Alle hulp is inderdaad geweldig! Ik vind dat er relatief weinig te vinden is op internet over bekoperen, dus ik word ook heel blij van alle hulp.Al heb ik helemaal niet met bekoperen van een romp, ik word er gewoon blij van om te zien hoe men elkaar helpt.![]()
Piet, dank weer! Ik wist niet zeker of het aanpassen op de korte zijde ook hoorde, maar blijkbaar wel, dan moet het inderdaad te doen zijn.
Ik heb besloten te gaan voor de vijf rijen onder de waterlijn. Dat zie ik toch wat vaker opduiken dan 1 rij. Overigens las ik in een ander forum dat die gewoonte pas in de 19e eeuw ontstond terwijl ze in de 18e eeuw op engelse schepen gewoon de platen schuin afhakten bij de waterlijn. Voor het model vind ik alleen een strakke waterlijn mooier en dat gaat met deze plaatjes niet lukken als ik ze schuin moet afsnijden.
Knippen heb ik idd ook geprobeerd, is wel makkelijk, maar trekt idd krom. Het wordt dus snijden.
Eerst nog het roer op dikte maken, want dat is met de plaatjes erop moeilijker denk ik. Omdat ik dan geen goed vergelijk meer heb. Het roer moet net zo taps toelopen als de achtersteven nu doet.