Hmm, nog een raar probleem. Bij de boeg komen de banen ongeveer gelijk uit. Links misschien een mm hoger dan rechts, maar dat lijkt verwaarloosbaar. Rechts op de foto boven (bakboord) heb ik vier hele banen die bij de boeg aankomen. Als ik dat links (aan stuurboord zijde) ook doe dan heb ik acht banen gelegd terwijl ik er aan de andere kant dan al negen heb gelegd. Ik heb dus aan bakboordzijde 9 rechte banen nodig om met vier banen bij de boeg uit te komen, en aan stuurboordzijde maar acht. Toch denk ik dat ik het bij die acht hou, omdat dan de ‘breuklijn’ wel gelijk loopt als je van voren kijkt.
Aan de achterzijde lopen de hoeveelheid banen wel goed, dus daar doe ik er dan negen. Gewoon maar even proberen, en bezien wat het mooist is.
Een verklaring heb ik er niet voor helaas. De waterlijnen zitten allebei even hoog. Het enige dat dan kan is dat de vorm van de romp aan beide zijden heel anders is. Maar zo anders....?
Aan de achterzijde lopen de hoeveelheid banen wel goed, dus daar doe ik er dan negen. Gewoon maar even proberen, en bezien wat het mooist is.
Een verklaring heb ik er niet voor helaas. De waterlijnen zitten allebei even hoog. Het enige dat dan kan is dat de vorm van de romp aan beide zijden heel anders is. Maar zo anders....?