HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Hey luitjes,
eindelijk is hij rijdend.. ;-)

Eerst even op straat rijden voor de deur en vond dat hij heeel veel herrie maakte, afijn, alles leek normaal te draaien dus dacht dat het wel door het iets versleten pinion zou komen.

Even later weer een stukje gaan rijden en toen ging hij nog meer herrie maken en toen maar gestopt. Wat bleek...

20130607_165709.jpg

het diff was gescheurd en de tandwielen in het diff zaten vastgesmolten.

20130607_170232.jpg

Gelukkig nog genoeg reserveonderdelen dus op mijn gemakje een nieuw diff in elkaar gezet en meteen ontdekt waardoor mijn diff scheurde.

de grote tandwielen in het diff, daarvan heb je 2 verschillende soorten/type en had de dunne versie tandwielen gebruikt, terwijl ik de iets dikkere had moeten gebruiken..

Tijdens het bouwen had ik nieuwe tandwielen erin gedaan en dus perongeluk het verkeerde type gebruikt (tja het scheelt bijna niks dus een fout is snel gemaakt).

Afijn alles weer hersteld en nieuw diff in elkaar gezet.

En eindelijk zorgeloos kunnen rijden. Wow wat een power zeg.. lekker even door de duinen kunnen scheuren ;-).

20130607_182125.jpg

20130607_182217.jpg

20130607_182253.jpg

20130607_182306.jpg

20130607_182740.jpg

Nu zit de 2200 kv motor van Castle erin, maar morgen ga ik mijn 2150kv sensored combosetje ophalen bij DHL ;-) die vermoedelijk nog meer power zal leveren (langere motorcan) daarnaast is mijn Castle motor alweer 3 jaar oud..

Ik merk wel dat het echt een accu/stroomvreter is.. mijn 4500 mah 4s pakket was in een mum van tijd leeg en 2 daarvan (die al een beetje dikker waren) kon ik daarna meteen in de prullenbak gooien want die waren mega dik geworden.

Ik denk dat het tijd wordt voor wat betere accu's, begin die Turnigy's (4s hardcases) een beetje zat te worden, het uit elkaar ploffen en het openscheuren van de accucase. Misschien tijd voor Gens Ace accus ;-)

Ja ik schrok mij eerst wel rot toen hij zoveel herrie maakte, was bang dat dat normaal was.. :-s Hij rijd goed, ik heb de stuurstangen wel naar het binnenste gaatje op de wielhubs verplaatst omdat ze soms tegen de velgen aan tikte.

Dempers moet ik binnenkort wel even opnieuw vullen, de achterkant zakt flink door bij acceleren.

Doorzakken heeft eigenlijk meer met de veer hardheid te maken. De olie zit er allen in om te dempen. Tenzii er lucht in je dempers zit, dan helpt het hervullen wel :D

Ja daar zit wel wat in, maar heb ook het gevoel dat er weinig olie meer in zit.. (de vorige eigenaar van Stadium Lighting had hem een paar jaar niet meer gebruikt). Hij veert heel licht, zonder dat ik demping voel.

Heb ook nog wat dikkere veren, denk dat hij dat ook wel kan gebruiken.

Ai, dat is jammer.
Is het lager in de achterste centerdiff steun nou nog wel goed?
Mooi dat je de onderdelen in iedergeval nog hebt :)
Waren de tandwielen op de crossbars ( ben even de naam kwijt, de vier kleinen ) nog wel goed?

Ai, dat is jammer.
Is het lager in de achterste centerdiff steun nou nog wel goed?
Mooi dat je de onderdelen in iedergeval nog hebt :)
Waren de tandwielen op de crossbars ( ben even de naam kwijt, de vier kleinen ) nog wel goed?

SPidergears waren beschadigd. Doordat ik dus een verkeerd type bevelgear had gebruikt.

11738-BEVEL_GEAR_SET_GEAR_DIFF_-_HPI86032.jpg

Op deze foto het grote tandwiel, ik heb daar 2 verschillende soorten van met een minimaal verschil, de ene is net wat dikker dan de ander. Ik had de dunste gebruikt. Waardoor de spidergears dus niet helemaal lekker aansloten op de bevelgears.

edit.. ffe foto's gemaakt ter verduidelijking
%255BUNSET%255D

%255BUNSET%255D

Ik heb destijds heel veel reserveonderdelen overgenomen van een mede forumlid, dus het kan zijn dat het van een ander diff-type is.

Gelukkig heb ik nog genoeg reserve (diff)-onderdelen. :-)
20130607_231111.jpg

Na de rebuild, heb ik nieuwe spidergears en bevelgears gebruikt. Het duurde even voordat ik wist dat het door die bevelgears kwam.

De lagers waren nog goed.

Jup, maar voor 4,70 kun je beter zelf een paar Deans stekkers kopen bij Hobbyking oid, en een stuk draad IMO.
EDIT : of gewoon de twee stekkers aan de ESC veranderen naar 1, dat scheelt weerstand, maar ik weet niet of je alleen met 4S pakketten rijd, of ook 2x2S?

Ik heb een set 2x 2s en ik had 2x 2s gens ace besteld maar, omdat ze opelkaar liggen in battery tray kunnen ze verschuiven. Daarom heb ik ze omgeruild naar 1x 4s.

Vandaag mijn Xerun en Tenshock 2150kv sensored motor ingebouwd..

20130608_153652.jpg

Ik heb de standaard regelaar-houder gebruikt van de Vorza/Trophy etc. de achterkant van de houder heb ik eruitgedremeld en heb wat gaten in de houder gemaakt om de regelaar mee vast te schroeven (de regelaar heeft 4 bevestigingsschroefgaten).

Wow ik dacht dat mijn 2200 kv castle motor veel power had, maar dit is helemaal super. Veel koppel en erg smooth.

Ik had de voltage cut off op 3,4 gezet, maar of mijn accu's zijn niet goed of mijn voltage cut off stond te hoog.. want heb twee accu's gebruikt en was elke keer in 5 minuten al leeg!

Hij ging dan ineens langzamer dus voltage cut off was aangegaan. Motor en regelaar waren gewoon nog lauw dus geen oververhitting of iets dergelijks.

Ik heb mijn cut off nu naar 3,2 volt gedaan. (standaard instelling).

mijn accu was ook in 25 minuten weer vol, zelfs op 10a vind ik dat best snel dus denk dat hij nauwelijks leeg was.

auw auw brandnetels.
20130608_150045.jpg

Zoiezo is een nieuwe motor sneller als je 3 jaar oude castle.

Verder heeft de hobbywing meer koppel en werkt die veel smoother dan een castle creations. Ik reed ook liever met een hobywing combo dan met de MMM - 2200kV combo van castle. Verschil is enorm.

Zoiezo is een nieuwe motor sneller als je 3 jaar oude castle.

Verder heeft de hobbywing meer koppel en werkt die veel smoother dan een castle creations. Ik reed ook liever met een hobywing combo dan met de MMM - 2200kV combo van castle. Verschil is enorm.

Wat was jouw rijtijd met je Hobbywing combo?

en hoeveel C-waarde accu's moet je minimaal hebben voor zo'n krachtige combo.. Ik gebruik in mijn Vorza die goedkope Turnigy pakketten, kan het zijn dat ze voor deze combo niet krachtig genoeg zijn?

Laatst bewerkt:
De turnigy's zijn net op het randje. Ik gebruikte de 4500mAh 35C lipo's in mijn buggy. Maar als circuit rijder knijp je de Esc zoveel mogelijk. Daar moet je vloeiend rijden en dat vergt minder power.
Rijtijd was daarbij 11-12 minuten.

In mijn truggy heb ik enkel de mmm gehad, gebruikte 5000mAh 30C lipo's en rijtijd was 12,5 minuten rond op een groot circuit.

De turnigy's zijn net op het randje. Ik gebruikte de 4500mAh 35C lipo's in mijn buggy. Maar als circuit rijder knijp je de Esc zoveel mogelijk. Daar moet je vloeiend rijden en dat vergt minder power.
Rijtijd was daarbij 11-12 minuten.

In mijn truggy heb ik enkel de mmm gehad, gebruikte 5000mAh 30C lipo's en rijtijd was 12,5 minuten rond op een groot circuit.

Oke, nou dan is het denk ik tijd voor betere accu's. Die Turnigy's die ik heb zijn 30c. 12,5 minuten op een circuit.. tja dat zal dan ook wel iets van 12 minuten door het bos zijn.. ik loop een stukje rijd wat heen en weer.. pak wat bochtjes ..

Die Gens Ace pakketten zien er wel goed uit.. maar ouch.. die kosten wel wat..

Back