Hoe vaak ben jij al gecrashed??

en ja hoor! mijn 450 de grond in. nieuwe bladen er op moeten zetten. stom van me dat ik niet heb gekeken of de servo´s stuk waren, want met volgende vlucht weer de grond in want de servo´s waren dus stukk.... Dom Dom Dom!

en als je feathering shaft en main-shaft en lagers en ... niet alles checkt is het de volgende keer weer dom dom dom

en je hebt veel meer plecier, als je weet, dat alles goed is,
geen garantie, nee , maar en goed gevoel en
je ziet het ook aan het vlieggedrag of je ziet het als het te laat is,

moeilijk om te wachten, weet ik, maar doe het goede stuk even in de wachtkamer, tot je de onderdelen hebt,

groot suc6 voor weer opbouwen en nieuw vliegen
Uwe

Wow lol ik ben net een maand bezig maar al veelllll gecrasht :-)

HBK 3 >> 5-7 maal :o en ik ben alleen aan het hoveren he >> ik heb toch al gauw voor 140 Euries spares liggen....ook voor de toekomst alvast ha ha. Vervangen tailboom, 2 keer de feathering shaft, 3 keer blades, 2 keer balance bar, 1 keer blade pushrod holder, tailfin verticaal en horizontaal. Voordeel van crashen is dat je leert sleutelen en het mechanisme goed leert kennen. Mmm en zie mijn reactie over de 2800 mAh....niet gebruiken is mijn advies.

Nu ook een MJX F45 gekocht voor training ha ha en die is nou al een keer of 10 flink hard gecrasht en geen enkele schade behalve een minimale buiging in de balance bar toen ik hem op 11 meter in een boom lande ha ha. Geweldig ding dit voor beginnende piloten !! Ook met wind prima te vliegen maar zorg echt dat je hem dan enigszins laag houdt en dat je flink de ruimte heb....ik vlieg in een mega weiland...en toch vond ik de boom lol. Dit ding is vrijwel onverwoestbaar !! :D

Voordeel van crashen is dat je leert sleutelen en het mechanisme goed leert kennen. :D

Dat is ook een belangrijke punt,
en je weet ook, wat kapot gaat,
als je nu tussen door ma een avond neemt,
war je iets rustiger vliegt,
en probeert de heli heel naar huis te brengen ...
(ik heb het ook gehad, en da is die gecrasht)
maar es lukt, probeer een dagje rustiger vliegen,
dan ma gewoon verder (kijk ook volgende stap in vliegen, heb ik hetzelfde geschreven, eerst veilig, en dan eerst verder gaan.

Laatst bewerkt:
Voor het maaien van gras kan je misschien beter een 450 of groter voor gebruiken ;) een brandnetel van 4mm doorsnee snoeien is dan ook geen probleem bleek gisteravond :p Op z'n kop hoveren, stukje van de brandnetel gekapt dat vervolgens in de rotor viel en werd versnippert.

Wel mooi dat die 250 geen schade heeft opgelopen, dat zal die beter doen dan een 450.

Laatst bewerkt:
Nog niet 1x gecrasht, helaas ook nog geen 1x gevlogen met m`n 2dehands esky belt cp eerst maar de vorige eigenaar z`n fouten herstellen :D

Hoera, zonet m'n Trex 450 in een bloemenveld geplant :(
Schade valt op het eerste zicht nog mee. Bladen, mainshaft, tailboom. TT en featheringshaft heb ik nog niet kunnen checken. Verder ziet alles er goed uit op de canopy na. Die heeft een paar barstjes en 1 scheurtje dat misschien wel te herstellen valt.

Hoera, zonet m'n Trex 450 in een bloemenveld geplant :(
Schade valt op het eerste zicht nog mee. Bladen, mainshaft, tailboom. TT en featheringshaft heb ik nog niet kunnen checken. Verder ziet alles er goed uit op de canopy na. Die heeft een paar barstjes en 1 scheurtje dat misschien wel te herstellen valt.

Da staan nu ook zeker een paar bloemen minder,
heb je die tenminste met naar huis genomen,
neeee, sorry
heeft toch aardig gecrasht die Rex,
ik hoop dat servos en zo nog kunnen,
en die regelaar het overleeft heeft,
succes bij repareren,
en die oorzaak was (moet je niet zeggen)

Oorzaak was mezelf. Wou een nieuw figuur oefenen dat ik op de sim goed beheerste en met m'n mCPx. De heli raakte steeds verder van me weg en ik raakte de orientatie kwijt. Nog een poging gedaan gedaan om hem te terug te halen, maar dat bocht niet baten. Throttle hold erop gegooid en hij is met z'n neus recht in het zand gegaan. Dat mul zand en de canopy hebben de klap gevangen. De blades en mainshaft en tailboom moesten er natuurlijk ook wel aan geloven.

Nuja, ik schat de kosten op zo'n 30euro. Valt al bij al nog mee. Was toch van plan om de heli volledig te rebuilden als ik m'n vBar deze week ging ophalen.

Oorzaak was mezelf. Wou een nieuw figuur oefenen dat ik op de sim goed beheerste en met m'n mCPx. De heli raakte steeds verder van me weg en ik raakte de orientatie kwijt. Nog een poging gedaan gedaan om hem te terug te halen, maar dat bocht niet baten. Throttle hold erop gegooid en hij is met z'n neus recht in het zand gegaan. Dat mul zand en de canopy hebben de klap gevangen. De blades en mainshaft en tailboom moesten er natuurlijk ook wel aan geloven.

Nuja, ik schat de kosten op zo'n 30euro. Valt al bij al nog mee. Was toch van plan om de heli volledig te rebuilden als ik m'n vBar deze week ging ophalen.

Dat gaat inderdaad heel snel met een 450er, die is zo weg,
maar ik hoor hier vaker de gebruik van throttle hold,
is ma goed de motor uit te doen, da gaat die en de regelaar niet kapot,

maar als die throttle hold kurve een kurve van -12 0 +12 graden is en je dan het gas ook nog terug doet staan jou vleugel op -12 graden,
en dat is genoeg hem goed in de grond de boren !!!

Dus naar throttle hold gebruik gashendel tenminste op middenstand,
en die throttle kurve niet veranderen, anders kan je geen autorotation meer doen, maar dat weet je toch al.

Bij mijn throttle hold wordt mijn pitch curve niet beinvloed hoor. De motor staat dan gewoon uit, maar met de throttle stick kan ik nog steeds pitch up of down geven.
Die curves staan los van elkaar. Dus mijn collective werkt gewoon nog met de stick als de motor af staat.

dat is ook de bedoeling van throttle hold,
throttle blijft constant (hold)
en pitch woord gewoon met de stick gestuurt,

ik heb 4 pitchkurven: N idle1 idle2 throttle hold

- een voor opstarten (en landen)
-een voor rondjes
-een voor 3D
-een voor throttle hold met autorotations-funktion, darom die extra kurve.

Toch regelmatig, 1x thumb error en voor de rest veel mechanische/electronische ellende...

Allereerste keer was tegen een bouwmarkt in 's Heerenberg, of er onweer in de lucht hing of dat het kwam door de relatief dichtstaande hoogspanningsmasten weet ik niet, feit is dat we daar vaker vlogen en er nooit wat aan de hand was, maar ondanks een PCM ontvanger was er storing en ging de heli spontaan aan de rol. Hij reageerde nog wel op pitch dus nog in de lucht kunnen houden totdat er een bouwmarkt in de weg stond, toch al een eindje verder...de klap tegen het gebouw opzich viel nog mee, de val van een meter of 8 naar beneden om vervolgens op de stenen terecht te komen resulteerde in een perte total. De electronica opgestuurd naar de TD van Futaba maar daar was niks aan te vinden ??? Dus ik houd het op de hoogspanningsmasten.

Dan wat Gohbee-ellende met HF-trillingen e.d. waarbij er geen oorzaak te vinden was maar wel spontaan vertrekkende cq brekende onderdelen. Na de zoveelste keer de kop in z'n geheel te hebben vervangen, inclusief nieuwe, gebalanceerde bladen en al was het even goed, maar heb ik bij mn 1e wedstrijd ooit bij een onnozele nose-in hover waarbij ik niet goed met de wedstrijddruk overweg kon een stuurfout gemaakt en 'm achterover in het gras getrokken. Nog wel een poging gedaan, maar ik heb de Gohbee nooit meer echt luchtwaardig gekregen en van pure ellende dat ding gedumpt.

De Trex 600 was toen net op de markt en dan maar een 600N gekocht. Opgebouwd met volledig nieuwe electronica, motor, bladen enzovoorts, uitgebreid de tijd voor genomen en zo secuur gemeten dat er bij de maiden eigenlijk hoegenaamd niet getrimd moest worden en op wat bladspoor na en de motor-afstelling alles in orde was en wat voor mij heel bijzonder was, trillingsvrij!

Echter, de goudcontacten van de LiPo waren ook nieuw en klemden schijnbaar niet zo goed, want in de 2e of 3e vlucht kreeg ik te maken met spanningsuitval met een funky chicken tot gevolg.

Resultaat is een nieuwe heli redelijk in de poeier gedraaid, tot dan toe de meest ernstig gesloopte 600 die Remco (4rc) tot dan toe gezien had. Al bij al viel het mee en de torque tube upgrade die ondertussen uitgekomen was meegenomen tesamen met een set bladen, assen en lagers en weer opnieuw opgebouwd en dat is de heli waar ik nu mee vlieg! Uiteraard zijn de goudcontacten ook vervangen ;) Die TT upgrade niet zozeer voor het rendement ofzo gekocht, maar 't scheelt 2db(a) op de geluidsproductie en dat was nogal een heikel punt bij de club waar ik toen vloog.

dat is ook de bedoeling van throttle hold,
throttle blijft constant (hold)
en pitch woord gewoon met de stick gestuurt,

ik heb 4 pitchkurven: N idle1 idle2 throttle hold

- een voor opstarten (en landen)
-een voor rondjes
-een voor 3D
-een voor throttle hold met autorotations-funktion, darom die extra kurve.

Jups, zo is dat bij mij ook.

Back