HPI Savage X FLM brushless conversion

Zo ebn weer trug van werken;)

Ik ben nog aan het kijken of ik hem op 12v. laat draaien,omdat dat nominale spanning is.
Maar dan idd weerstandje halen..:p;) Die zet ik dan tussen BEC en ontvanger:)

Pc fans draaien vanaf 5 volt... Im heb hem op 6v geprobeert en draait dan al redelijk, veel meer luchtverplaatsing dan met die kleine kutventilatoren van Novak die ik eerder had. Ik wil hem op 12v doen en dan heb je een enorme koeler:D

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
En wanneer krijgen we te horen dat je een dikke vette snee in je vinger hebt. Beetje na denken als je bezig bent, een ventilator heeft niet voor niets een een ombouw ter beveiliging.

Getuigt wel van het niveau, dat je er nog om gaat lachen ook.
Iedere ventilator heeft een ombouw uit veiligheid.
Dit is al jaren zo, omdat in het verleden vinger topjes om je oren vlogen zonder zo'n case.
Maar nee hoor ik ben Joram 16 jaar en ik vind dat totaal niet nodig.
Ik kan alles prima over zien en ik lap de ervaringen van al die jaren aan me laars.
En het intresseert me geen zak als ik omstanders verwond met een propellor in een auto.

Eef, het valt me wel op dat, telkens dat jij weer eens op dit forum verschijnt, jij wel weer iets aan te merken hebt :). Kun je niet beter wat buiten gaan spelen ofzo? ;)

Joram weet heus wel wat hij doet. Zo'n ventilator is pérfect te stoppen met je vingers mocht hij hem aanraken. Ik weet niet met wat voor ventilatortjes jij thuis speelt, maar deze exemplaartjes zijn niet opgebouwd uit scheermesjes hoor, vriend ;) (Of heb je zo'n kwetsbare vingertjes? :D)

Terug on-topic: Mooi project, Joram! De body is ook goed gelukt :).

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, dit noem ik gelul en topicvervuiling,daar komt het gewoon op uit;)

Ik heb zelf deze fan op mijn videokaart geschroefd en meerdere malen met m'n hand hem tegengehouden, dat terwijl hij dan op volle toeren draait(en da's best hard hoor:p)

Maar om al het gezeur uit de wereld te helpen, ik heb de standaard savage x rolkooi gemonteerd en fanbescherming.

Greetz,
Joram

die ventilatoren hebben bijna geen draaiende massa (dus ook bijna geen kracht) Ik wil het wel eens zien dat zo'n ding iemand de vinger er af kan halen... ;)
die 'beschermingen'aan de zijkant van een fan is er voor zover ik weet alleen maar zodat je iets hebt om de fan mee vast te zetten, en zodat er geen kabeltjes via de zijkant tegen aan gaan loggen (en zo de fan blokkeren. )

Inderdaad, je zet met de behuizing de fan vast in je pc. 4 schroevevn, 1 op elke hoek;)

Enigste wat kan gebeuren als je een dikke scherpe 12cm high speed fan hebt is dat je een flinke jaap kan krijgen, maar met deze 6cm cm niet^^

Greetz,
Joram

Ach jongens, weten jullie nou nog steeds niet dat Eef per definitie àltijd gelijk heeft? :o :D

Ach jongens, weten jullie nou nog steeds niet dat Eef per definitie àltijd gelijk heeft? :o :D

haha, nope, zo lang zit ik hier nog niet (op het forum dan ;) :D ) besides, ik ben zelf ook redelijk koppig, haha.

Joram, ben je zelf trouwens af en toe op het 'circuit' in Almelo? (heb er 2 weken geleden de achterste shock tower van m'n mf2 er af gereden :( ) iig wel doen als je deze af hebt. :) (tegen die tijd heb ik mischien een BL E-Revo, en m'n kameraad ook. wel cool als je dan met 3 electro 1:8's rond kunt rijden lijkt me! :D (ook grappig,.. daar rijd iedereen met brandstof auto's, dus hebben we een eigen klasse, haha ^.^ )

Ik ben er zelf nog niet geweest, geef even seintje als je weer er gaat rijden, kom ik ook ffkes kijken...;)
owja, mag je er nu wel gewoon voor free rijden??? Want je kan nog geen lidmaatschap nemen voor de club om ook te kunnen rijden...
Je kent misschien Edwin ook wel, da's de oprichter van RC Club Twente, hij zit me steeds voor gek zet zetten ''met m'n elektro'' :p:lol:

Dus we gaan dan met z'n 3'en hem de achterkant van onze auto's laten zien, Rofl:D

btw,ik ben de koppigste die je ooit heb meegmaakt, kunnen mensen over meepraten;):lol:

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Ach ja, ik werd ook al scheef aangekeken met m'n Slash en MF2. (hoewel die MF2 wel 'erg snel' genoemd werd :D is die auto waar die 5.5T Vector in is gekomen ;) )
Ik heb er nu 3 zondagen gereden, maar de laatste keer vroegen ze wel of 'we' de volgende keer 7,50 euro mee wouden nemen, wat ik zelf dus nog wel vrij veel vind om eerlijk te zijn.
mja, een paar keer wil ik het wel betalen, maar dan moet m'n MF2 wel weer heel zijn. (als het volgende week zondag, dus niet as. maar die erna) mooi weer is, ga ik er wel heen. :)

Gr.
Tim:bye:

@Joram, you know me;).
Ik zou niet te veel energie steken in een ventilatortje hier of daar. Het is beter eerst de brushless combie's in te bouwen. De brushless setups waarnaar ik jou en Jeaneke :o verwezen heb lopen zonder ook koel.:cool:

Had niks te doen dusja...

Maare, ik ga denk ik voor een EXTREME set-up...

1527 1d motor op 5s, 6s word me te gek met bijna 50.000 toeren:p Tevens is dan het rendament nogal crap.

Kijk, deze set-up:
bigasssetupgp9.jpg

Greetz,
Joram

Had niks te doen dusja...

Maare, ik ga denk ik voor een EXTREME set-up...

1527 1d motor op 5s, 6s word me te gek met bijna 50.000 toeren:p Tevens is dan het rendament nogal crap.

Greetz,
Joram

Steen tegen je kop gekregen ofzo? :p Met een 1527 maakt ie vanuit stilstand een dubbele backflip ofzo met dat gewicht van dat ding.. :p

Nja, je moet het zelf weten, maar wat ik laatste tijd op youtube heb gezien, is dat je met een 1521 1Y al power teveel hebt.. (Ligt ook aan de vertanding natuurlijk) Maar de auto die ik heb gezien maakte constant wheelies, en is zelfs zwaarder dan je savy..

haha:lol:

Inderdaad een enorm groot rotsbok tegen m'n kop gehad jah:p

Het project ligt even een paar maanden stil omdat ik met mijn andere hobby> pc< bezig
ben!

Qua motor word het de CC set met de 2200Kv motor en de MMM v3 regelaar;)

Die word iets na het nieuwjaar aangeschafd en dan elke maand weer wat erbij.
Ik doe het op ene laag pitje omdat het toch pokkeweer buiten is en geen zin heb om dan met de auto te rijden, met de pc kan je dan wel wat doen;)

Mijn modelbouw tussendoortje was de boot waar ik nog wel regelmatig mee vaar, ben nu een filmpje aan het schieten en foto's:D

Greetz,
Joram

haha:lol:

Inderdaad een enorm groot rotsbok tegen m'n kop gehad jah:p

Het project ligt even een paar maanden stil omdat ik met mijn andere hobby> pc< bezig
ben!

Qua motor word het de CC set met de 2200Kv motor en de MMM v3 regelaar;)

Die word iets na het nieuwjaar aangeschafd en dan elke maand weer wat erbij.
Ik doe het op ene laag pitje omdat het toch pokkeweer buiten is en geen zin heb om dan met de auto te rijden, met de pc kan je dan wel wat doen;)

Mijn modelbouw tussendoortje was de boot waar ik nog wel regelmatig mee vaar, ben nu een filmpje aan het schieten en foto's:D

Greetz,
Joram

Ik wou eigenlijk tot voor een paar weken terug een NEU 1521 1Y in mn LST, maar toen ik het prijsverschil zag, ga ik ook voor de 2200 set.. :p

Back