HMS Victory Mantua -Panart 1/78 (Henk)

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Update Ra’s
Laatste tijd weinig op forum geweest ivm drukke werkzaamheden op de werkvloer en drukte op de werf. Het eind komt langzaam :jan:in zicht.
Veel touw ik bedoel heel veel touw o_O, ondanks wat probleempjes met de bevestiging punten ivm tekening Mantua en Caldercraft heb ik mijn uiterste best gedaan alles op de meest juiste plek te krijgen. Eerlijk gezegd is niet helemaal gelukt , maar ja er zijn wel wat meer foutjes ;). Hieronder het foto bewijs van de stand van zaken tot en met nu.

B5C6F953-BD0A-4A38-AA04-A91D38B1CAB5.jpeg
8A927ECD-854A-4C33-B951-BA9B17C2AC45.jpeg
C4EC81E9-2414-4779-A97F-721FF4C4EFE0.jpeg

Heren wederom dank voor de likes en de complimenten, dat geeft nog net even het extra’s wat ik nodig heb voor de laatste tig meter touw. Het werk is nog niet klaar, de ankers en het plateau moeten ook nog ;). En natuurlijk links en rechts wat ontstane schade bijwerken die ontstaan zijn tijdens het touwen manoeuvreren. Maar goed nog ff de schouders er onder.

Henk, het ziet er inderdaad erg indrukwekkend uit met zo'n wirwar van touwen. Dat is vooral wat je aan zo'n model opvalt. Maar toen ik op de Victory rondliep vielen de touwen daar hoog in de lucht me niet zo erg op. Toen viel de wirwar aan bossen touwen op de nagelbanken mij vooral op. Maar op jouw model zijn die leeg. Waar is al dat touw? Hopelijk gaat dat nog komen want dat is nog indrukwekkender en dat mis ik op jouw model.
touwen-1200.jpg

Henk, het ziet er inderdaad erg indrukwekkend uit met zo'n wirwar van touwen. Dat is vooral wat je aan zo'n model opvalt. Maar toen ik op de Victory rondliep vielen de touwen daar hoog in de lucht me niet zo erg op. Toen viel de wirwar aan bossen touwen op de nagelbanken mij vooral op. Maar op jouw model zijn die leeg. Waar is al dat touw? Hopelijk gaat dat nog komen want dat is nog indrukwekkender en dat mis ik op jouw model.
touwen-1200.jpg
Hallo Jan
Dank voor je reactie, dit gaat nog wel gebeuren, alleen zal dat ff gaan duren tot het moment dat ik weer zin heb in touwwerk, heb eerlijk gezegd op dit moment wel ff genoeg touw in mijn handen gehad.;).

Aller laatste update:

Maart 2020 begonnen met de bouw van de HMS Victory eind november 2021 gerealiseerd met uitzondering van aankleding van bepaalde beleg-punten.
Maar goed het was een lange en interessante reis, veel fouten gemaakt en regelmatig dingen opnieuw moeten maken ( aldoende leert men) . Dankzij alle hulp en adviezen is dit mijn eindresultaat van een leerzame periode, waarvoor Dank aan iedereen!. Ik denk dat dit project voor een eerste bouw poging redelijk geslaagd is, ik heb er in ieder geval veel plezier aan gehad.

Als laatste werkzaamheden heb het touwwerk afgemaakt masten ra’s en de vallen, en als laatste een bescheiden standaardje waar ze op staat te pronken.

21B54BA8-139E-4124-A693-4D9E0AE1CB1F.jpeg
B09EC424-FF58-4D4D-B235-1566C2CAEBB9.jpeg
95E7CEFC-FAAE-479F-B1EA-088F4B303035.jpeg
3CEA4741-B8FD-4AA5-A1F3-E9582D5CF5AF.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back