HPI Savage X FLM brushless conversion

Volgens mij is het verschil het volgende:

Mod1 en Mod0.8 pinions zijn pinions die bedoeld zijn voor gebruik met een spur voor brandstof, de maatvoering van 1 en 0.8 is de afstand tussen de tanden gemeten in mm.
32/48/64 pitch zijn tanden per inch.

Beide zijn niet uit te wisselen met elkaar, je kan dus niet zomaar een mod1 pinion gebruiken met een 32 pitch tandwiel.

Over het algemeen gebruik je alleen mod1 of mod0.8 pinion bij het ombouwen van brandstof naar electro, Kershaw Designs heeft ze volgens mij ook voor 3.125 as.

Wat denk je zelf:p

Je gebruikt idd de verschillende pitches voor normaal, 32/48/64 DP. Voor nitro-elektro conversions met 5mm as motoren word er mod1 pinions gebruikt.

Als jij een 540 motorset in een 1:10 nitro auto wilt doen zal je met 48/64 DP wel uitkomen... Kan je zelf checken door even een pinion van je Losi ofso te pakken;)

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
De module is inderdaad het aantal mm tussen de 2 opeenvolgende tanden (gemeten op de omtrekcirkel). Dit heeft niks te maken met welke asdiamter een tandwiel heeft. Er zullen ook wel pinions zijn met 32 dp voor op een 5mm as. Het hangt er maar van af welke spur je gebruikt. Module en dp zijn niet uit met elkaar te gebruiken, althans niet zonder extra lawaai en slijtage...

Futaba 3PK :D

img0475hy1.jpg

img0476uo9.jpg

img0477wf0.jpg

Greetz,
Joram

Spacers even tussen chassis gedaan:)

img0495ot4.jpg

img0496pw6.jpg

img0499kw1.jpg

img0500jq7.jpg

img0501zj4.jpg

Spacers waren helaas weer niet passend. Het gat is gewoon te klein dus heb ze opgeboord. FLM maar weer even erover mailen:p

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
hmmm, is het niet nadelig als je enkel spacers toevoegt aan 1 kant van het chassis?

zou je niet beter voor een zo goed mogelijke symetrie gaan en aan elke kant een spacer steken?

Nee, dat maakt noppes uit:)

Als je het aan de andere kant ook doet is het wel symtetrisch maar nutteloos, alleen aan de accukant hebben ze nut...

Greetz,
Joram

Het is idd plexiglas. Ik heb een stuk van mijn cpu( processor)koeler weggehaald omdat mijn nieuwe moederbord heatpipes heeft. Dat stukje heb ik dus gebruikt.

Hier afbeelding ervan:

txmount7vu6.jpg

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Heb weer even nagedacht wat ik nog kon doen:

Verlichting:

img0540ry1.jpg

img0531qn0.jpg

Ik ga in de voorlampen ook nog witte leds doen, maar dat komt in de loop v/d week wel weer...

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Joram,

Ziet er goed uit!!
Hoe heb je het elektronisch geregeld m.b.t. het kunnen remmen met de servo en gas kunnen geven via de regelaar?

Michel

Ik heb een Y-kabel op het gaskanaal gedaan, daar kan de servo en regelaar dan aangesloten worden.

Bij de regelaar schakel ik de achteruit en de rem uit en dan rem ik gewoon mechanisch:D

Greetz,
Joram

Zenderkoffer gemaakt:

img0548mf7.jpg

img0549af1.jpg

img0554mn0.jpg

Ook komen de lipo acu's aan de rechterkant erin en nog ander elektronika spul...

Greetz,
Joram

Back