Ondertussen heb ik er al een aantal vluchten mee gemaakt. Ben er erg tevreden mee. Ze pakt elk thermiek belletje mee. Windkracht 3-4 is het maximale wat normaal vliegbaar is voor dit model.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dag Bastiaan,
Leuk om weer een Libelle tegen te komen op het forum! Ik heb zelf een Libell Evo (dus niet Evo V2) en heb hiermee de afgelopen 2 seizoenen fijn mee gevlogen. Wel heb ik me tot nu toe afgevraagd waarom het zwaartepunt relatief ver voorlijk moet zijn voor voldoende stabiliteit. En wat blijkt: de staart is nogal kort en het stabilo is ook vrij klein. En wat me nu opvalt aan de Evo V2 is dat de romp behoorlijk langer lijkt. Weet je wat de afstand is tussen de vleugel-achterlijst en de voorlijst van het stabilo (beide aan de wortel)? Of zou je een scan of foto van de romp kunnen posten of mailen waaruit ik de verhoudingen kan bepalen (ervan uitgaande dat de vleugelkoorde nog steeds 180 mm bedraagt)? Alvast bedankt!
Groet, Joost
Bekijk bijlage 332589