HPI Savage X FLM brushless conversion

Hoi Joram,

Ik heb een vraag over het brushless maken van een Savage te weten :
Als ik een Savage ss (nieuwe) wil ombouwen naar brushless, wat ben ik dan precies nodig ? ( afgezien van de motor en regelaar natuurlijk ;) ).

Groet,
KlaasJan
 
Als je een goede set-up wilt kun je beter een Savage Flux kopen....

Je hebt een goede motor+ regelaar nodig
Ombouwkit
versterkte aandrijving etc...

Dat loopt aardig in de papieren dat je goedkoper uit bent door je savage te verkopen en de flux te kopen. Helemaal als het de OUDE, SS is, dus geen X, dan moet je helemaal de boel gaan upgraden....

Greetz,
Joram
 
Ik hier een ongebouwde ss staan zonder motor en deze wil ik graag gaan ombouwen.

Maar welk merk, of waar koop je die ombouwset !

En het is mij puur om rondjes te rijden op parkeerplaatsen etc. dus in ruig terrein zal hij niet komen.
 
Dat hij niet in ruig terrein komt maakt niks uit, zeg eerst een budget, dan komen wel al een eind verder....

Graag verder via PB, anders word dit topic helemaal off-topic.
Of maak een topic aan, praten we daar verder!

Greetz,
Joram
 
als je een budget oplossing voor je savage conversie wil hebben kan ik je die van 'kershaw designs' aanraden.

mooi spul voor een zestal tientjes incl. verzenden.
dan heb je alleen de electronica nodig om hem af te maken.
 
Het zijn 2-polige motoren, maar ze doen echt niks onder voor de Neu's/Medusa.
Ze zijn extreem krachtig...

Greetz,
Joram
 
mmm heeft savox ook een 1300kv 36-60mm en/of een 36-50mm motor in hun gamma ?

ik moet nu van Mart de medusa 36-50 testen om te zien of hij niet moet onderdoen voor de 60mm versie van medusa die ik nu heb en zo langere rijtijden kan behalen.

dan wil ik wel eens zo'n savox er langs leggen en testen met de blackbox als jij beweert dat hij niet moet onderdoen:D
 
ja maar dat komt omdat het pas begint vanaf 2000kv, daarom kan je alleen met een 4s rijden.

ik rij met een 'koude setup', dus een 1300Kv motor met een dikke vertanding en dat op een 6s A123 pakket.
is ook veel efficiënter zo op 6s...
 
Het zijn 2-polige motoren, maar ze doen echt niks onder voor de Neu's/Medusa.
Ze zijn extreem krachtig...

Greetz,
Joram

Als jij één van de eersten bent met die motoren is dat nog lastig te beweren. Ben wel benieuwd naar je bevindingen. Ga je ook temperatuur bijhouden en een datalogger gebruiken?
 
Ik heb de temp bijgehouden van de 4069 onder het rijden met 16/48 vertanding, was max 38 graden met een buitentemperatuur van 10 graden...


Greetz,
Joram
 
Het zijn 2-polige motoren, maar ze doen echt niks onder voor de Neu's/Medusa.
Ze zijn extreem krachtig...

Greetz,
Joram

Weleens een NEU gehad dan?
Ik ben ook wel benieuwd wat die speedcalculator nou zegt. (alle gegevens, niet alleen snelheid)

Btw, die motoren hebben een mooie kleur, of had ik dat al gezegd? :p


Oh, en nog iets... Jij hebt een fan boven je motor hangen, toch? Als die motor toch maar 38 graden is, zet die fan es uit en meet daarna es.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen fan erboven hangen, gewoon puur natuur.

Volgens de calculator zou hij 46 km/h moeten rijden, maar hij ging véél harder. Mijn oude rustler ging rond de 60, en deze is een stukkie sneller dan dat...

Ik vergelijk het met een NEU, in die zin qua filmpjes. Ik rijd maar op 5s lipo, maar ding heeft genoeg power om wheelies te trekken, ent zoals de NEU 1515 1Y doet op 6s lipo...

Ik zal z.s.m een filmpje posten met de 4570 motor.

Greetz,
Joram
 
Ik heb geen fan erboven hangen, gewoon puur natuur.

Volgens de calculator zou hij 46 km/h moeten rijden, maar hij ging véél harder. Mijn oude rustler ging rond de 60, en deze is een stukkie sneller dan dat...

Ik vergelijk het met een NEU, in die zin qua filmpjes. Ik rijd maar op 5s lipo, maar ding heeft genoeg power om wheelies te trekken, ent zoals de NEU 1515 1Y doet op 6s lipo...

Ik zal z.s.m een filmpje posten met de 4570 motor.

Greetz,
Joram

Koop je een NEU, en rijd met PRECIES dezelfde setup, kwa gearing, regelaar en vooral dezelfde accu's, dan geloof ik je pas :p
Het kan namelijk een hemel van verschil uitmaken tussen dat. Zelf gemerkt met mn LRP Shark door er een andere regelaar in te duwen, en de rest PRECIES hetzelfde gehouden, maar hijs veel sneller geworden.
 
Volgens de calculator zou hij 46 km/h moeten rijden, maar hij ging véél harder. Mijn oude rustler ging rond de 60, en deze is een stukkie sneller dan dat...

46km/u? weet je't zeker, dat is ongeveer 29mph. Dan kan ik me wel voorstellen dat ie veel wheelies trekt.

Als ie volgens jou veel harder ging dan komt dat door het balloonen of de motor heeft een hogere kv dan opgegeven.
 
Dat is wat uit de Calc. komt, maar die calc. klopt voor geen meter...

Ik eet mijn schoen op als de snelheid wat hij reed 46km/h is...
Mijn rustler zou dan wel 30 ofso gereden moeten hebben, iets wat met een 8000kv motor op 7.2v onmogelijk is....

Banden balloonen niet, en de motor is niet hoger qua kv.. Het is wel logisch dat ie hard gaat, want het toerental zit boven wat nitro's maken....



Greetz,
Joram
 
kan je de output geven?
de sc is niet super nauwkeurig, maar geeft wel een goede richting.

edit: als je 4.2v per cell invoert kom je misschien meer in de richting van je werkelijke snelheid. Een lipo die net geladen is heeft 4.2v per cell. Als je een beetje balloonen meenent (doen ze altijd een beetje toch?) dan kom je op een hogere snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Dit is wat ik heb ingevuld:

savagescript.jpg


Dit is dus mijn NIEUWE set-up met andere vertanding(hoger). oude was met 2000kv motor, 16/48 vertanding.
Greetz,
Joram
 
Back
Top