Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb nog niets gevonden maar blijf doorzoeken. Het roeien lijkt mij vanaf die positie geen doen. Zoals Germt al zei: te dicht op het geschut.
Wordt nog spannender Jerr, heb nog iets gevonden over de Swan class en over de HMS Fly: http://naturecoast.com/hobby/am130003.pdf
Op blz 9 staat iets over gun port en oar port. Het is natuurlijk naar aanleiding van een kit, maar kan zo gauw ook niets historisch vinden.
Kan mij echt niet voorstellen dat je dit soort schip met 12 roeispaanen in beweging krijgt:rolling: De roeigaten zitten veel te hoog. Deze zitten normaal onder de geschutspoorten. Roeispaanen zouden dan zeker een lengte moeten hebben van een meter of 10. Lijkt mij erg moeilijk roeien. Kan ook nergens vinden dat een fragat van oorsprong met roeisaanen wordt voort bewogen. Galjoenen ,ja maar dat is weer een ander verhaal. Dus ben wel benieuwd waar het echt voor werden gebruikt die gaten![]()
Overigens vertoont dit schip als je volledige foto bekijkt veel overeenkomsten met de Pegasus![]()
Germt
Helemaal vooraan op de onderste foto staat een schot vlak tegen de boeg.
Is dat de pisbak? (voor het uitlekken van het ankertouw)