HPI Blitz topic

hier komt er ook een blitz... aangezien ik tegenwoordig bijna 1 keer per maand in purmerend te vinden ben......
wil ik er ook wel eens wat anders bij proberen... lol....

Andere vertanding

Hey Blitzkikkerz,

heeft een van jullie al een manier gevonden om spurs van een ander type te monteren op de Blitz?

De originele worden bij mij momenteel per sessie kaal gevreten, ondanks dat de mesh goed is... heeft waarschijnlijk iets te maken met speling in de as waar de spur aan vast zit, doordat de diff box wat uitgesleten is van binnen. Er zit zelfs een slag in...

Bijkomend voordeel zou wel zijn dat er een ander systeem op komt voor de slipper... god wat moet ik altijd vloeken als ik bij elke nieuwe spur die boel weer in elkaar moet zetten.

De kleine pitch is mooi qua geruisloosheid maar ik zou wat groffere tanden niet erg vinden. Dus; wie kan me helpen?

140.jpg

Bedankt Koen, ik blijk niet de enige te zijn met dit probleem. Eens kijken of de lichtgewicht slipper helpt, anders misschien die van de e-Firestorm.

Zelf nog geen last, heb de originele spur nog gemonteerd zitten, maar er zitten ook nog niet zo veel km op de teller.

Ik heb wel vaker gelezen over het strippen van de spur bij de Blitz, en bijna altijd in combinatie met het slagje in de spur. Over het algemeen worden de volgende "oplossingen" toegepast:

1) het slagje eruit halen bij het in elkaar zetten van de stock slipper
2) de Blitz lightweight slipper
3) de Blitz ESE slipper
4) de Firestorm slipper
5) de Robinson gen3 slipper (is met een stalen spur)

Oplossing 1 is natuurlijk van die Blitz rijders die geen last hebben met spur strippen.

De lightweight slipper is the way to go :thumbsup:. Laat ook even weten of het je probleem oplost ?

Ik vond het al gek waarom dat op sommige plaatsen de Blitz voor 180 euro te koop waren (RTR).
Dat heeft dus te doen met dit nieuwe model!!

amainhobbies, maar ik bestel niks meer uit de usa, ik heb zelfs op tweedehands meuk invoerrechten moeten betalen

Ik vind de nieuwe ESE-Pro wel een heel erg mooie auto, maar heb em nog nergens te koop gezien!

Op RCSC niet zo veel postitieve berichten gelezen over de MIP ball dif die in de pro versie is opgenomen. De meeste stappen over op het tandwiel dif van de RTR versie. Maar het chassis in wit en grijs is een absoluut plaatje, bijna te mooi om mee te rijden ...

gewoon goede keramieke balletjes bestellen voor een paar euro uit hong kong, plaatjes vlak schuren, niks aan het handje

Dat is echt je mening... persoonlijk kies ik slash, terwijl in nu waarschijnlijk vele opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd krijgt over dat de blitz volgens hun beter is..

naar mijn idee is qua sterkte de slash beter, qua racen de blitz... het voordeel van de slash is dat hij erg bekend is, bekender als de blitz.

Groeten, Geert

Back