HMS Agamemnon 1781 (Caldercraft 1:64)

Ik heb al weggegooid Dirk, was écht een smerig goedje hoor, maar wél echte roest.

De foto's van de 2e beplanking, de zaak licht schuurbeurtje gegeven.
Als ze helemaal beplankt is dan wordt ze helemaal na geschuurd:

P1010473.jpg

P1010474.jpg

P1010475.jpg

P1010476.jpg

heel netjes klaas ik vermoed dat je achteraan wel een paar stekers moet gaan steken voor zover ik kan zien.

dus goed uitmeten zal de boodschap zijn , berghouten zien er mooi uit hoor als dit geoilied om gekleurt word zullen ze er echt mooi doorkomen

Dat had ik ook Erik, maar daar zat geen staalwol meer in, maar een ontzettend smerige smurrie.
De sataalwol was dus volledig opgelost.
Staalwol in de natuurazijn moet ongeveer 2 á 3 weken staan voor je ongeveer de juiste grijze kleur krijgt.

Ik laat het nooit langer dan 3 tot 4 dagen staan en dan heb je voor mijn gevoel 'n hele mooie veroudering met Tanganyka dan.
Maar ik heb het geprobeerd met linde en toen werd het blauwachtig dus dan werkt het niet.

Dat klopt feilloos Dick, je moet wachten tot het goedje grijsbruin wordt.
Feitelijk had ik slimmer moeten zijn, en ál mijn benodigde dekplanken voor het hele schip in één keer maken en verouderen, dat was makkelijker geweest.

Kleine verbouwing....

De boven elkaar staande nagelbanken horen, zoals dat ook bij spillen die boven elkaar staan is, aan elkaar gekoppeld te zijn.
Caldercraft houd het allemaal een beetje te simpel naar mijn idee.
Ik heb het gewijzigd naar een méér historisch verantwoorde situatie, temeer omdat het bij mijn model voor een groot deel zichtbaar blijft.

De nagelbank op het geschutsdek volgens Caldercraft:

P1010477cVl3j.jpg

De situatie ná de verbouwing waarbij ik ook een ander probleem oplos.
Het halfdek steekt naar mijn idee té ver over de laatste dekbalk heen.
Door een dekbalk in de nagelbank te verwerken creëer ik gelijk meer draagvermogen voor het halfdek:

P1010478TVc2.jpg

P1010479.jpg

Netjes opgelost Klaas, Caldercraft is wel meer mis met dit soort details.
Maar dat is misschien ook de charme van modelbouw het uitzoeken en verbeteren!

Het kan zijn dat ik hier een fout maak natuurlijk, maar bij mijn weten hebben nagelbanken altijd gaten voor de nagels?

Ik ben trouwens vergeten de schijven nét boven het dek in de staanders te zetten, dan kan morgen altijd nog.

Back