HMS Victory, Binnenste buiten.

Nou - smikkelen en smullen! Doe mij maar een gebraden kippetje Jan!

Update 141
Ik ben deze week verder gegaan met ophangen van hangmatten.

full

Foto: Twee rijen hangmatten opgehangen.

Ze zitten behoorlijk tussen elkaar opgehangen maar ik ga toch ruimte problemen krijgen.
Volgens McGowan ziet het er zo uit:

full

Foto: Hangmatten plan volgens McGowan. Groen zijn de dekbalken waaraan ze zijn opgehangen. Rood is het deel van de vorige foto, waar ik al hangmatten heb opgehangen.

Bij vergelijking van de vorige foto met het rode deel op de laatste is duidelijk dat ik voor de eerste twee rijen hangmatten teveel ruimte heb gebruikt.
Mijn hangmatten zijn 3,5 cm lang. Op de tekening van McGowan 2,5 cm. Nu is 2,5 cm op schaal 1:72 gelijk aan 1,80 m. Niet zo heel lang voor een hangmat. In het echt heb ik ze niet opgemeten maar ze lijken me toch iets langer. Dan zouden de einden iets spitser moeten toelopen en meer tussen de andere rij in hangen.
Ik heb mijn hangmatten verwijderd en ga nieuwe, kortere maken. Niet meer op de manier van DeAgostini maar op mijn eigen manier.
Ik heb ze gemaakt van met thee iets gekleurde kaasdoek. Een strookje van 2,5 cm afgeknipt en in de lengte 3x gevouwen. Om de 2,5 cm een touwtje geknoopt, met secondelijm de hangmat doordrenkt en door die harde plek doorgesneden en het touwtje verwijderd.

full

Foto: Hangmat productie.

Daarna door de uiteinden een touwtje gestoken om te kunnen ophangen.

full

Foto: Hangmat met ophangdraden en met en zonder slaper.

Nu opnieuw de nieuwe hangmatten opgehangen, met het volgende resultaat. Hopelijk krijg ik er nu wel het juiste aantal op de bestemde plek.

full

Foto: Twee rijen nieuwe hangmatten.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Update 142
Deze week tussen de bedrijven toch nog wat kunnen friemelen.
Achter de Brodie stove bevindt zich een keukentje of pantry waar de kok allerlei dingen kan klaarmaken.
Op de Victory ziet dat er zo uit.

full

Foto: Pantry op de Victory van buiten en van binnen.

Op mijn model ziet het er als volgt uit:

full

Foto: Achterkant van de pantry.

full

Foto: Binnenkant van pantry. Op de voorgrond de kap van de Brodie stove.

full

Foto: Naast de Brodie stove staat een stoker met een schop kolen op het vuur te gooien. Met de camera kan ik het niet beter in beeld brengen.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Update 143
Weer een week voorbij met enkele doenige dagen waarop van modelbouw weinig terecht kwam. Zal wel bekend voorkomen.
Toch is er wel enige voortgang. Maar niets nieuws. Veel dingen moeten tig keer gemaakt worden. Dat kost wel tijd maar levert geen interessante plaatjes op. Veel is al een keer in detail getoond.
Daarom nu alleen maar een overzichtsfoto waarop de voortgang globaal te zien is.
  • Kanonnenpaar erbij.

• Een manschap mess erbij,

• Twee rijen hangmatten erbij,

• Dekbalk met verlichting erbij.
full

Foto: De voortgang van deze week.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Update 143
Weer een week voorbij met enkele doenige dagen waarop van modelbouw weinig terecht kwam. Zal wel bekend voorkomen.
Toch is er wel enige voortgang. Maar niets nieuws. Veel dingen moeten tig keer gemaakt worden. Dat kost wel tijd maar levert geen interessante plaatjes op. Veel is al een keer in detail getoond.
Daarom nu alleen maar een overzichtsfoto waarop de voortgang globaal te zien is.
  • Kanonnenpaar erbij.
  • Een manschap mess erbij,
  • Twee rijen hangmatten erbij,
  • Dekbalk met verlichting erbij.

143-1-Overzicht_zpsfs1jbqmj.jpg

Foto: De voortgang van deze week.

Wordt vervolgd.
Je zegt: het levert geen interesante plaatjes op...... Maar dit ziet er toch wel erg gezellig en interesant uit!

Update 144
Deze week en de komende tijd zal er niet veel nieuws worden gemaakt. Het gaat nu vooral om “meters maken”. Meer van hetzelfde. Dus ook nu weer alleen een overzichtsfoto van de huidige stand van zaken.
Aangebracht sinds vorige week:
  • Twee rijen hangmatten,

• Eén dekbalk met tussenbalken (Eng. Carlings) als omlijsting van een trapgat.

• Roosters met trapgat aangebracht.
full

Foto: Weer ietsje voller.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Jan,

De kanonskogels die je hebt liggen - zijn dat kogellagerkogeljes?
Welke diameter hebben die?

Dit zijn kraaltjes van kettingkjes die je overal in verschillende maten kan vinden.

full

Foto: Kralenkettinkjes in verschillende uitvoeringen.

Op het Model kan je het zien als je goede ogen hebt.

full

Foto: kralenketting als kanonskogels. Diameter 2,1 mm.

Laatst bewerkt:
Back