HMS Victory Cross-Section

dit idee gaan ik maken , en uit proberen.ik neem m 8 lekker stug en stevig

full

Laatst bewerkt:
ik heb er een variant op gebouwd , en hou hem voorlopig zo.

maak een gleuf in een plank zet de spant houder in de gleuf , en 2 houtjes er naast en hy staat ook heel stevig.

ik ben druk bezig het frame in elkaar te zetten.

de 8 groote zitten vast.

nu bezig om alle kleine spantdelen en de stokjes(asjes) vast te lymen .

een kant zit in elkaar , alleen alles beetje by beetje vast lymen.

hallo , zou het uit maken als ik eerst de ene helft aan de binnenkant beplankt en dan later de buiten kant.

hy zit nu zo eenvoudig in de houder , en beplanken is zo ook heel eenvoudig.

in deel 124 doen ze eerst een stuk aan de buitenkant en in deel 125 aan de binnenkant.

de reden dat ze eerst buiten beplanken is omdat je er dan klemmetjes op kan zetten.
als je eerst binnen beplankt gaat dat niet meer en maak je het je zelf mooilijk.

als je binnen beplankt kan je nog stokjes zetten van de ene naar de andere want om ze te klemmen.

hier ga je zelf een beetje moeten zien wat voor jou het beste werkt maar ik zou tog eerst de buitenkant aan pakken

ik heb het frame klaar , ik moet nog een stukje triplex boven in plaatsen om vervorming tegen te gaan.

wat beplanking betreft , ik gebruik geen of nauwlyk klemmetjes, ik gebruik de high speed D2 van bison droogt snel .

ik neig naar eerst de binnenkant doen , tot deck 1 .

ik had op deag. site gelezen ,en by deel 125 kyg je ander en dunner hout dan by deel 124.

dus dan maar deel 124 doen de buitenkant.

en als dat deel klaar is , dan een maand wachten op de volgende 4 delen

ik ben nu bezig met het beplanken van de buitenkant , ik ben byna by het eerste deck.

3 latjes worden vastgelymd, en even vast geklemd , lym resten weg gehaald latjes worden geschuurd en in vorm gebracht.

ik heb al een mooie half ronde glade boog vorm

ik ben met de romp beplanking, waar deel 124 op houd.

ik denk dat ik verder ga met de romp beplanking tot hy dicht is .

ik heb toch zat hout liggen.

Back