ja is deze ook te koop op conrad? ik krijg het niet voor elkaar om deze motortjes te vinden op conrad...
EDIT:

verkoopt Conrad ook steering linkage Parts Tree en die dingen waarmee de as aan de auto vast zitten (links?) bij mij nummer AX80043?

en Servo Horn's?

Belangrijk punt bij de aankoop van een auto: hoe en waar kan ik aan onderdelen komen...

Ik zie dat bijvoorbeeld Conrad Axial wel in hun gamma hebben, echter heb ik geen idee als je er ook terecht kan voor losse onderdelen. Over het algemeen zie ik op hun website enkel universele onderdelen, zoals wielen, body's, ledsets, ...

De snelheid in het filmpje lijkt aannemelijk, als ik vergelijk met een eigen 55T motor in een Tamiya XC.

Een linkje naar een motor is bijvoorbeeld deze: Absima Thrust B-SPEC elektromotoren type 540 serie Brushed 7,2 - 7,4 V stationair toerental 5300 omw/min turns 80 in de Conrad online shop | 239462

of deze:
http://www.conrad.be/ce/nl/product/239460/

Belangrijk punt bij de aankoop van een auto: hoe en waar kan ik aan onderdelen komen...

Ik zie dat bijvoorbeeld Conrad Axial wel in hun gamma hebben, echter heb ik geen idee als je er ook terecht kan voor losse onderdelen. Over het algemeen zie ik op hun website enkel universele onderdelen, zoals wielen, body's, ledsets, ...

De snelheid in het filmpje lijkt aannemelijk, als ik vergelijk met een eigen 55T motor in een Tamiya XC.

Een linkje naar een motor is bijvoorbeeld deze: Absima Thrust B-SPEC elektromotoren type 540 serie Brushed 7,2 - 7,4 V stationair toerental 5300 omw/min turns 80 in de Conrad online shop | 239462

of deze:
Absima Thrust B-SPEC elektromotoren type 540 serie Brushed 7,2 - 7,4 V stationair toerental 7700 omw/min turns 55 in de Conrad online shop | 239460

Ja die 2e ja die wil ik graag,
kan ik die gewoon kopen andere motor eruit halen tandwiel(en) overzetten deze erin schroeven, draadjes aansluiten en rijden?

EDIT:
Kunnen mijn tandwielen/assen/enz. de hogere kracht wel aan?

Ik ga vanmiddag een 55T motor bestellen, die van conrad.
Ook ga ik een Y cable kopen om mijn lier continu onder stroom te kunnen hebben.
En ZZZOOOO wat is zon lier sterk zeg... kan de auto in zijn geheel optillen recht omhoog.
nu nog een 3-kannaals zender zodat ik de lier ook met afstandsbediening kan besturen. En eens op zoek naar een link en servo horn aluminium setje.

EDIT:
Ik heb ook een lader van protech, een mega peak 3000 waarvoor ik nog een of twee 7.5A Fuses voor ga zoeken.

Meld je anders eens aan op rctrailforum.nl, daar is volop info te vinden over axials.

Ik rij zelf met een 50 turns motor en vindt dat en prettige snelheid, van zeer langzaam tot max een mooi wandel tempo, en dat is ook wel prettig.

Nog een tip, besteld niet bij axial, dan betaal je je scheel (je betaald dan ook de merknaam).

Maar idd bij conrad kun je perfect bestellen, neem gewoon een motor van modelcraft, deze doen het prima.

Meld je anders eens aan op rctrailforum.nl, daar is volop info te vinden over axials.

Ik rij zelf met een 50 turns motor en vindt dat en prettige snelheid, van zeer langzaam tot max een mooi wandel tempo, en dat is ook wel prettig.

Nog een tip, besteld niet bij axial, dan betaal je je scheel (je betaald dan ook de merknaam).

Maar idd bij conrad kun je perfect bestellen, neem gewoon een motor van modelcraft, deze doen het prima.

Dank,
ik ga morgen naar Dordrecht (ik woon in Zwijndrecht dus lekker dichtbij) naar pkracing en daar even kijken voor een motor.

En over betalen voor het merk.

Deze motor kost $19.00 (ik weet excl verzenden)

En deze motor kost €19.99 dus die kosten voor merkje valt wel mee vind ik.

Dan valt het in het geval van de motor wel mee, maar bij vele andere delen is axial behoorlijk duur ten opzichte van andere merken.

oke ik ben op zoek naar een 3 of meer kanaals zender, en ik kwam een J5Pro Nine Eagles 2.4GHz zender tegen. kan ik deze gebruiken in combinatie met de standaard AR-3 2.4 GHz receiver die in de Honcho zit?

misschien een tip anders hoe ik zoiets zelf uit kan vinden?

oke ik ben op zoek naar een 3 of meer kanaals zender, en ik kwam een J5Pro Nine Eagles 2.4GHz zender tegen. kan ik deze gebruiken in combinatie met de standaard AR-3 2.4 GHz receiver die in de Honcho zit?

misschien een tip anders hoe ik zoiets zelf uit kan vinden?

Geen idee, maar als je een nieuwe zender koopt, zit daar meestal onyvanger bij.

Geen idee, maar als je een nieuwe zender koopt, zit daar meestal onyvanger bij.

Klopt, maar dit is een 2ehands zender
18.50 incl verzendkosten. Slim om de gok te wagen?
Of kan ik niet zoeken en staan er voor 10 of 20 euro meer nieuwe inclusief ontvanger te koop.

Ik vind zon "pistool" eigenlijk wel erg fijn rijden moet ik zeggen.

Is deze zender iets?

En waar zit de kanaal 3 schakelaar? En kan ik die schakelaar voor een lier gebruiken? (Heeft ie een links nul rechts schakelaar of links rechts zonder nul?

Hoe wordt de lier aangestuurd, met een regelaar, of met een ingebouwd schakelprintje zoals een servo (die dus rechtstreeks op een vrij kanaal op de ontvanger ingeplugd kan worden)?

Hoe wordt de lier aangestuurd, met een regelaar, of met een ingebouwd schakelprintje zoals een servo (die dus rechtstreeks op een vrij kanaal op de ontvanger ingeplugd kan worden)?

Ik heb deze set. Het liefst (kan niet vinden of dit ook kan) zou ik een on/of/on schakelaar willen hebben op mijn zender waarbij on/off/on links/stop/rechts draaien is.

Ik ben nu al een tijdje aan het rijden en inderdaad een scx 10 is goed. Nogmaals dank voor de marktplaats link.

Nu heb ik alleen het volgende.
Bij de voorvering als die inveert dan blokkeert ie op de stuurstang

2ufbng4.jpg

Is dit met een aluminium set opgelost?

Deze klik

Ik denk dat je eerder moet denken aan een gebogen stuurstang, of zelf iets maken met kogelkopjes en een draadstang:
SCX10%20Titanium%20Steering%20Linkage%201.JPG

Het is volgens mij eigen aan het ontwerp van 4-link ophanging met een servo op het vaste chassis. Een servo-on-axle kan een oplossing bieden, maar dan ben je bezig met een volledige ombouw, en weet niet als je dit wil... is het écht een probleem, veert de auto tijdens het rijden ook echt in tot deze positie? Misschien kunnen de dempers wat harder gezet worden dat hij nét niet zover inveert.

Ik denk dat je eerder moet denken aan een gebogen stuurstang, of zelf iets maken met kogelkopjes en een draadstang:
SCX10%20Titanium%20Steering%20Linkage%201.JPG

Het is volgens mij eigen aan het ontwerp van 4-link ophanging met een servo op het vaste chassis. Een servo-on-axle kan een oplossing bieden, maar dan ben je bezig met een volledige ombouw, en weet niet als je dit wil... is het écht een probleem, veert de auto tijdens het rijden ook echt in tot deze positie? Misschien kunnen de dempers wat harder gezet worden dat hij nét niet zover inveert.

De servo zit op de as gemonteerd, probleem is dat het frame (chassis dacht ik) tegen de stuurstang aankomt.

Maar even een vraag,

Ik heb nu een compleet out of the box standaart rtr Axial SCX10 Trail Honcho. Kan ik hiermee gewoon in de sneeuw rijden? Zit geen waterproof servo op en ook zelf niets waterproof gemaakt.

Iemand die hier een antwoord op kan geven? Aub zo snel mogelijk, morgen om 6 uur rijden we namelijk weg richting Duitsland en als hij in de sneeuw kan zonder of met hele kleine simpele aanpassingen dan gaat ie mee. Kan het niet dan moet ik hem een hele week missen :(

Back