Hebben jullie dat ook? Je hebt belangrijke problemen op te lossen voor die duikboot, waterdichtheid, ontluchting, druk enzo, maar je blijft maar piekeren over die kaptein die toch niet helemaal mooi in de toren verdwijnt. Gelukkig is het een hobby….
goed ik had dus een mooie “dubbele arm balans” voor de matroos in de voortorpedoruimte, maar die werkte niet voor de kaptein - want die moest verder naar boven.
toen een idee, een dubbele arm balans, maar dan niet boven elkaar maar naast elkaar, met twee draaipunten. Duidelijk?
En dat blauwe schuim, dat zat niet zo stabiel, kan ik ook een drijver met een printer maken (hol natuurlijk). Nu neemt het zo’n beetje iedere kubieke millimeter in van de toren (zoals dat hoort bij model duikboten).
Maar weet iemand waarvoor die twee halve cylinders (ook hol) zijn aan de zijkanten van de toren? Dat zijn de drijvers die het toren luik openen (doordat ze met het zakkende water wegzakken) of sluiten (als het water ze omhoog duwt.
en uiteindelijk zie je er alleen dit van
Uiteraard komt er nog een kompas op de brug. Ik hoop dat ik daarna tijd vind om de belangrijke zaken te bouwen….