HMS Victory Mantua -Panart 1/78 (Henk)

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag alle benodigde lijsten aan bakboord en stuurboord gelakt en geplaatst

F5B393E4-2A34-4D9D-87E5-4E6C25506E83.jpeg

Ziet er goed uit. Maar je trap moet doorlopen tot de waterlijn, ofwel tot het koper. Komt dat nog?

Dank voor je scherpe blik;).
Dat gaat nog komen, ik werk nu van achtersteven naar boeg. Heb daarnaast het boek van Longrigde naast me liggen om te kijken wat er evt aangepast moet worden dit was 1 van de dingen die op mijn lijstje staat. Op de tekening van Mantua staat het exact zoals ik gemaakt heb, jammer dat zulke dingen niet correct weergegeven worden in deze bouwdoos :stout:. Maar gelukkig heb ik de goede documentatie.

Kerst update
Trap treden gemaakt en geschilderd
08C8270A-9A5E-4DED-9504-DD3C0980F04B.jpeg

A470DB12-A57B-461E-B502-883AD9182D49.jpeg

Luiken voor de ramen gemaakt/geschilderd en geplaatst

Kraan balken ( hoop dat ik het goed heb ) voor de dinghy’ gemaakt en geplaatst
0ACB6C7B-47C3-42BE-9C49-10D246CDBF74.jpeg

En als laatste voor vandaag de bogen voor de ingang gemaakt en aangepast
2833C4CE-0873-4783-8D87-14CFA1E7F7E4.jpeg

3E1F4B7B-8018-45C1-BE8C-9090F0D3D3F8.jpeg

Mooie update Henk,
Vergeet je niet de achterzijde van de treden schuin te schuren in functie van de helling van de romp? Anders loopt de bovenzijde van de treden niet horizontaal.

Hoi Henk

Het zal jezelf ook niet ontgaan zijn na de foto van (herb63) zitten de ogen waardoor de ketting naar de roer loopt onder bevestigd ipv er zo op en op de roer zelf zitten de ogen aan beide zijde van het roer waaraan de ketting aan verbonden zit en aan het andere eind van de ketting zit dan het touw aangekoppeld wat dan naar binnen loopt van het schip (waar precies weet ik ook niet) ik persoonlijk zou dit dan ook zo maken en dan de ogen waardoor de ketting loopt uiteindelijk zwart schilderen ga jij dit ook nog doen of laat je dit zo zitten?.

Grt Reinier

De ketting loopt niet "door" de ogen "onder" de sierlijst, maar is er met een dun koordje aan gebonden. In nood zal een fikse ruk die koordjes wel breken, zonder dat een licht beschonken matroos door het geschutsluik moet hangen om de knoop eruit te halen :)

Mooie update Henk,
Vergeet je niet de achterzijde van de treden schuin te schuren in functie van de helling van de romp? Anders loopt de bovenzijde van de treden niet horizontaal.
Herby bedoel je deze afschuining ?
08C2F9F7-97C3-4BF3-9181-EC3CBB39F6FA.jpeg

Hoi Henk

Het zal jezelf ook niet ontgaan zijn na de foto van (herb63) zitten de ogen waardoor de ketting naar de roer loopt onder bevestigd ipv er zo op en op de roer zelf zitten de ogen aan beide zijde van het roer waaraan de ketting aan verbonden zit en aan het andere eind van de ketting zit dan het touw aangekoppeld wat dan naar binnen loopt van het schip (waar precies weet ik ook niet) ik persoonlijk zou dit dan ook zo maken en dan de ogen waardoor de ketting loopt uiteindelijk zwart schilderen ga jij dit ook nog doen of laat je dit zo zitten?.

Grt Reinier
Zal er eens naar kijken, dank je wel ;)

nee, ik bedoel de zijde die tegen de romp gekleefd wordt, nu maakt die telkens een hoek van 90°, maar de romp loopt bijna nergens loodrecht omhoog. Als je de trede dus op de romp kleeft zal het "loopvlak van de trede even schuin naar boven wijzen als de romp daar naar binnen neigt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back