H
hezik
Guest
Ik ben nu 3.5 jaar aan het vliegen. Daarvan vlieg ik 3 jaar wedstrijden, begonnen in de C, eerste jaar ergens onderin geeindigt, 2e jaar als 2e in de c en het 3e jaar in het middenveld van de B (laatste wedstrijd 3e plaats).
In die 3 jaar dat ik wedstrijden vlieg, zijn er structureel 'teveel' vliegers in de B en C, wat inhoudt dat er vluchtrondes komen te vervallen.
In die 3 jaar is hierin ook een stijgende trend waarneembaar; het aantal vliegers is groeiende. Ik weet dat er van MVC-MN volgend jaar weer aan aantal vliegers bijkomen, maar ook bv. dat mensen die dit jaar niet meededen, dit jaar wel weer meedoen, en dat mensen die al langer claimen mee te zullen gaan doen, dat nu waarschijnljik ook echt gaan doen.
Bij de laatste B/C wedstrijden hoorde ik wat mensen die de C vliegen een beetje mopperen dat ze het gevoel kregen dat het een 'spek-en-bonen' klasse begon te worden zo.
Ik denk dan ook dat de SC kunstvlucht er niet aan gaat ontkomen om nu toch een soort van oplossing voor dit probleem te vinden.
Uiteindelijk denk ik dat men gewoon moet gaan splitsen, dus elke klasse een eigen vliegdag. Denk dat er geen andere methode een duurzaam resultaat op zal leveren.
Hoe dan ook; zoals het er nu naar uitziet, heb je kans dat er volgend jaar op de 1e wedstrijddag 40 man klaarstaan (worst case scenario).
Om nu eens een beetje uit te vissen hoe en wat, vraag ik mij af wie er nu allemaal al zeker zijn dat ze gaan meedoen in de B of de C volgend jaar.
Dit om alvast een beetje een beeld te krijgen van de aantallen.
Zeg niet 'ik doe mee' als je nu eigenlijk al weet dat je het toch niet gaat doen.
In die 3 jaar dat ik wedstrijden vlieg, zijn er structureel 'teveel' vliegers in de B en C, wat inhoudt dat er vluchtrondes komen te vervallen.
In die 3 jaar is hierin ook een stijgende trend waarneembaar; het aantal vliegers is groeiende. Ik weet dat er van MVC-MN volgend jaar weer aan aantal vliegers bijkomen, maar ook bv. dat mensen die dit jaar niet meededen, dit jaar wel weer meedoen, en dat mensen die al langer claimen mee te zullen gaan doen, dat nu waarschijnljik ook echt gaan doen.
Bij de laatste B/C wedstrijden hoorde ik wat mensen die de C vliegen een beetje mopperen dat ze het gevoel kregen dat het een 'spek-en-bonen' klasse begon te worden zo.
Ik denk dan ook dat de SC kunstvlucht er niet aan gaat ontkomen om nu toch een soort van oplossing voor dit probleem te vinden.
Uiteindelijk denk ik dat men gewoon moet gaan splitsen, dus elke klasse een eigen vliegdag. Denk dat er geen andere methode een duurzaam resultaat op zal leveren.
Hoe dan ook; zoals het er nu naar uitziet, heb je kans dat er volgend jaar op de 1e wedstrijddag 40 man klaarstaan (worst case scenario).
Om nu eens een beetje uit te vissen hoe en wat, vraag ik mij af wie er nu allemaal al zeker zijn dat ze gaan meedoen in de B of de C volgend jaar.
Dit om alvast een beetje een beeld te krijgen van de aantallen.
Zeg niet 'ik doe mee' als je nu eigenlijk al weet dat je het toch niet gaat doen.