HMS Victory, Binnenste buiten.

Update 148
Deze week heb ik wat achterstallige dingen bijgewerkt.
Zo moesten er naast de trapgaten nog netten worden geplaatst.
Die heb ik gemaakt van tule. Door een stukje van 1x3 cm een touwtje (garen) geregen en als spijl vond ik in een kralenwinkeltje een soort goud(kleurige ?) spelden, zonder punt. Waarvoor ze oorspronkelijk zijn bedoeld weet ik niet. Maakt me niet uit ook.
Garen rond de knop geknoopt en met sec lijm gezekerd.

full

Foto: Netten voor naast de trapgaten.

Verder
  • twee trappen geplaatst,

• de grote mast geplaatst

• Twee dekbalken geplaatst waarvan één met verlichting.

• Een rijtje hangmatten opgehangen.
Voor de plaatsing van de grote mast heb ik de tekening van McKay gevolgd en niet de werkelijke actuele situatie op de Victory zelf. Daar loopt de grote mast op dit niveau door een rooster.
Dat lijkt mij een latere aanpassing. De krachten die de wind op de zeilen van de mast uitoefent moeten door de mast bij de doorvoeren door de dekken en de bevestiging op de kiel aan het schip worden overgedragen. Een rooster lijkt mij daarvoor minder geschikt dan een stevig houten platform zoals McKay tekent. De kleur rood is mijn keuze.
Dat er nu roosters zitten kan goed zijn aangebracht bij verbouwing van de Victory tot museumschip. Dan zijn er nauwelijks meer die krachten aanwezig. En voorzieningen voor licht en lucht op het lagere gundeck is niet overbodig.

full

Foto: Stand van zaken.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Dat weet ik niet, maar een kapster misschien wel.
Een vingertopje van een handschoentje, en daar plukjes haar op plakken.
En dan het dunne haar van een dametje op leeftijd gebruiken:):)

Haha hij zou zijn haar wel kunnen kammen als de haak anders om
zou staan. Dit is pas genieten, daarom kijk ik elke dag hoe het gaat op het forum
Er is op dit moment niemand die me kan helpen met het een en ander.
Maar de Prins Willem kan met het invallen van de volgende winter
getuigd worden. hopelijk is dan alles weer zoals het was.
Veel bouw plezier
gr Ton

Nee, maar het idee is wel leuk om erover te fantaseren. Vroeger ging dat gewoon met schroefdraad.
(Zie de Peter Pan films, waar Kapitein Haak zijn haak eraf schroeft en vervangt voor een sjieker exemplaar)

Back