HMS Victory Mantua -Panart 1/78 (Henk)

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo dat was ff zoeken zeg, pagina 4. Het was wel erg lang stil op deze werf.
Het werk ging gestaag door, bloed zweet en tranen :rolleyes:. Ik had tussendoor geen foto’s genomen maar was inmiddels begonnen aan het touwwerk, zoals touwladders en het staande touwwerk. En dit is de stand van zaken t/m vandaag.
15E6B16B-96FB-469B-A308-BDDC977187C2.jpeg
333CEBE2-F277-4B6F-88FE-48B01C9B9E2A.jpeg
D28390E8-9749-432B-81AD-71E1F7C56E4A.jpeg

Hoi Henk

De vakantie is nu voor de meeste voorbij en zullen zo weer op de werf (forum) binnen druppelen

Maar je schip staat er mooi bij zo:).

Grt Reinier

Laatst bewerkt:
Zo zit je in september en voordat je het weet is het al weer begin november. Ik ben op de achtergrond ook bezig met het maken van de HMS Diana waardoor dit verslag soms langere tijd stil valt . Dus hier volgt een kleine en (voorlopig ) laatste update.

Alle ra’s zijn voorzien van alle blokken en touwwerk volgens de tekeningen van caldercraft.

0922DCF6-16D4-4152-A830-8677C68D3243.jpeg

Heren wederom dank voor alle complimenten.

Ik kom net tot de ontdekking, dat alle maar dan ook alle juffer blokken verkeerd gemonteerd zitten:stout::stout::stout::stout: ( touwwerk) dit is nu de zoveelste fout die ik gemaakt heb. Ik weet met vallen en opstaan moet je het leren. Natuurlijk kan ik alles weer los knippen en herstellen, daar heb ik op dit moment ff totaal geen zin meer in.

Ik ben nu even te vaak gevallen en heb besloten deze werf te sluiten.

Ps : nogmaals dank aan iedereen voor de geweldige support , tips en alle mooie woorden

Beste Henk,
Ik heb je bovenstaande bericht en je opmerking gelezen, ik ga ervan uit dat je hiermee:

Ik kom net tot de ontdekking, dat alle maar dan ook alle juffer blokken verkeerd gemonteerd zitten:stout::stout::stout::stout: ( touwwerk)

de talrepen bedoelt, en dat is echt niet onoverkomelijk hoor, even een (of een paar nachtjes) over slapen en dan kalm aan een voor een vervangen :)
Er zijn ergere dingen in het leven hoor, en denk je dat ik (en vele met mij) nooit geen fouten maken?? We laten ze alleen niet meer zo vaak zien, houden het stil en passen het aan ;)
Dus nog ff over denken, werf ff dicht houden en dan over een tijdje taraaaaa komt Henkie met aangepaste talrepen terug in dit topic.........

Of je komt met dat schuitje naar de Tilburgsche werf en dan gaan we er samen een dagje voor zitten (wel je eigen lunch pakketje meenemen), dat is dan een mooie gelegenheid dat ik je ff bijpraat over alle fouten die er bij mij inzaten :weetnie::weetnie:

Kortom niet te overhaast besluiten nemen, een Victory bouwen heeft de tijd nodig....
Gr Koos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back