HMS Agamemnon 1781 (Caldercraft 1:64)

Dat ziet er mooi uit Klaas. :thumbsup: Zoiets heb ik ook voor ogen voor de admiraalskamer in mijn "Victory binnenste buiten", 5 dekken verder.
Over de lat hoog leggen, dat kan jij dus ook.
Jan Zwart.

Regency white is een kalkverf kleur van Painting the past. Bij veel trendy interieurzaken kan je het ook als proefpotje kopen. Mooi mat, en ouderwetsch in uitstraling.

Bij jou in de buurt deze dealer gevonden:

Woongalerie De Hofstede
Ulicotenseweg 24
4861 RT, Chaam
0161-492959
woongalerie.eu
CHAAM

Het is in feite wit met een scheutje bruin en een scheutje oker erdoorheen. Het befaamde bescheten wit wat ik voor mijn zeilen gebezigd heb.

Je zou het ook zelf kunnen mengen.

Was ook al op zoek om een serieus antwoord te geven.

Ik dacht zelf aan zo iets.

regency-white-autentico.jpg

Wanneer je wit hebt. Dan kun je dat inderdaad ook zelf mengen.

Maar kijk ook eens bij Citadel kleuren van Warhammer.
Painting & Modelling | Games Workshop Webstore

Of bij vallejo verf. Die gebruik ik zelf heel veel.
Sjaak's Hobbyshop : Verf & Effecten | Vallejo Model Air

Regency white is een kalkverf kleur van Painting the past. Bij veel trendy interieurzaken kan je het ook als proefpotje kopen. Mooi mat, en ouderwetsch in uitstraling.

Bij jou in de buurt deze dealer gevonden:

Woongalerie De Hofstede
Ulicotenseweg 24
4861 RT, Chaam
0161-492959
woongalerie.eu
CHAAM

Het is in feite wit met een scheutje bruin en een scheutje oker erdoorheen. Het befaamde bescheten wit wat ik voor mijn zeilen gebezigd heb.

Je zou het ook zelf kunnen mengen.

Die ken ik:D
Ga daar even langs, gaat goedkomen.

Bedankt jongens voor de geleverde suggesties:thumbsup:

PS: pijp rook ik soms ook, ik kan inderdaad een avondje gaan stomen.
Maar....... deze ruimte hoeft niet per definitie zwaar bezocht en berookt te zijn hoor, het kapiteinsoverleg over hoe we de Hollanders op hun falie moeten geven duurt maar enkele minuten, dus tijd om een pijp op te steken is er niet..............(;);))

Die ken ik:D
Ga daar even langs, gaat goedkomen.

Bedankt jongens voor de geleverde suggesties:thumbsup:

PS: pijp rook ik soms ook, ik kan inderdaad een avondje gaan stomen.
Maar....... deze ruimte hoeft niet per definitie zwaar bezocht en berookt te zijn hoor, het kapiteinsoverleg over hoe we de Hollanders op hun falie moeten geven duurt maar enkele minuten..............(;);))

Toch wel met een pijp en een goed glas cognac? Dan kom ik even meepraten namelijk...

Ja hoor.... net als in de reclame.... de afmetingen van je boot zijn belangrijker voor een vrouw dan de afmetingen van je auto :thumbsup:

Zie je het gebeuren.... Dames, ik wil graag een wand van mijn Aggy schilderen. Hij is 83,2 meter lang(1:64)... heeft u een proefpotje?

Wilt u er een kwast bij? :hammer::rolling:

Als ik naar die website kijk verwacht ik dat de verf met een minimale afname van 0,5 liter zal zijn en daar kan het hele forum mee toe:)

Maar....... deze ruimte hoeft niet per definitie zwaar bezocht en berookt te zijn hoor, het kapiteinsoverleg over hoe we de Hollanders op hun falie moeten geven duurt maar enkele minuten, dus tijd om een pijp op te steken is er niet..............(;);))

Als ik zie hoe lang ze over een kleurtje kiezen doen, dan gaat het kapiteinsoverleg toch wat langer duren en kan er gerust een pijp opgestoken worden..... Aan de andere kant. Een besluit om weer op de vlucht te slaan is zo genomen :mrgreen:

On a more serious note.... Meubels zien er zeer goed uit. Mijn complimenten.

Als ik naar die website kijk verwacht ik dat de verf met een minimale afname van 0,5 liter zal zijn en daar kan het hele forum mee toe:)

Och, ik ben best bereidt om te delen hoor;)
Ben wél benieuwd wat zo'n potje dan kost (mot niet uit de klauwen lopen hé)

Potten van 0,75 liter kosten iets van 35 euro - proefpotje met een beetje erin 7,50 of zo (wat ik nog weet).

Ik zou wel vooraf even bellen - regency white is geen gangbare kleur en hebben de meeste dus niet staan.

Zo, vandaag alles van het schip gehaald en netje in zakjes opgeborgen.
Veel onderdelen voor de dekken hoef ik niet meer te maken.
Nu de poorten en de achter gallerijen:D

Zoals gezegd; maandag voorzichtig verder met de poorten.
Voor diegenen die zich afvragen waarom ik niet eerst mijn romp afbouw en nu eerst allerlei onderdelen gemaakt heb.
Ik ben begin vorige maand weer 2 weken in het ziekenhuis geweest en ook nog 2 x geopereerd, en dat vraagt steeds herstel met alle ongemakken van dien, er is (was) slechts een ingewijde hiervan op de hoogte)
Volgende maand volgt er wellicht nog een laatste (klein) operatie.
Dus om bezig te blijven dit soort kleine werkzaamheden......
Alle onderdelen voor het upper gun deck zijn klaar, maar er ontbreekt nog iets (naar mijn idee)
De pompen.
Er bestaan 2 soorten; de Chainpump (goed te zien op de Bounty van Piet(san)
en de Elm Tree Pump.
Een voorbeeld van de Victory:

4815630022de08bbff93b.jpg

Hier heb ik 2 mooie setjes van. (zaten níet in de kit)
Maar of ik ze kan plaatsen weet ik niet; het lijkt mij namelijk dat deze op de geschutsdekken stonden, maar ik kan er geen uitsluitsel over vinden.
Ze lijken mij te passen op het Upper gun deck.
Wie heeft hier meer kennis van, en hoe zit het met de spuigaten?

Alvast begonnen (dit weekend) met het voorbereiden van de Gallerijen.
Gaat komen als de poorten er in zitten.
Alles gecontroleerd en geoefend met het plaatsen, en het geheel sluit naadloos aan :D

P1010364btsR7.jpg

PS: Sjors
Als je een stukje netting over hebt, hou ik mij aanbevolen, en neem graag een stukje van je over :D

Ouderwets mooi stukkie werk! Enneh, gezien het gedrag van Admiraal "K" op dit forum, zou ik maar veel aandacht aan de pompen schenken...;)

De chain-(ketting)pompen zijn om water uit het schip te pompen. Bijv. de Victory heeft er vier en tijdens slecht weer moest er soms 120 ton water per uur uit het ruim gepompt worden. de elm tree- of iepen pompen zijn om water in het schip te pompen, bijv. tijdens brand of water voor het dekwassen. .

De pompen stonden altijd iets uit het midden van het dek om te voorkomen dat de zuigbuis op de kiel zou komen te staan, waardoor er teveel water zou blijven staan. Ze stonden op een dek boven de waterlijn, meestal op het hoofddek of een dek lager. Af te leiden uit de plaats van de waterloospoorten. Omgekeerd werd de plaats van de poorten natuurlijk bepaald door die van de pompen.

De kettingpompen stonden bijna altijd (meestal 4 stuks) rond de grote mast omdat het diepste punt van de bilge bij de mastvoet lag van desbetreffende mast. Soms stonden er ook twee bij de bazaanmast. De pomphuizen vond je meestal op het 1e geschutsdek.
Iepenpompen vind je vaak op ieder geschutsdek (ivm brandgevaar), maar de preciese plaats voor de pompen op de aggamemnon zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar de meest logische plek is links of rechts van de grote mast omdat de mastvoet in principe in het pomphuis staat.

Back