Update 170
Afgelopen week was een “spijkertjes” week.
In update 168 vertelde ik dat ik spijkertjes van 0,3 mm dik had besteld. Die zijn aangekomen en bleken 0,7 mm dik te zijn.
Als u ook deze:
https://www.hobby-en-modelbouw.nl/Zeer-kleine-messing-nageltjes wil bestellen hou er dan rekening mee dat ze 0,7 mm dik zijn ipv aangegeven 0,3 mm.
Dus heb ik contact gezocht met Hans “Kolderstok” om op zijn aanbod van 0,5/0,6 mm spijkertjes in te gaan. Die heb ik ondertussen ontvangen.
Kolderstok levert dus niet alleen prima service op zelf verkochte pakketten maar zelfs aan iedereen die een probleem heeft. Waar vind je dat nog tegenwoordig.
Zijn spijkertjes bleken 0,6 mm te zijn dus gingen ook niet door een 0,5 gaatje.
Ik had in eerste instantie een gaatje willen boren met een 0,8 boor met een 3mm schacht.
Die boor is te lang en zwiebert te veel. Ik heb ook nog een boortje van 0,7 mm zonder schacht. Die kan ik dus heel diep in de boorkop vastzetten zodat hij nauwelijks zwabbert.
Hiermee heb ik de al geboorde gaatjes opgeruimd en nieuwe geboord. Daar kunnen de spijkertjes van Hans wel door. Ze hebben een hele mooie kleine kop. Dus ik ben er blij mee.
Zo ziet een kanon er nu uit met de loop vastgezet en de nodig ringen eraan.
Nu de rest ook nog.
Foto: Eerste kanonsloop vastgezet en voorzien van ogen en ringen. Zo zie je ze op het model alleen als je een zwaar vergrootglas gebruikt. (Gelukkig)
Op het dek heb ik ook het andere roundhouse afgemaakt en de bovenkant afgewerkt.
Foto: De voorwand van boven gezien. De rode vierkantjes zijn de doorgezaagde palen waar een dek hoger de tuigage van de boegspriet aan vastgemaakt worden.
Wordt vervolgd.