Hoe warm mag alles worden ? Motor,regelaar en accu. (lipo, nimh)

8,4Volt kan ik twee volle LiPo's zijn, een volle cel is 4.2Volt. Wat het ook is, de accu's worden gigantisch zwaar over belast bij hand verbranding. Er is iets goed fout in set-up.
 
Tis geen lipo, want een lipo wordt nooit zo heet bij het opladen...
Tenzij ge die met 10-12C gaat laden...
Wat dus totaal niet kan... Een lipo mag maar met 1c geladen worden. Sommigen met 2c.
 
toch maar even een verandering gemaakt in de setup , aangezien naar zwaar bashen waren de accu's zo heet geworden dat de krimpkous is gaan smelten dus ben ik maar eens gaan spelen met de tandwiel verhouding zit nu op dit moment op 13 tand pinion en 68 spurgear dit gaat nu goed nu word alles gewoon lekker warm.

Maar de volgende setup word binnenkort geprobeert met 2x Johnson 600 size motoren van 12 Volt en een toerental van 27100 rpm bij ongeveer 18 Volt , en later waarschijnlijk 1x Revolver 700 HO met een toerental van ongeveer 28500 rpm en de verhouding 20 tands pinion en 65 of 68 tands spurgear
 
FF een vraagje waar worden de motor warmer van speedruns in de straat of rijden op een surquit met mijn b4?? dan weet ik namelijk een beetje wat de temp gaat doen.


Groet Ronald
 
ik wordt er gek van!!!
ik heb al heel lang (3/4 jaar) last van dat de motor op het randje zit(tegen de 70 graden) en de rest is ok.
nu heb ik opeens dat de motor 48 graden is en de nimh accu 54 graden.
dus zonder iets te veranderen is het van overgeared(was eigenlijk op z'n laagst gegeard) naar undergeard gegaan!!!
 
FF een vraagje waar worden de motor warmer van speedruns in de straat of rijden op een surquit met mijn b4?? dan weet ik namelijk een beetje wat de temp gaat doen.


Groet Ronald
Op een wat? Bedoel je circuit?

Verder is daar niet echt een concreet antwoord op te geven. Continue, overgeared met warm weer speedruns doen zal zwaarder zijn dan, rustig met goede gearing en beheersing wat rondjes rijden op een baan.

Als je met speedruns het onderste uit de kan rijd ga je vaak maar een paar keer op en neer en dan zal de temp van de baan waarschijnlijk groter zijn door het constant accelereren en remmen.

darkfire, en nu :) ?
 
ik probeer een 23 pion denk ik.
dus het is tot nu toe zo:
1. 28-86
2. 19-86
3. 19-90

next:
4. 23-90

of hebben jullie een beter idee?
 
Ik heb de gehele topic doorgelezen, wel wat meer inzichten gekregen...

Maar ik zit met het volgende: Hoe kan je nou weten / zien dat een motor beter is?
Ik bedoel hiermee, je hoort over verschillende / meer magneten, polen. Of met sensor e.d.
Als ik bij de diverse winkels kijk zie ik alleen size en de aantal KV, en heel soms de aantal wikkelingen.

Ik heb een Slash 2wd met een 150A ESC, 5000Mah 30c (60 burst) Lipo en een onbekende 4000KV motor.
Nu is het dat de motor extreem heet word met een 18T tandwiel op een 86 Spur.
Nu heb ik er een 11T op zitten en word de motor behoorlijk warm tegen het hete aan.
Alleen is de snelheid er behoorlijk uit, niet veel sneller dan het originele borstel setje.

Nu wil ik kijken wat een betere motor is, maar zie door de bomen het bos niet meer.
De vraag voor mij is nu: Hoe kan ik zien dat een motor zwaarder is = niet heet meer word maw, waar moet ik op letten... sensor / geen sensor, wikkelingen, KV. oid?

alvast dank voor de uitleg.

John.
 
Wat vind jij extreem warm ?

edit;
als je motor , vermogen verliest betekent dat de motor zijn beste tijd echt wel gehad heeft.
 
Niet meer aan te raken, dus boven de 80 graden (en ik heb best vuurvaste vingers:))

Het is niet dat de motor z'n vermogen verliest, maar met een 11T op een 86 spur is niet zo vlotjes als met een 18T.
 
Maar ik zit met het volgende: Hoe kan je nou weten / zien dat een motor beter is?
Specs en ervaringen van jezelf en andere, reputatie van bedrijf.

De vraag voor mij is nu: Hoe kan ik zien dat een motor zwaarder is = niet heet meer word maw, waar moet ik op letten... sensor / geen sensor, wikkelingen, KV. oid?

alvast dank voor de uitleg.

John.
Meest gebruikelijk:
Afmetingen, gerelateerd aan de auto.
kv ivm voltage en gearing
Sensored, progameerbaarheid, ervaringen etc.
 
als mijn tekin rs is gedemagnetiseerd door hitte, moet ik dan alleen de rotor te vervangen?
 
12052012071.jpg

Shot at 2012-05-12
12052012072.jpg

Shot at 2012-05-12


alleen met deze

ik gebruik nu aan de accu traxxas stekkers, deze zijn lekker strak en hebben grote contact oppervlakte. aan de motor gebruik ik 4mm pluggen.

bevalt uitstekend tot zover. er gaat max 250a piek en 90a continu door de stekkers... lipo
 
Bij het meten van de temperatuur van een brushed motor, doe je dat dan op de "can", ongeveer ter hoogte van de collector, of het warmste punt binnen de motor, dus de collector zelf bijvoorbeeld? Ik merk met meten met een IR tempgun, dat de binnenkant zeker 10 graden warmer wordt dan de buitenkant. Buitenkant is dan 54 graden bijvoorbeeld, en binnenin dan 65 graden bijvoorbeeld.
 
Back
Top