Hollein Libelle Evo V2 elektro

Ondertussen heb ik er al een aantal vluchten mee gemaakt. Ben er erg tevreden mee. Ze pakt elk thermiek belletje mee. Windkracht 3-4 is het maximale wat normaal vliegbaar is voor dit model.
8295ac681902b7a66deb5ebec8d5da80.jpg
f0e6067c49158f1a996fa79d93b199f6.jpg
 
Ziet er goed uit, ik heb de Libelle ook gekocht voor dit weer.
Heb je er ook een filmpje van?
Als je nu een zwever voor wat meer wind zou willen, heb je dan enig idee wat je zou kiezen?

Groet Rolf (hij hoopt toch echt tijd te gaan krijgen voor zijn Libelle)
 
Hoi Rolf,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb nog geen filmpje kunnen maken. Misschien dat dat er nog eens van komt.
Ik zou momenteel niet precies weten wat een geschikte zwever is voor iets hardere wind. Hij zal in ieder geval wat zwaarder moeten zijn als de libelle.

Groetjes Bastiaan
 
Dag Bastiaan,
Leuk om weer een Libelle tegen te komen op het forum! Ik heb zelf een Libell Evo (dus niet Evo V2) en heb hiermee de afgelopen 2 seizoenen fijn mee gevlogen. Wel heb ik me tot nu toe afgevraagd waarom het zwaartepunt relatief ver voorlijk moet zijn voor voldoende stabiliteit. En wat blijkt: de staart is nogal kort en het stabilo is ook vrij klein. En wat me nu opvalt aan de Evo V2 is dat de romp behoorlijk langer lijkt. Weet je wat de afstand is tussen de vleugel-achterlijst en de voorlijst van het stabilo (beide aan de wortel)? Of zou je een scan of foto van de romp kunnen posten of mailen waaruit ik de verhoudingen kan bepalen (ervan uitgaande dat de vleugelkoorde nog steeds 180 mm bedraagt)? Alvast bedankt!

Groet, Joost
20180413_101418_cr.jpg
 
Hoi Joost,

Mijn Libelle vliegt nog steeds heerlijk.
Echt een supergoede zwever.

Die afstand is 52 cm.

Groetjes Bastiaan

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
 
Dag Bastiaan,

Dank je dat je even gemeten hebt Da's een enorm verschil: bij de Libelle Evo is de afstand tussen vleugelachterlijst en stabilo-voorlijst slechts 40 cm!

Ik houd me overigens nog steeds aanbevolen voor een scan of foto van de tekening(en): ik zou het leuk vinden om deze Evo V2 toe te voegen aan mijn beginnende "database" van afmetingen.

Groet, Joost
 
Hoi Joost,

Ik heb de tekening nog ergens liggen op zolder, maar ik heb geen scanner om die in te scannen. Een foto moet wel lukken.

Groetjes Bastiaan

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
 
Er zit een HK motor in met ongeveer dezelfde afmetingen als de voorgeschreven motor. 25 A regelaar en een CAM folding prop 9x5"
Helaas ka ik niet meer zien wat de specificaties zijn.

Groetjes Bastiaan
2e4bcd868337e916894200e228ec7a6b.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
 
Pecker.jpg


PC040001.JPG
Aha top .:bye: Ik ben namelijk ook bezig er 1 tje te maken . Ik ga niet het hele verslag opnieuw doen maar het is een zeer leuke kit die heel vlot bouwt .
 
Laatst bewerkt:
Dag Bastiaan,
Leuk om weer een Libelle tegen te komen op het forum! Ik heb zelf een Libell Evo (dus niet Evo V2) en heb hiermee de afgelopen 2 seizoenen fijn mee gevlogen. Wel heb ik me tot nu toe afgevraagd waarom het zwaartepunt relatief ver voorlijk moet zijn voor voldoende stabiliteit. En wat blijkt: de staart is nogal kort en het stabilo is ook vrij klein. En wat me nu opvalt aan de Evo V2 is dat de romp behoorlijk langer lijkt. Weet je wat de afstand is tussen de vleugel-achterlijst en de voorlijst van het stabilo (beide aan de wortel)? Of zou je een scan of foto van de romp kunnen posten of mailen waaruit ik de verhoudingen kan bepalen (ervan uitgaande dat de vleugelkoorde nog steeds 180 mm bedraagt)? Alvast bedankt!

Groet, Joost
Bekijk bijlage 332589

Dat is toch geen libelle?
Heel andere staartvlakken.... (of is dat gezichts bedrog op de foto?)
 
complimenten voor jouw bouwvaardigheden, het model ziet er werkelijk prachtig uit. Tevens fijn om te lezen dat de bouwdoos kwaliteit op een hoog niveau ligt..Zit er zelf ook aan de denken een model van Hollein aan te schaffen ( Introduction F5j )
 
Ik zie effe het licht in de duisternis niet . Ik heb mijn remkleppen via een Y kabel op 1 kanaal gezet maar de servo's werken tegengesteld ? Hoe kan ik dit oplossen ?
 
Dat is lastig! Mogelijkheden zijn het omhangen van de aansturing bij een van de servo's als dit kan. Volgende is zoals bij oude ssrvo's kon de draairichting veranderen door inwendig de plus en min op de motor en die van de potmeter om te draaien. Laatste en waarschijnlijk meest haalbare is een speciale Y kabel waarmme je de draairichting van een van de twee servo's kan omdraaien.
 
Super bedankt voor de tips . Ik was al bang dat ik de servo weer moest uitbreken want hij zit nu netjes ingebouwd . In mijn zender kan ik ook ompolen maar dan gaat de andere servo weer verkeerd werken . Dus ik kijk voor de servo signal reverser en laat jullie iets weten .
 
Ik heb het toch voor elkaar gekregen met programmeren in mn Futaba 7C zender. Kanaal 5 en 7 gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
 
Back
Top