Update 112
Afgelopen week ben ik alleen maar bezig geweest met de bedenken en uitmeten van de spiegel en zijgalerijen. Vooral veel foto's van de Victory zelf erbij gehaald, want het moet wel ergens op lijken.
Daarbij nog meer “foutjes” van Caldercraft ontdekt.
Aantal spijltjes op Victory Aantal bij Caldercraft
Onderste rij: 69 67
Bovenste rij 69 67
Onderste rij galerij 20 21
Bovenste rij galerij 21 23
Ik overweeg om één spijltje van de onderste rijen van de galerij weg te helen en die toe te voegen aan de rij op de spiegel. Dan hebben beide rijen het correcte aantal spijlen. En van de bovenste rij van de galerij kan ik ze gewoon weghalen. Maar dat komt later wel.
Ik heb nu de onderste ramenlijst bijna klaar. En ik kon niet nalaten er even een foto van te maken.
Foto: Onderste rij ramen aan de spiegel. Alles dry fit.
Alles zit nog los, maar het begint al wat te lijken. Halverwege het vlak onder de raamlijst, waar de naam “Victory” moet komen, onder de knik dus, loopt het vlak van het dek. En zou ik dus de naam middendoor moeten zagen. Ik heb besloten dat niet te doen. Het vlak met de naam steekt dus iets lager dan het onderliggende dek en valt tegen het dek aan. Ziet er dan wat netter uit.
Hoe de naad aan de zijkant door de galerijen moet lopen ben ik nog niet helemaal uit.
Weinig foto's dus deze keer, maar het was wel veel werk.
Wordt vervolgd.