Heel mooi! Heb je de kanonnen gepatineerd? Ik vind het effect heel erg mooi/ echt aandoen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Schaal blijft een lastig ding. Heel vaak zijn onderdelen gewoon te groot - maar je gaat dat dan als normaal zien.Hans, top! Dat past inderdaad precies danheb ik ook een keer lucky guess goed
Toch even een vraagje. Op de foto is te zien dat ik op de achterkant van de loop een heel klein freubeldingetje heb geplakt. Dat stond in de beschrijving. Ze heten flintlocks, maar ik heb geen idee waar ze voor zijn en ik zie ze bij andere bouwers eigenlijk maar zelden of nooit. Ook niet zo gek want ze zijn onmogelijk klein en moeilijk te plaatsen. Het kan alleen met een flinke drup secondelijm of uhu hart lijm, maar beide blijf je zien. (Zie foto hierboven die van bovenaf is genomen). Ik weet dus nog niet of ik ze overal op ga zetten. Wat doen jullie? Plaatsen jullie die dingen wel eens, en zo ja, hoe?
Bekijk bijlage 350907
Compleet overheen gelezen in Zu Mondfeld. Heb de bladzijde nb nog opgezocht... wat dan weer wel vervelend is, is dat ik de 1794 variant bouw (met open verschansing). Als de ontstekers pas vanaf 1800 werden gebruikt, ontstaat er dus een inconsistentie. Wat nu als ik de helft van de kanonnen met en de helft zonder doe. Das’s twee keer inconsistent en daarmee weer consistent (twee keer min is plus).... #ikgaervoor ....Na een bepaalde periode werden sommige kanons dus met een vuurslag ( flint lock) en een trektouw afgevuurd. Eventueel heb ik ook een foto voor je van een kanon met vuurslag, en de gevechtsbemanning erbij