Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
OK Eduard, als er tape om de kiel zit ter bescherming, dan is mijn verhaal niet van toepassing, het lijkt op de foto alsof het ook hout isHoi Piet, je hebt idd wel gelijk over die sierlat. Ik heb de lat gekocht als walnotenhout. Zie fotootje met omschrijving product. Probleem met walnoot is dat het kleurverschil gigantisch kan zijn. De kern van een walnootBoom is hardstikke donker en de buitenkant hardstikke licht (ik heb een keer een walnotenboom op m’n auto gehad, en heb die toen in stukken gezaagd, toen viel me het kleurverschil op) een nieuwe lat bestellen zal dus niet persé helpen. Ik zal eens kijken of beitsen helpt. Maar moet ik dan niet de hele romp doen (boven de waterlijn)?
Wat betreft de kiel. Ik heb de kiel even beschermd met schilderstape, omdat de plaatjes er nog wel eens afvielen als ze ergens achter bleven haken. Hij is dus wel zoals je beschrijft tot aan onder bekoperd. De onderkant zelf dan weer niet. Of ik nog een slijtkiel ga aanbrengen weet ik nog niet.Bekijk bijlage 335441
Dit is inderdaad een bijkomende eigenschap van Noten.. kleurnuances. Ik kan daar ook slecht tegen. Ik zou het lichtere hout gaan kleuren. Een manier om lichter te maken is mij niet bekend. Met een chlooroplossing lichter maken?En nu gebeurt het tegenovergestelde van wat er bij de 1mm lat gebeurde. Het bijgeleverde walnoten hout voor de lijst is veel donkerder dan het gelaserde lijstje. Zie foto. Is er ook een manier om hout lichter te maken?? Deze overgang is wel erg groot :-(
of zal ik de gelaserde lijst donkerder maken? Kan natuurlijk ook.
Bekijk bijlage 335461
Dat kan natuurlijk ook en dan liggen de lijsten altijd goed in elkaars verlengde. Op mijn foto is nl. te zien dat er een klein tikkie verschil zit in de bovenste sierlijst, door de ankers en tuigage is hier later niets meer van te zien, maar je hebt wel een punt. Het zelfde geld voor het toekomstige gat voor de boegspriet, je moet met veel dingen rekening houden voor je iets monteert... Het is zeker niet eenvoudig om dit model te bouwenEuhr neemaar ik heb hele scherpe mesjes. Dus dat gaat vast goed komen. Ik denk dat als ik het in stukken erop had gedaan dat ik het er niet zo netjes op had gekregen.