HMS Diana - Caldercraft model

Maar.... let op!:
er kan mogelijkheid voor elke internationale klant te betalen voor importeren belastingen, er zal willekeurige inspectie van de importeren goederen in elk land, ongeveer 15% van mijn klanten tegenkomen de willekeurige inspectionm, hierdoor de importeren belastingen moeten worden betaald door zelf.

Alsdat u het weet!

de caldercraft haken zijn binnen. Ze blijken toch wat kleiner te zijn dan de haken die bij de kit zaten, dus toch maar weer even een probeerseltje met deze haken. Ik vind ze nog steeds wat te groot, dus ik wacht nog even tot de kleinere haken er zijn, kijken of die nog beter zijn. Het zou met deze al wel kunnen denk ik overigens.
Nog niets zit echt goed vast, dus het ziet er nog wat rommelig uit, maar de foto geeft al wel een beter beeld.
Voor de woeling aan de broeking heb ik overigens de uitstekend beschreven methode van Jan Zwart gebruikt. Dat werkte perfect. https://www.modelbouwforum.nl/threads/hms-victory-doorsnede.264414/page-2#post-3970214
E3A88EC4-FC9A-46BB-A146-4D91A992998A.jpeg

90FCE84E-C07E-4C31-BB57-A735D6DB545D.jpeg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! De haken zijn inderdaad nog wel aan de (erg) grote kant in verhouding met het hele plaatje, maar ik denk niet dat je dat realistisch krijgt, want dan zouden ze een stuk kleiner moeten zijn als de blokken en dat word altijd een probleem op een model, maar de helft kleiner zou al mooi zijn:)

Mischien dat het voor het gezicht iets zou schelen als je het gehele kanon iets meer terug zou plaatsen vanaf de verschansing? Maar ik vind het toch wel een mooi opgetuigd kanon zo hoor Eduard.

Eindelijk zijn de andere haakjes binnen. Helaas scheelt het maar heel weinig met de vorige haken. Maar goed alle kleine beetjes helpen. Hier ga ik het mee doen.
Hieronder een eerste probeersel.
Ik ben nog aan het stoeien met hoe ik het touw op het dek wil hebben. Het spiraal wat op de foto’s hierboven staat vind ik iets te netjes. Ik kan me niet voorstellen dat de touwen er vroeger zo bij lagen. Nu dus gekozen voor een wat rommeliger variant. Ik zie wel wat ik uiteindelijk kies.
CFC2A91B-2FDB-44A8-8FA2-16CCA099E1F5.jpeg

Het zijn maar details, maar ik heb inmiddels een voor mij acceptabele methode voor het neerleggen van het touw. Zoals gezegd vind ik het spiraal te netjes. De probeersels uit eerdere foto’s vond ik te rommelig. Nu een manier gevonden met bijgaand het resultaat.
Wat ik doe is het touw op een stuk schilderstape vastplakken, vervolgens draai ik het steeds om de onderkant van m’n pincet. Dat geeft een gat in het midden en brengt wat hoogte in de stapel. Terwijl ik de pincet nog rechtop er tussen heb staan doe ik met een kwastje met verdunde houtlijm het touw vastplakken. Dan voorzichtig de pincet weghalen terwijl ik met een tandenstoker het touw omlaag hou. En dan laten drogen. Ik ben tevreden :)

29CE5DAD-B7D1-4B58-9A48-C34F00B11B97.jpeg

Zoals elk jaar is ook deze zomer de Diana grotendeels in de kast gebleven. Af en toe nog wel iets gedaan, maar allemaal hetzelfde, namelijk de touwen gereed maken voor het geschut. Dat moesten er een heleboel zijn, 3 per geschut en er staan er 28 op het geschuts. Dat zijn er toch gauw 84. Met een kwartiertje arbeid per touw en een heleboel ander gepruts wat niets oplevert, toch zo’n 21 uur gehobbied :) in de laatste maanden. Helaas had ik net niet genoeg blokken Dus nieuwe besteld bij Syrenship .... de verkeerde. Per ongeluk die van 2mm ipv die van 2.5mm besteld. En 2mm is echt te klein, maar goed die van 2.5 zijn al een tijdje uitverkocht, Nu maar andere gedaan bij Conrwall. Zijn nog niet binnen, dus even afwachten of het daarmee gaat lukken. Die zijn overigens ook voor het bovendek.
Gisteren begonnen de eerste kanonnen op te tuigen. Hieronder alvast wat fotootjes.
DC6BAC20-ACE6-42FB-BD72-B4E4805D6FBD.jpeg
EFA18A9C-F349-4519-9C07-F297D800EA8C.jpeg
202E346F-8401-49E2-80C6-C3D74FD0E7C9.jpeg
DC807BD4-4029-4615-AF61-7489ABFFE098.jpeg

Back