Bijna iedere beginner kijkt ook wel naar het geld .toch zeker als je nog niet precies weet of je het echt leuk gaat vinden..daarbij zijn er bv namaak spectrum ontvangers die groter en beter bereik hebben dan de originele exemplaren en dan nog eens tientallen euro's goedkoper zijn ook. testen daarvan zijn te vinden op YouTube.
vanochtend heb ik nog wat gehoverd met de blade 450X bij de zeedijk in de buurt, de zender doet het prima en de goedkope Redcon ontvanger van 5 euro ook.
er zat met vlagen toch wel wat wind. daar had de heli ook best last van.de bedoeling was eigenlijk om vandaag een rondje te vliegen vlak boven de grond maar daar heb ik vanwege de wind van afgezien.ik wil dit eerst doen bij windstil want met wind ben je toch steeds ook bezig met corrigeren.
ik ben af en toe ook weer even geland om de gas knuppel te verstellen naar wat hoger,
je moet de knuppel best ver naar voor duwen om op te steigen en dan zit je in een hoek waarin de stick korter word.
kan ik dit aanpassen door meer pitch te zetten?
ik weet niet hoe jullie vliegen. maar ik ben geen duimen bestuurder. dit deed ik in begin wel maar heeft mijn instructeur destijds mij afgeleerd ,en die zei dat ik beter de stick tussen duim en wijsvinger kon vasthouden. daarmee zit ik niet echt lekker met deze zender omdat de handgrepen best dik zijn en er een opstaande rand bovenop rond de knuppels zit moet je dus ver met de wijsvinger erover en rust je ook op die rand wat best vervelend is.. bij mijn futaba FX18 heb ik dat minder omdat de zender vlakker is en zonder opstaande randen rond de knuppels .ik zie bij veel nieuwere zenders trouwens opstaande randen. bij duurdere spektrum ook, maar als je de zender vasthoud en enkel met je duimen op de stick zit dan ligt hij wel heel erg lekker in de hand.die jongen van wie ik de heli kocht stuurt ook met de duimen en vond mijn zender dan ook lekker in de hand liggen.met je duimen kon je namelijk over de rand heen.
maar goed ik heb een filmpje van het vliegen van vanochtend, mooi de ruimte daar ,alleen het gras is wel lang aan het worden. dit word pas begin juni weer gemaaid,