Update 160
In de afgelopen periode zijn we op vakantie geweest in Wales en logeerden daar bij mijn dochter.
In de verloren uurtjes heb ik daar niet stil gezeten maar een klein vissersbootje gebouwd.
De Saint Malo van Artesania.
Hij staat leuk in haar kast.
Foto: de Saint Malo van Artesania.
Weer thuis heb ik eerst allerlei achterstallige klusjes weggewerkt en nu kan ik de bouw van de Victory weer oppakken.
Eerst ga ik een heleboel dingetjes doen die ik al een tijdje heb laten zitten. Veel dingen moeten -tig keer gedaan worden en vaak heb ik er maar een paar gedaan om het resultaat te zien, met het idee: Later komt de rest wel. Veel van die dingen ga ik nu oppakken en die “achterstand” weg werken. Dat leidt dan niet altijd tot interessante foto's, maar dat zien we dan wel.
Eerst even een paar foto's van de presentatie op de Vriendendag in Rotterdam. Ik heb daar niet echt goede foto's kunnen maken dus haal ik dat nu in.
De Victory stond in een kast met “laatjes”. Per la één dek. Dus elk dek was apart te bekijken door het betreffende laatje uit te trekken.
Foto: De “stand” van de Victory binnenste buiten op de Vriendendag in museum De Delft.
Thuis heb ik de onderstaande foto's gemaakt van de Victory in zijn presentatiekast.
De Victory in zijn presentatiekast
Het ruim uitgeschoven.
Het Orlopdeck uitgeschoven
Het lower gundeck uitgeschoven.
Het middle gundeck uitgeschoven. Op de hogere dekken is nog niets te zien.
En dan nu weer aan het werk.
Het eerste klusje was het afwerken van de rand.
Foto: Boven ruwe rand en onder de afgewerkte rand.
De ruimte tussen de dekbalken is opgehoogd tot bovenkant dekbalken en daarna opgevuld met plamuur en geverfd.
Ook de wanden van de cabines in de wardroom zijn tussen de dekbalken opgehoogd tot bovenkant dekbalken en geverfd.
Foto: Wanden van de cabines in de wardroom opgehoogd tussen de dekbalken.
Wordt vervolgd.