HPI Savage X FLM brushless conversion

Ziet er erg gaaf uit man.
Alleen zal die Servo wel genoeg zijn als het goed is heeft hij 133 oz trekkracht, meestal gebruit men 170 oz, maar miss zit ik fout..

@ Byte, auto's op het circuit hoeven maar 60 km/h... Het gaat vooraal om het optrekken.

Het word inderdaad een truggy omdat ik ook een spoiler heb met truggybody:D

De servo kan max 9.6 kg trekken.. Moet voldoende zijn, heb er veel goeds over gehoord.

Ik heb ook een aluminium stuurinrichting nu die op kogelagers loopt en extreem soepel loopt, dat zal ook veel voordeel geven.

Ik wil er een 5s 8000 Mah accu in proberne te proppen. Ik ga eerst even klooien met de tandwielverhouding want die bepaald de hoeveelheid ruimte voor de accu.

Ik heb nu 4cm ruimte en moet nog een halve cm erbij, dus ik ga voor de grootste spur en een 15 tands pinion. Als ik dat binnen heb kan ik kijken hoeveel ruimte er nog voor de accu is.

Greetz,
Joram

Pfft, zo mooi zeg :D Ik ben nu serieus aan het denken om zelf ook een BL projectje te beginnen. Waarschijnlijk iets op basis van een (E)-Revo ofzo, aangezien ik nu lang genoeg bezig ben geweest met Savages :).
Kun je eens een totaal kostenplaatje maken van de motor, de regelaar, de accu's en eventuele andere benodigdheden om een auto om te bouwen naar Brushless? Dus wat jij tot nu toe ongeveer hebt betaald?

Tsja, je kan de nieuwe E-revo kopen wat ik aanraad. Ombouwen oude Revo's kan maar is toch minder sterk en gewichtsverdeling is niet optimaal...

Ik heb dit betaald voor mijn Savage:

Savage : 165 euro
Chassis : 130 euro
Onderdelen : 175 euro

Ik moet dit nog:

Motor : 160 euro ong.
Regelaar : 130 euro
Accu's : Rond de 100-120 voor 5s lipo's v. goede kwaliteit
Natuurlijk lader maar da's eigen keuze.

Prijzen zijn zónder verzendkosten en invoeringskosten, ik heb geen last daarvan maar je moet er nog even rekening mee houden tot 1 december;)

Prijzen zijn stijgende door opkrabbelende dollarkoers.. Dus het wordt allemaal iets duurder.

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Dat nog wel maar je mag dan tot een bedrag van 100 euro volgensmij invoeren.
Nu is dat tot ong. 22 euro;)

Dus dan heb je wat meer marge. Ikzelf heb nog geen last gehad van dingen van 130 euro, waardes werden toch vervalst^^

Greetz

Paar pics van hoe hij erbij staat:

img0435xw9.jpg

img0436mz7.jpg

img0438oy3.jpg

Greetz,
Joram

Alle Rex-X modellen hebben zelfde spoilers...

Hopelijk komt deze week de zender binnen:smile:

Greetz,
Joram

Joram je hebt me op een idee gebracht.Aangezien mijn Savage toch geen motor heeft en ook toe is aan een nieuwe uitlaat en koppeling ga ik waarschijnlijk ook voor de brushless ombouwset.Wel jammer dat de FLM verlengde platen niet gebruikt worden want die had ik al.
Wat voor motortandwielen en spurs moet je eigenlijk gebruiken.??

sorry voor de off topic,.. maar mod-1 is de modul aanduiding van tandwielen gebruikt voor nitro motoren? (heb zelf nog een vrij oude nitro auto liggen... en die type-t motor+regelaar... ^.^ )

Back