HPI Blitz topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door murky123, 24 jul 2009.

1. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    @rumboy: Mooi man, is een fijne kar ! Lekker stevig door die welbekende uitstekende HPI kwaliteit ! Is je Blitz nog stock en ben je nog van plan wat te veranderen of niet ?

2. rumboy

rumboy

Lid geworden:
    4 jan 2010
    De Blitz is helemaal standaard. Denk dat ik er nog wel een flux setje voor ga aanschaffen. En als ik vrij kan krijgen ga ik in oktober eerst een keer meerijden met de no-nitro cup in appingedam.

3. rumboy

rumboy

Lid geworden:
    4 jan 2010
    Servo zit er al in, ik had nog een servo van spektrum liggen die leek mij goed genoeg. Heb nog wel een lipo hardcase 5600 Mah, 40C, 7.4V met T-stekker besteld en een setje extra T stekkers. Dus dat wordt rijden volgende week.

En lijkt me wel leuk om eens mee te rijden met een rallycup. Zijn er al data's bekent?

4. M Pinkster

M Pinkster

Lid geworden:
    19 jan 2005
  5. rumboy

rumboy

Lid geworden:
    4 jan 2010
    De eerste wedstrijd gaat al niet lukken. Dan rijden we al een HBC ook in Den Haag trouwens.

Kreeg vanmorgen mijn lipo binnen dus gelijk maar even gereden met de blitz. Hij rijdt super en nog snel ook :D als het droog is ga ik hem even in appingedam proberen morgen.

6. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Als je wedstrijd wil rijden, op de 17e oktober is er een No-nitro wedstrijd met een SC klasse (2wd, 2wd-mod, 4wd), in Appingedam

7. rumboy

rumboy

Lid geworden:
    4 jan 2010
    Ja dat weet ik als ik vrij kan krijgen ga ik zeker meedoen. Ik rij er bijna elk weekend maar dan met de baja 5b :lol: moet toch een klein voordeeltje zijn.

8. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Zou heel leuk zijn, als er een flinke delegatie rijders uit de meer noorderlijke regionen komen. 't is niet voor niks dat we de banen hebben proberen te spreiden over het gehele land.
    Hopelijk tot de 17e
    André

Laatst bewerkt: 26 sep 2010
  9. rumboy

rumboy

Lid geworden:
    4 jan 2010
    He André, heb me zojuist ingeschreven voor de stock SC 1:10 dus tot de 17e

Robby

10. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    TOP, we kunnen nog heel wat inschrijvingen gebruiken hoor. Als je nog meer rijders weet, ze zijn van harte uitgenodigd.
    Wat jullie zo vaak hebben (reisafstand naar de Randstad), is nu voor de stedelingen eens aan de beurt

11. M Pinkster

M Pinkster

Lid geworden:
    19 jan 2005
    ik zit jammer genoeg in duitsland voor ets races.
    had er graag bij willen zijn:(

12. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Oké, volgende keer beter. Maar er zijn toch wel meer Blitzen die in het Noorden willen racen?

13. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Ja je inschrijven op de e-mail afsrakenlijst van Off Road Alkmaar en net als wij elk weekend komen racen in de Boekelermeer. Ik rijd er altijd met mijn trouwe maar enorm oversturende Blitzy.

Mods: stabi achter, EzRun 8,5 setje, overtray, en gewoon sportief maar karaktervol rijden.

14. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Daar sta ik op, maar ik heb in het weekend niet vaak tijd (ben geloof ik maar 3 of 4 keer geweest :oops: dit jaar). De meeste tijd om te rijden heb ik doordeweeks in de avonduren, overdag gewoon werken. En in het weekend "moet" ik vaak "oppassen" op onze kleine meid (9 maanden jong). Staat tussen aanhalingstekens want volgens de vrouw mag je dat niet zo noemen :rolling:.

Volgend seizoen moet het echt beter !!

Over je mods, heb je last van hoge temps met de overtray of valt het mee ? Heb je baat bij de stabi ?

15. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Hey, gaat prima met de overtray er op. Ik rijd nooit meer zonder. Kan ook niet anders, hij zit vast. Kijk, rijden is voor ons 3 rondjes knallen, en dan weer heen lopen om de auto's weer rechtop te zetten. Dus kans om heet te worden heeft de esc niet.
    Die stabi... (is trouwens van een savage, had ik gelezen op een forum maar 100% mooi passen doet hij niet) leek me wel handig omdat hij zo weinig grip had (heeft) op de achterwielen, maar in de praktijk werken stabi's vooral op de weg. Klopt ook wel, helaas willen de boys nooit gezamenlijk de weg op.

17. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Ik heb de upgrade uitgevoerd en mijn Blitz is nu de BLBLITZ. De door Novak meegeleverde motordraden en sensorkabels zijn net lang genoeg om de regelaar in de badkuip te krijgen.

Door de plaats van de bedrading en de indicator leds op de regelaar is helaas maar weinig mogelijk met de postitie van de regelaar. De wijze waarop de bedrading nu zit is niet heel fraai om te zien maar zit wel stevig vast.

De futaba S3305 servo is een tikkeltje groter als de HPI SF-1 servo en past echt net in het chassis zonder de servo mounts op te dikken. Ik heb de chassis brace over de accubak iets hoger gezet zodat de Turnigy 2S hardcase lipos in de accuback passen.

Chassisbrace verhoogd met de standaard meegeleverde kunststof ringetjes van verschillende dikte.

Spektrum DSM systeem: DX3S + SR300

De condensator aan de motorkabels gebonden met een dubbele tiewrap

Antenneloos :cool:

Voor de rest heb ik de volgende onderdelen nog onderweg naar mijn voordeur:
    - Team Blue Groove chassiscover
    - RPM Lightbar

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    RcRallyCup

....de HPI Blitz heeft er weer een overwinning bij....

tijdens de RcRallyCup won ik met mijn Blitz voor SC10's en Slashes....:)

19. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Ziet er goed uit. Als je OOIT ;) nog eens met ons mee komt rijden, raad ik je aan:

-inderdaad de overtray te monteren om al je mooie spullen te beschermen
    -andere banden te monteren (de originele zijn mooi en niet te verslaan op asfalt, maar je draait alleen maar rondjes in het zand)
    -en grote gaten achterin je kap te snijden om de lucht er uit te laten. ? Nee serieus! Vooral de kap van de Blitz is een soort parachute, als je wind vangt blijft de wind er ook onder en ga je de lucht in. Ik heb met een gatenboor precies de nepventilators er uit geboord.
    -NIET je Lightbar monteren... DIE GAAT STU-HUK! Hihi. Short Course is een contactsport hoor.

Ik ben reeds met mijn tweede aandrijflijn bezig. Maar de spur/pinion combi is nog steeds origineel, doe dat maar na, Traxxas... laatst ook wat lagertjes moeten vervangen. Dankzij RCbearings.co.uk had ik ze in 2 dagen en voor weinig.
    Ook ik moest de accubrace verhogen. Was geen probleem. Ik moest alleen ook de schroeven waar je de bevestiging aandraait vervangen voor langere exemplaren.
    SCRT is geweldig, op de millimeter elkaar wel of niet inhalen of raken... hopelijk kan je snel het veld komen versterken!

Laatst bewerkt: 9 nov 2010
  20. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Dankje, ja OOIT zal het wel goed komen met me ! Dit jaar heb ik geen enkel weekend vrij meer :(, misschien valt er hier en daar nog wel een gaatje om een paar rondjes te knallen. Volgend seizoen ben ik zeker meer van de partij ! De overtray zal er in ieder geval zeker op komen, de elektronica is duur genoeg om goed te beschermen, haha.

Wat de banden betreft heb ik nog een setje bowties liggen, doen die het een beetje op de boekel ? Het parachute effect had ik al wel bemerkt inderdaad, maar twijfelde eigenlijk of gaten maken veel verschil zou uitmaken, kennelijk wel dus. De RPM lightbar is voor de looks wel erg leuk, en hij is kantelbaar dus min of meer (een beetje) crash bestendig. Maar je brengt me nu aan het twijfelen of ik die wel moet monteren. Zal uiteindelijk wel gebeuren anders ligt ie niks te doen in mijn la ......:D

Deel Deze Pagina