motorsports
Forum veteraan
leuk, benieuwd naar de gespoten en uitgesneden versie, enige kap die mij het rally gevoel laat terug komen is de Subaru, de rest > méh

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
leuk, benieuwd naar de gespoten en uitgesneden versie, enige kap die mij het rally gevoel laat terug komen is de Subaru, de rest > méh![]()
Mooie kappen!
Alleen doet een 350Z en een Corvette ( ? ) mij niet echt aan een rally denken.
Maar dan heb je wel een Impreza, naar mijn idee DE rally auto![]()
Ik twijfel nog of ik toch niet iets zelf moet gaan maken in de winter , mede omdat ik fan ben van oldskool.
Het lijkt een mooi winterprojekt voor de oven en de mallen .
De huidige selektie body's is nog niet echt mijn smaak buiten de hpi ford variant .
Misschien komt er nog iets van proline ,ik heb al de vraag neer gelegd of hun misschien in de rally markt iets gaan betekenen .....
Ik twijfel nog of ik toch niet iets zelf moet gaan maken in de winter , mede omdat ik fan ben van oldskool.
Het lijkt een mooi winterprojekt voor de oven en de mallen .
De huidige selektie body's is nog niet echt mijn smaak buiten de hpi ford variant .
Misschien komt er nog iets van proline ,ik heb al de vraag neer gelegd of hun misschien in de rally markt iets gaan betekenen .....
Tuurlijk joh, eerst zien, dan geloven. Je hebt veel praatjes, maar we zien er nooit wat van. Ik denk dat je de kosten/baten berekening nog niet hebt gemaakt.
Maar het klinkt heel logisch: je wilt een kap die nog niet bestaat, dus bouw je een oven waar je de nog niet bestaande kap zelf gaat vacuvormen. Een hele oven voor 1 kap. Hoe ga je mal voor je vacuvorm maken als je kap nog niet bestaat? Uit hout? Klei?
Allemaal veel werk, en jij hebt niet eens tijd om de oven te maken, laat staan de vorm waar niet alleen materiaal en tijd voor nodig is maar ook nog iets anders : boetseer en/of beeldhouw talent. Ik betwijfel dat jij dat hebt, maar het zou zomaar kunnen natuurlijk.
Vooralsnog zie ik echter vooral een talent voor praatjes..
Van donker naar licht spuiten, dunne laagjes spuiten , goed laten drogen tussen de laagjes in, goed de kap ontvetten voordat je gaat spuiten, voor afplakken ook goed je handen wassen, evt de kap licht opruwen met bv scottsbrite voor betere hechting , niet met een hoge luchtvochtigheid gaan spuiten of in de felle zon, ga je met spuitbusjes werken ? Even opwarmen in een pan met warm water , als laatste backing met wit (laatste kleur over alle kleuren heen in de kap, komt de kleur ten goede)ect ect ....:agrue:
Suc6