HMS Diana - Caldercraft model

Het armpje is inderdaad wat te kort. Je kan proberen om met soldeertin de bocht er in te maken. Ik heb zo eens een anker gemaakt waar een stuk aan ontbrak, gewoon ophopen met tin en dan met een kleine vijl in model maken, lijkt moeilijker dan het is. Je moet natuurlijk wel een soldeerbout hebben of een vlam. (je kan natuurlijk ook een nieuw figuurtje bestellen, daar doen ze over het algemeen niet moeilijk over. Succes!

Ok... het is dat ze van tin is, maar een beetje medelijden had ik wel met dit tinnen vrouwtje nadat ik haar met wat extra tin onderhanden had genomen. Geen prettig gezicht zeg maar :-)

48FB18F0-6597-47E1-9306-098962B0D920.jpeg

Na de operatie ziet ze er zo uit. Ze kijkt ook direct een stuk vrolijker lijkt het wel :banana:
BE109394-F242-4D3D-BCF5-9F998AB441AE.jpeg

Ik ben er blij mee in ieder geval. Dank Piet voor de tip! Zeer geslaagd wat mij betreft.

Dan toch maar een vraagje. Ik heb het poppetje wederom verouderd met een wash. De eerste foto is de bling bling versie zonder wash. De tweede foto is na de wash en wat dry brush pogingen. Ik vind de rechtse van de twee eerlijk gezegd wat mooier geworden. Wat vinden jullie? En kan ik de eerste nog weer schoonmaken en opnieuw proberen? Of is dat kansloos?
222CACEA-6468-4F87-B13C-5EF2AF6A8925.jpeg
D61FB112-C74B-4375-9689-B46B9CACB767.jpeg

Mooi gedaan Eduard, als je zelf iets kunt repareren heb je daar meestal ook een beter gevoel bij dan simpel een nieuw item bestellen. En tin is heel goed te modelleren met een vijltje of iets dergelijks zoals je zelf ziet. Wat de kleur van de beeldjes betreft, is niet echt makkelijk vanaf een foto, maar ik zou ook voor rechts gaan, alhoewel het verschil niet groot is.

Heel mooi knutselwerk Eduard, en inderdaad, in mijn ogen is de rechter ook de mooiste, maar de linker kun je misschien nog wel een extra wash geven, maar dat weet ik niet zeker.:thumbsup:

Dank voor de complimenten!
De spiegel is inmiddels klaar en ook de linkergallerij is een heel eind.
Voor het witte ornamentje heb ik de keus gemaakt deze uit te snijden. De foto laat zien hoe het er oorspronkelijk uitzag. Het uitgesneden ornamentje staat op de foto in de primer.
54CB868B-50C0-4CD2-BF2F-3C33667E9F9B.jpeg

Op de spiegel is de versiering op het rode stukje nog aangebracht. Een goede foto van de spiegel volgt nog.
13FA5DD6-7E94-423F-AC72-6323C04A58D5.jpeg

Hoi Eduard, zou het geheel niet nog mooier worden als je de gele lijsten ook goudkleurig maakt ? Het is natuurlijk een kwestie van smaak maar mij lijkt het er beter uit zien als je alle 'gele' ornamenten in één kleur houd en het goud ziet er wel gelikt uit.

Piet, ja je hebt denk ik wel gelijk. Ik dacht dat ik me had gebaseerd op Sealife in Nelson's time. Maar toch nog even nagelezen en zie hieronder wat Masefield daar over schrijft.
Vooral de op een na laatste zin doet vermoeden dat er toch ook wel goud gebruikt werd voor de rails.
Gelukkig is het makkelijk af te plakken, dus ik denk dat ik maar eens een poging ga wagen. Eerst nog een dagje werken... dan vakantie :-)
Schermafbeelding 2018-12-21 om 08.39.41.png

Back